JFM Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) jeg sliter virkelig. har søkt i flere timer uten svar . dette er mitt siste håp. 1. Hva er forskjellen på solkraft, bølgekraft, biokraft, gasskraft, kullkraft, vindkraft, vannkraft? 2. På hvilke måter er det mest vanlig å produsere strøm på: -I Norge? -I verden? 3. Hvilke strøm produseringsmåte forurenser mest? 4. Hvilke strøm produseringsmåte er billigst/dyrest? 5. Hvilke land produserer mest strøm? 6. Hvor mye penger bruker norge på strøm i året? 7. Hvilke land selger mest strøm til andre land? 8. Er strøm konkret eller abstrakt? er disse påstandene rett?: 1. Den mest brukte strøm produseringsmåten er solkraft. 2. Det er billigs å lage strøm ved hjelp av solkraft. 3. Det er dyrest å lage strøm ved hjelp av gasskraft. 4. Norge bruker mer strøm enn Sverige. 5. Norge kjøper mer strøm enn de lager selv. 6. I Norge lager vi for det meste strøm av vannkraft. TUSEN TAKK. Endret 20. februar 2007 av JFM Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Har du ikke en lærebok og notater fra timene som kan gi deg noen svar? Hvilket utdanningsnivå er det snakk om? Burde vel kunne hjelpe deg litt. 1. Sol-, bølge-, vind- og vannkraft er fornybare energikilder. Gass og kull er ikke det. Dvs. at vi kan utvinne strøm fra f.eks vind uten å bruke opp vinden, men vi bruker opp kullet og gassen. Solkraft utvinnes ved bruk av solcellepaneler som består av det kjemiske stoffet silisium (tror jeg). Mens vind-, bølge-, og vannkraft fanger opp bevegelsesenergien, til f.eks vannet vha turbiner som igjen driver en generator som produserer strømmen. 2. I Norge er det fremdeles vannkraft som står for mesteparten av kraftproduksjonen. I USA står kull for 51% av kraftproduksjonen. Antar at resten av verden ikke ligger så ulikt an. Atomkraft er mye brukt i den vestlige verden + Russland. 3: Antar at kull forurenser mest. 4: Vannkraft er billigst 5: USA produserer mest strøm per innbygger 8: Strøm er abstrakt og måles i Ampere (A) som er Coloumb pr sek. Det er et mål på hvor mange elektroner som passerer et tverrsnitt av en leder pr sekund. Når Om du har 1A strøm passerer ca 6,25 trillioner elektroner et tverrsnitt av en ledning pr. sek. (Elektronene beveger seg motsatt vei av strømmen) Er disse påstandene riktig? 1. Feil 2. Feil 6. Riktig Tipper at du kan finne noen av de svarene som mangler på www.enok.no Hvis ikke kan det nok googles. Garanterer på ingen måte at det jeg har svart er riktig. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) fine greier... du har akurat hjelpt sløvingen med hele skoleprosjektet hans. anbefaler deg og fjerne det øyeblikkelig. Endret 20. februar 2007 av morgan_kane Lenke til kommentar
JFM Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 fine greier... du har akurat hjelpt sløvingen med skoleprosjektet. 7983742[/snapback] hvilket prosjekt? dette er lekse for 10b i Hammerfest Lenke til kommentar
olaberg Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) fine greier... du har akurat hjelpt sløvingen med skoleprosjektet. 7983742[/snapback] hvilket prosjekt? dette er lekse for 10b i Hammerfest 7983759[/snapback] Fyrn har akkurat blitt færdig me et 2 ukers prosjekt! vi er på andre dagen! gratulere! Kan du noe om energi i verdensrommet?? Endret 20. februar 2007 av olaberg Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 fine greier... du har akurat hjelpt sløvingen med skoleprosjektet. 7983742[/snapback] Vanvittig mye lettere enn å gjøre innleveringen jeg har i krets- og signalanalyse Lenke til kommentar
JFM Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 dette finner jeg meg ikke i. nå her jeg prøvd å finne svar fra jeg kom til skolen i dag. dette er sikkanering på høyt nivå. jeg kjenner ikke disse folkene. kan en mod være så snill å stenge posten Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 dette finner jeg meg ikke i. nå her jeg prøvd å finne svar fra jeg kom til skolen i dag. dette er sikkanering på høyt nivå. jeg kjenner ikke disse folkene. kan en mod være så snill å stenge posten 7983785[/snapback] Stæng mordi ho e åpen!! Lenke til kommentar
streeter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Vet at det er mye energi i verdensrommet Solene står for mesteparten av produksjonen. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) fine greier... du har akurat hjelpt sløvingen med skoleprosjektet. 7983742[/snapback] hvilket prosjekt? dette er lekse for 10b i Hammerfest 7983759[/snapback] ja sikkert... (ironi) dette ligner en post du har fra før av. Endret 20. februar 2007 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå