Gå til innhold

Hjelp til valg av ny mobil.


Maria_

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har gått veldig lei av min elendige Samsung SGH E530, og ønsker nå å kjøpe meg ny telefon ettersom jeg har hatt denne i ca et år. Jeg vil definitivt ikke ha Samsung igjen. Helst vil jeg ha SE, men Nokia kan gå det også.

 

Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja. Enkel, men helst med mulighet til å lagre bursdager som bursdager, ikke bare som en "avtale" slik som jeg måtte på SE K700.

-GPRS: Ja

-EDGE: Usikker, ikke noe stort krav.

-Email klient: Trengs ikke.

 

 

Form:

-Klapp eller "vanlig". Heller nok litt mer mot vanlig "candybar".

-Vekt: Helt "vanlig". Ikke alt for tung, men trenger ikke være syltynn heller.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke viktig

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Helt vanlig. Gjerne ca størrelsen som skjermen til K800 eller liknende.

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Maks 3500. Helst under 3000. Uten abonnement. Evt med Djuice Allstar.

 

Diverse:

-Merke: Helst SE, kanskje Nokia. IKKE Samsung.

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja.

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Helst over 40 MB, men ikke så viktig hvis tlf støtter minnekort. Plass til over 200 kontakter.

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja

-Radio: Helst ja, men overlever uten.

-Batterilevetid: Ganske viktig. Bør ikke måtte lades oftere enn annenhver dag i hvertfall.

-Fint hvis mobilen støtter MSN messenger som tilbys av telenor.

-Primærbruksområdet for mobilen min i dag: Sms, mms, kamera, mp3, ringing, litt GPRS og litt spill.

 

Tusentakk hvis noen gidder å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har gått veldig lei av min elendige Samsung SGH E530, og ønsker nå å kjøpe meg ny telefon ettersom jeg har hatt denne i ca et år. Jeg vil definitivt ikke ha Samsung igjen. Helst vil jeg ha SE, men Nokia kan gå det også.

 

Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja. Enkel, men helst med mulighet til å lagre bursdager som bursdager, ikke bare som en "avtale" slik som jeg måtte på SE K700.

-GPRS: Ja

-EDGE: Usikker, ikke noe stort krav.

-Email klient: Trengs ikke.

 

 

Form:

 

-Klapp eller "vanlig". Heller nok litt mer mot vanlig "candybar".

-Vekt: Helt "vanlig". Ikke alt for tung, men trenger ikke være syltynn heller.

-"Støt/sprut/støv-sikker": Ikke viktig

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Helt vanlig. Gjerne ca størrelsen som skjermen til K800 eller liknende.

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Maks 3500. Helst under 3000. Uten abonnement. Evt med Djuice Allstar.

 

Diverse:

-Merke: Helst SE, kanskje Nokia. IKKE Samsung.

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja.

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Helst over 40 MB, men ikke så viktig hvis tlf støtter minnekort. Plass til over 200 kontakter.

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja

-Radio: Helst ja, men overlever uten.

-Batterilevetid: Ganske viktig. Bør ikke måtte lades oftere enn annenhver dag i hvertfall.

-Fint hvis mobilen støtter MSN messenger som tilbys av telenor.

-Primærbruksområdet for mobilen min i dag: Sms, mms, kamera, mp3, ringing, litt GPRS og litt spill.

 

Tusentakk hvis noen gidder å hjelpe :)

7983414[/snapback]

 

 

 

her har du et lite utvalg av mobiler fra 1000kr til 3000kr

Benq-Siemens EL71,Motorola Rizr Z3,HTC S310,

Siemens SXG75,Benq-Siemens S88,LG KE600,LG M4410

Motorola Razr V3xx

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Selv ville jeg anbefalt 6288, men nå har du nå bestilt den, og du kommer nok ikke til å bli missfornøyd :thumbup:

8055848[/snapback]

Enig, har 6280 selv (99% lik), og tror nok at K800i er et bra valg. 6280 støtter nemlig ikke MSN-klienten til Telenor.

8055923[/snapback]

 

Tror nok jeg blir fornøyd med K800. :) Kom fram til at det den jeg synes virket best. Kunne jo ha ventet på K810, men liker ikke de nye tastene, så synes faktisk k800 er finere. Og EDGE har jeg ikke noe utrolig stor bruk for uansett.

 

Synes ikke at 6288 var så fin jeg. Sikkert bra, men er ikke så glad i sånne telefoner hvor tastaturet "trekkes ut". Dessuten liker jeg SE sine mobiler bedre. :) Og at jeg kan legge inn msn på den i tillegg er jo et pluss. Er jo gratis fram til juni. :) Tror nok at jeg kommer til å avbryte tjenesten etter det da. Spørs om jeg gidder å betale 50 kr i måneden for msn når jeg kan chatte gratis på dataen. Men så lenge det er gratis er det jo greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...