Gå til innhold

Aluminium og kobber :ermm:

Anbefalte innlegg

Har en aquatube vanntank jeg skal ta i bruk. Tidligere har jeg benyttet meg av nipler med G 1/8 gjenge og 1/2" ID slange. Problemet er at tanken er i aluminium mens niplene er fra biltema og er i kobber. For å få tak i G 1/8 nipler må jeg kjøpe de fra microplex og betale det dobbelte av niplene i frakt, så det er jeg lite lysten på. Har kjørt med kobber-aluminium tidligere og opplevde da at innsida av tanken blei litt hvit, men ikke noe mer enn det. Hvor lang tid tar slik korrosjon om man benytter anti-korrosjonsmiddel?

Noen som har hatt trøbbel med korrosjon, eller skal jeg bare fortsette å bruke kobber-nipler?

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel messingnipler du mener. Disse har jo også kobber i seg, men det er en legering. Anbefaler forniklede i stål e.l. på den tanken. Men har de 1/8"-gjengede nipler på biltema? Jeg har fortsatt tilgode å se akkurat det...

7985394[/snapback]

De har slike reduksjonsnipler på biltema som jeg brukte,<her>.

Godt mulig de faktisk er i messing, det vet jeg faktisk ikke, bare antok det. -Noen som vet?

Greia er den at det kun er biltema og microplex.no som har G 1/8, men microplex er utsolgt for stort sett resten av det jeg trenger, så jeg må splitte bestillingen uansett. Tenkte derfor at om jeg klarte meg videre med de fra biltema ville jeg spare meg for godt over 100 i frakt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...