Gå til innhold

Kraftig maskin, 20k inkl skjerm bygges

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny hjemmepc. Denne skal brukes til litt gaming, men ikke veldig mye. Jeg er interessert i å ha denne til generelt bruk i mange år, derfor er jeg interessert i å bygge med solide komponenter som gjør det enkelt å oppgradere senere. Jeg har aldri bygget tidligere, så jeg vil enten be en kompis om litt hjelp, eller kanskje bruke NetShop som virker å ha et godt opplegg for dette. Jeg er også lysten på å overklokke litt. Jeg har god generell peiling på data, men har aldri gjort dette før. Jeg har ingen planer om å blodklokke, men bare å hente ut litt mer av potensialet i C2D E6600.

Satser på å handle i månedsskiftet februar/mars et sted.

EDIT: Se lengre ned i tråden for siste versjon av PCen.

Mvh,

Øyvind aka VingeFaan

Endret av VingeFaan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det var virkelig en komplett pc, mulig jeg ville valgy 640mb av gts,, nå er det litt usikkert hvor viktig det er med de mb i kommende spill. Ellers bra.

7983506[/snapback]

JA, 20tusen får du en del for ,, jeg setter opp 2 en forslag

Gaming og oc rigg 15k

alt mulig rigg 20k.

tilbake til handlevognen din , så er ikke alt på en butikk og da blir det mer i porto, ellers ser den bra ut ,, jeg la ikke med mus og tastatur med min vogn , men viss du legger til det ligger på rett under 20k

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. Skal se nøye på forslaget ditt nokia!

Jeg vil også påpeke at prisen nå var ca 20k, litt misvisende emnevalg forstår jeg. Har ikke noe slags behov for å bruke 20k, hvis jeg har brukt unødig mye penger noen steder så si gjerne ifra!

Lenke til kommentar

jeg vil bare si at med 1600x1200 kan det være fint med litt mere minne på skjermkortet. jeg vet ikke om 320mb er nok men jeg vet at 256 er litt i knappeste laget.

EDIT: hvorfor trenger du en vf-900cu? tror nok den er dårligere enn stock på 8800gts + at den sikkert ikke passer.

EDIT2: vil også si at samsung 204B er en veldig god skjerm. har den selv og er veldig fornøyd.

Endret av fredblic
Lenke til kommentar
jeg vil bare si at med 1600x1200 kan det være fint med litt mere minne på skjermkortet. jeg vet ikke om 320mb er nok men jeg vet at 256 er litt i knappeste laget.

EDIT: hvorfor trenger du en vf-900cu? tror nok den er dårligere enn stock på 8800gts + at den sikkert ikke passer.

EDIT2: vil også si at samsung 204B er en veldig god skjerm. har den selv og er veldig fornøyd.

7988051[/snapback]

Den vifta henger vel igjen fra når jeg hadde et 7900kort. Takker for innspill, jeg får se på videominnet.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at du kan spare littegrann på PSU'en, riktignok virker det som du skal bruke en del penger på PC'en, men sløsing er jo som vanlig bortkastet. Vil anbefale en Seasonic S12 500W, enkelt og greit fordi den er 600kr billigere, har et lavere støynivå, og sist men ikke minst fordi du aldri vil få bruk for 700W.

Ang. skjermkortet er det ikke noe vits i å gå for GTS med 640MB minne, tross alt sitter 90% av de som spiller spill idag på skjermkort som har 256MB minne eller lavere, noe som spillutviklere må ta hensyn til dersom de vil få solgt mest mulig spill.

EDIT: Fant samme RAM'en som du har lagt til i handlevognen din 200kr billigere.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Jeg tror nok at du kan spare littegrann på PSU'en, riktignok virker det som du skal bruke en del penger på PC'en, men sløsing er jo som vanlig bortkastet. Vil anbefale en Seasonic S12 500W, enkelt og greit fordi den er 600kr billigere, har et lavere støynivå, og sist men ikke minst fordi du aldri vil få bruk for 700W.

Ang. skjermkortet er det ikke noe vits i å gå for GTS med 640MB minne, tross alt sitter 90% av de som spiller spill idag på skjermkort som har 256MB minne eller lavere, noe som spillutviklere må ta hensyn til dersom de vil få solgt mest mulig spill.

7988998[/snapback]

ja, enig der , jeg klarer meg bra med atix1950pro ultimate , med 256 minnet. men skal man ha høy oppløsning er mer ram på skjermkort og anbefale , så 8800gts 640mb er knall!

men jeg lagde 2 forslag, personlig syns jeg den til 20 k er meget bra! men det er mye penger. lykke til med kjøpingen ,

EDIT: du så jeg la inn 4gig ram og ? da kan du jo kutte ned til 2 og spare 1890kr

Edit: og rammen er ikke samme andrvas. forskjellig timing, tilbakemeliding

syns jeg var litt overbevisende så valget falt på dem

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
men skal man ha høy oppløsning er mer ram på skjermkort og anbefale , så 8800gts 640mb er knall!

7989028[/snapback]

Leste en test av GTS 320MB for ikke så lenge siden, og der mener jeg å ha sett at det ikke var noen forskjell mellom 320MB og 640MB minne, selvom de spilte i oppløsninger på helt opp til 2560x1600(!). M.a.o holder 320MB lenge ;)

Lenke til kommentar
Edit: og rammen er ikke samme andrvas. forskjellig timing, tilbakemeliding

syns jeg var litt overbevisende så valget falt på dem

7989028[/snapback]

Jaja, 4-4-4-16 vs 4-5-4-15 er ikke akkurat noen voldsom forskjell, faktisk vil ingen merke en forskjell i det hele tatt :). Ang. overklokkbarhet er jeg sikker på at begge moduler vil nå omtrent like langt, de aller fleste DDR2 brikkene som er godkjent for 800MHz CL 4 klarer glatt 900MHz+. Dessuten må en huske på at det er en E6600 denne karen skal klokke, og med 1:1 frekvens på FSB 400MHz gjør en E6600 3.6GHz. M.a.o er 800MHz brikkene selv ved standard hastighet mer en gode nok for overklokking.

Lenke til kommentar
men skal man ha høy oppløsning er mer ram på skjermkort og anbefale , så 8800gts 640mb er knall!

7989028[/snapback]

Leste en test av GTS 320MB for ikke så lenge siden, og der mener jeg å ha sett at det ikke var noen forskjell mellom 320MB og 640MB minne, selvom de spilte i oppløsninger på helt opp til 2560x1600(!). M.a.o holder 320MB lenge ;)

7989049[/snapback]

Da lukter det 320mb, er vel nesten en tusing billigere. Vurderer veldig å gå for nokia_dell sitt forslag så jeg får alt fra netshop og i tillegg slipper å bygge det selv hvis jeg betaler litt. Eneste ulempen med NetShop er at jeg ikke får det deilige kabinettet jeg har satt opp :)

Lenke til kommentar

Da er PCen klar til bestilling (takk til nokia_dell for forslaget som denne PCen bygger på). Jeg bestiller alt hos NetShop pga porto og siden de kan sette den sammen for meg. Er det noen som har noen siste innvendinger?

(Er litt lang leveringstid på CPU-kjøleren min, men det virker som at det er den luftkjøleren som har fått best kritikker på prisguiden. Andre forslag?)

Pris: 19.600,- inkludert montering, testing, skjerm og frakt.

Komponenter:

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

PC7BSCANDV3 u/powersupply

Asus P5B DLX/WIFI-AP hovedkort for S775

ATX, PCIe x2, SATA,WLAN, DDR2

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15)

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Caviar Special Edition 16MB cache (2 stk)

(På salg for 995,-)

OCZ GameXStream strømforsyning 700W

20/24pin ATX/SLI/SATA m/120mm Vifte

(Får denne for 1095,-)

Creative SB X-Fi Xtreme Audio PCI

lowprofile

Scythe SCNJ-1000 Ninja+

Socket 478/775/754/939/940

POV GeFORCE 8800 GTS 320MB PCIe

Dual DVI, TV-out, GDDR3, HDCP-ready

(På salg til 2450,-)

Logitech G5 Laser Gaming Mouse

USB, 2000dpi

Samsung 22" LCD 226BW Wide sort

1680x1050, 3000:1, 2ms, VGA/DVI

Samsung DVD brenner SHS-183A

Svart, SATA, bulk SHS-183A/BEBN

Linksys WRT54GL Trådløs Bredbåndsrouter

54Mbps, 802.11g, 4port Switch, For Linux

Logitech Ultra X Media Tastatur, Bulk

Sort/Sølv, PS/2/USB

Produksjon og testing av PC

stasjonær

Endret av VingeFaan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...