Gå til innhold

Hjeeelp haster med problem

Anbefalte innlegg

Jeg har en java-oblig til fredag, og jeg har satt meg fullstendig fast i et problem jeg overhodet ikke fatter hva skyldes... Har spurt om hjelp på andre javaforum uten at noen har kommet med noen andre forslag enn "en verdi et sted er null", noe som overhodet ikke hjelper meg noe...

Jeg har lagt ut en simplifisert utgave av programmet her

Kan noen av dere har som har peil på java ta en kikk på det?

Evt om dere ikke ser hva feilen er, gidder dere lage et nytt program som gjør akkurat det samme uten å bugge?

Jeg sliter hvis jeg ikke kommer forbi problemet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en java-oblig til fredag, og jeg har satt meg fullstendig fast i et problem jeg overhodet ikke fatter hva skyldes... Har spurt om hjelp på andre javaforum uten at noen har kommet med noen andre forslag enn "en verdi et sted er null", noe som overhodet ikke hjelper meg noe...

Jeg har lagt ut en simplifisert utgave av programmet her

Kan noen av dere har som har peil på java ta en kikk på det?

Evt om dere ikke ser hva feilen er, gidder dere lage et nytt program som gjør akkurat det samme uten å bugge?

Jeg sliter hvis jeg ikke kommer forbi problemet...

7983018[/snapback]

Jeg har lastet ned prosjektet ditt, og funnet to åpenbare feil. Du oppretter ikke instanser av Temp2 og Temp3.

Ved å legge inn følgende linje i GUI's constructor får du iallefall ikke nullpointerexception når du klikker på knappen:

Temp3 = new UAbstrakt();

Hva du egentlig ønsker å få til med dette programmet vet jeg ikke, men regner med du er hjulpet et stykke på vei.

Ellers må jeg bare få lov til å kommentere at man i Java helst bør la identifikatorer starte med liten bokstav.

Hilsen Werner

Lenke til kommentar

Thanks, nå funker det:D Da må jeg skyndte meg og fullføre resten av oppgaven, så blir det sikkert bra:)

Jeg burde enkli ha husket det med instanser, men jeg programmerer ytterst lite i java og er ikke vant med det fra VB og Lua som jeg bruker mest:p Blir noen feil innimellom pga jeg tror ting funker som i VB og Lua:p

Det med variabler med liten forbokstav har jeg fått mas på av dem som retter obligene mine også, men jeg er sta på det fordi jeg personlig synes det er lettere å gjenkjenne variabler når de har stor forbokstav:p De går så i ett med resten hvis de har små bokstaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...