Jonhei Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei! Hvis jeg for eksempel ligger i 80 km/t i 5 gir, og trår gasspedalen i bunn, og deretter slepper den opp igjen, rykker det ganske mye i bilen. Er det samme hvis jeg trår gasspedalen fort ned... Det gjelder i alle gir, alle hastigheter. Er det noe gærent, eller er det vanlig? mvh Jonhei Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei! Hvis jeg for eksempel ligger i 80 km/t i 5 gir, og trår gasspedalen i bunn, og deretter slepper den opp igjen, rykker det ganske mye i bilen. Er det samme hvis jeg trår gasspedalen fort ned... Det gjelder i alle gir, alle hastigheter. Er det noe gærent, eller er det vanlig? mvh Jonhei 7982856[/snapback] Går ut fra du har 1,8 med forgasser? Rykking ved beskrevet bruk av gasspedalen på den motoren er vel ikke helt unormalt, det er dårlig med sofistikerte innsprøytningssystemer som glatter ut sånne brå bevegelser. Skal selvfølgelig ikke garantere noe, men min erfaring med den motoren tilsier at rykking forekommer når du provoserer den fram. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 sjekk motorfester. spes det fremre Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har noen av det samme problemet på gtien og der er det feste på girkassa som er gåent. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har hørt at girfestene kan være dårlige ja. Hvordan sjekker jeg disse? Vanskelig og bytte? Dyre? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja stemmer det! det ene girfeste pleier og ryke. Litt drit og bytte. mener du må løfte motoren litt opp?? husker ikke... Sitter en 16mm bolt rett ned i en stor metallskive på girkassa. rett nedenfor bremstekraftsforsterkeren/masterpumpa. der er girkassefeste. Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Prøv å sett etbrekkjern ved girkassefeste og prøv å bevege litt på kassa, er det i orden skal det nesten ikke bevege seg. Har ikke byttet før, men av det jeg har lest i repbøker skal det være nok å låsne bolten som fester kassa til feste og så heise opp motoren litt. På girkassefestet er det to skruer man må løsne. Et orginalt feste til min koster nesten 600kr. Endret 3. mars 2007 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå