Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rykking/napping i Golf 3, 1.8 94-modell...

Jonhei

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis jeg for eksempel ligger i 80 km/t i 5 gir, og trår gasspedalen i bunn, og deretter slepper den opp igjen, rykker det ganske mye i bilen. Er det samme hvis jeg trår gasspedalen fort ned...

Det gjelder i alle gir, alle hastigheter. Er det noe gærent, eller er det vanlig?

mvh

Jonhei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Hvis jeg for eksempel ligger i 80 km/t i 5 gir, og trår gasspedalen i bunn, og deretter slepper den opp igjen, rykker det ganske mye i bilen. Er det samme hvis jeg trår gasspedalen fort ned...

Det gjelder i alle gir, alle hastigheter. Er det noe gærent, eller er det vanlig?

mvh

Jonhei

7982856[/snapback]

Går ut fra du har 1,8 med forgasser? Rykking ved beskrevet bruk av gasspedalen på den motoren er vel ikke helt unormalt, det er dårlig med sofistikerte innsprøytningssystemer som glatter ut sånne brå bevegelser. Skal selvfølgelig ikke garantere noe, men min erfaring med den motoren tilsier at rykking forekommer når du provoserer den fram.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja stemmer det! det ene girfeste pleier og ryke. Litt drit og bytte. mener du må løfte motoren litt opp?? husker ikke...

Sitter en 16mm bolt rett ned i en stor metallskive på girkassa. rett nedenfor bremstekraftsforsterkeren/masterpumpa. der er girkassefeste.

Lenke til kommentar

Prøv å sett etbrekkjern ved girkassefeste og prøv å bevege litt på kassa, er det i orden skal det nesten ikke bevege seg. Har ikke byttet før, men av det jeg har lest i repbøker skal det være nok å låsne bolten som fester kassa til feste og så heise opp motoren litt. På girkassefestet er det to skruer man må løsne. Et orginalt feste til min koster nesten 600kr.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...