Gå til innhold

PC'n er jo helt *****

danandre

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kan fortelle hva som skjedde helt fra begynnelsen. Kommer hjem fra sverige og ser at LAN kortet mitt er detti ut av PCI-sloten, mens PC'n er på. Windows fryser (skjermen er helt svart). Restarter PC'n og det kommer en "ambulanse" lyd fra PC'n . Bææbuubææbuu! :grin: Tenkte jeg kunne sjekke hva som var feil, så jeg fjernet noen komponenter og satte inn nye. Det viste seg at det var skjermkortet som var blitt defekt. Etter jeg hadde skiftet dette trodde jeg alt skulle bli fint, men NEI! Jeg får en feilmld i BIOS om at jeg må sjekke hardware monitor for feil. Der finner jeg at +12V (volt) faktisk ligger på 0,8 V , noe som er ekstremt lite! Jeg setter monitoringen på ignore og fortsetter inn i Windows XP. Så får jeg en feilmld (BDOS) som sier :

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Dette var snodig. Jeg måtte nok en gang gå igjennom komponentene mine for å se hva som var problemet. Jeg fant tilslutt ut at det var lydkortet som facka siden jeg disable den så fikk jeg ikke noen BSOD, men det som er litt rart er det at jeg har nå prøv 3 forskjellige lydkort, men får ikke noe lyd! Det kommer ikke noe lyd. ( Bortsett fra hvis jeg setter volumet på max får jeg en liiiiiten anelse av musikken jeg spiller av, men dette er så skurrete og uklart )

Spørsmålet mitt er... Hva er feil?! Har prøvd 3 forskjellige lydkort, men ingen funker. Kan det være strømforsyningen som er blit loco? Eller hovedkortet? Kanskje også det bare er å reinstallere Windows. Ikke vet jeg, men jeg håper noen kan hjelpe meg. :smile:

mvh

Dan Andre

PS - mine datakomponenter er:

ASUS a7v 133-c (hovedkort)

Gainward GeForce 2 PRO (3dkort)

256 MB orginal ram

AMD 1.3 ghz Athlon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...