Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og ICS

Anbefalte innlegg

Jeg har fire pc-er som deler Telenor ADSL.

En Win 2000 adv. server som står på med ICS (Internet Connection Sharing), en Win 2000 pro og to pc-er med Win XP.

Alt funker helt perfekt unntatt http på den ene pc-en med Win XP.

Der funker kun MSN og KaZaA (har ikke prøvd annet).

Noen (med erfaring) som vet hva dette kan skyldes?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-05 22:43, skrev Jimmy Pop:

Jeg har fire pc-er som deler Telenor ADSL.

Noen (med erfaring) som vet hva dette kan skyldes?

Sett opp proxyserveren til TN i nettleseren, hvorfor så mange TN-kunder sliter med disse problemene er ukjent, har ikke sett noen troverdige forklaringer så det må være noe spesielt TN gjør i og med ingen andre ISP-er plages nevneverdig med dette.

Lenke til kommentar

Tror det kostet litt over 20.000 da jeg fikk det... Men det er lenge siden. Sikkert et år.

Men ihvertfall: (Topic)

Ja, jeg har prøvd å pinge de der. Det er det som er så rart. At KaZaA funker og MSN, men ikke den jæ*la http-en. Pluss det andre jeg ikke vet om ennå.

Tror btw ikke at FTP funker heller.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 00:59, skrev [urban]:

Jaja.. gutten har kjøpt seg Windows 2000 Advanced Server å skjønner ikke at du må drite i ICS og heller sette opp routing & remote access...
:lol:
(hirr hirr..)

LOL!! :lol: Haha! ***** morsomt! Haha så morsom vi er idag!

For jeg har ikke prøvd det, sant? Hææ?? tror du jeg er HELT stokk dum?

Den har vært DNS-server, NAT-server, kjørt som Domene kontroller, DHCP-server, FTP-server, HTTP-server. Den har vært Proxy-server med alle mulige innstillingene som FINNES!

Den har vært ALT den kan være. :roll:

Og ICS er det som har fungert best!

Men hvorfor i alle dager er det bare 1 av 2 "XP-er" som ikke funker skikkelig???

Lenke til kommentar

ehhh... vel ICS funker bedre enn Routing & Remote access? HAHA da har jeg hørt det oxo :lol:

Hvis du setter opp DHCP Server & legger inn telenor sine dns servere i scopet, setter opp Routing & Remote access (med raspppoe driverne). Da funker det helt supert...

ICS er sinnsykt ustabilt, det problemet du har finns ikke i hvis du setter opp Routing & Remote access..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 09:05, skrev [urban-banan]:

ICS er sinnsykt ustabilt, det problemet du har finns ikke i hvis du setter opp Routing & Remote access..

Da må jeg ha gjort noe seriøst feil.

Jeg satt nemlig opp som DHCP-server. Stilte inn begge DNS-serverne til Telenor, den har vært som DNS-server en stund, en gang som domene-kontroller, og ingenting funket bedre enn denne gangen her.

Problemet jeg hadde da var diverse porter jeg ikke fikk åpnet, altså jeg ikke fikk f.eks sendt filer med MSN, FTP funket ikke + pluss.

Da funket heller ikke noen .com-domener som hotmail.com, google.com og andre "unødvendige" sider.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 09:05, skrev [urban]:

Hvis du setter opp DHCP Server & legger inn telenor sine dns servere i scopet, setter opp Routing & Remote access (med raspppoe driverne). Da funker det helt supert...

Og, ja. Jeg hadde DHCP-server og alle de forskjellige RasPPPoE-driverne jeg kunne finne.

Skjønner forresten ikke hvorfor det skal bli bedre med DHCP, men men... Hvis du sier det så er det vel OXO rett.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-06 13:54, skrev kiskogl:

1: NAT funker mye bedre og er mer stabilt enn ICS.

Hmm.. Ikke i mitt tilfelle. Kanskje jeg har gjort noe feil (mest sannsynlig), men ICS skal jo funke da. Det er jo bare en ting som mangler, og den virker på en annen pc med samme OS, så jeg skal få det til. Men dere kan godt hjelpe meg. Og svaret ditt var ikke særlig mye hjelp i.

Quote:

2: Hvorfor ADVANCED server? Det er jo bare teit og koster mer... *host*

Hvorfor adv. server? Fordi jeg ville prøve det. Ville sjekke hvilke muligheter jeg hadde der som jeg IKKE hadde i 2000 pro. Dessuten har den stått som domenekontroller, DNS-server og dhcp-server.

Dette kunne ikke en Win2000 home ed. gjort! Derfor!

Quote:

3: DHCP er gøy

Bra svar.

Du har ikke hjulpet meg med en eneste ting.

Hold dere til Topic, da.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti noe lignende med WinXP;

Endre Network Media (topologi, altså) på NICet på maskinen som kløner det til. Prøv litt forskjellig frem og tilbake. Jeg endte opp med 10mbit/half duplex... *lol*

Synd, men faktisk sant. Tror rett og slett det er noe XP-bogus ute og går...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...