Gå til innhold

marantz SR4600+dali concept 8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Njah.. dali og marantz er faktisk en fin kombo. Men hvis du vil ha best mulig lyd hadde jeg nok sett litt på klipsch.

7983593[/snapback]

Nå tar jeg kanskje feil, men er ikke Klipsch en del høyere opp i prisklassene enn Dali om man skal ha gulvstående? Prøvde å se etter norske forhandlere, og fant det på Audiocompaniet men sto ingen priser der.

Tror nok Marantz ville funker fint både med Dali og Klipsch jeg, har kun hørt Marantz med Proson og Yamaha men til og med det hørtes ganske godt ut.

Og å si at Marantz ikke er rocka er jo tull, spørs hvor mye du er villig til å betale det. Men den som det linkes til er nok litt forsiktig med sin strømforsyning på 310 Watt(Om jeg så rett)

Lenke til kommentar
Og å si at Marantz ikke er rocka er jo tull, spørs hvor mye du er villig til å betale det. Men den som det linkes til er nok litt forsiktig med sin strømforsyning på 310 Watt(Om jeg så rett)

7983842[/snapback]

Det har jo ikke noe å med watt å gjøre det har med hvordan det bygges :dontgetit:

Jeg ville heller ikke kjøpt Yamaha høyttalere

Ta heller en titt på Klipsch RF-62

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
ja,  Klipsch RF-62 så jo bra ut

7985124[/snapback]

Hvilken lydsignatur liker du?

Hvilken musikk hører du på?

Vær klar over at horndiskanten til Klipsch er noe spesiell.

Enten liker du den eller så hater du den.

Jeg hater den. Synes lyden er for skarp.

Og å si at Marantz ikke er rocka er jo tull, spørs hvor mye du er villig til å betale det.

Nei,det er ikke tull. Marantz har alltid lagd forsterkere som er "snille" i klangen.

Dette har endret seg litt de siste årene,men Marantz er fortsatt ikke førstevalget dersom du hører mest på rock og metal.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Gnomiz: Jeg syns nå kraftforsyningen har sitt å si for hvor mye kraft forsterkeren vil gi på musikk som krever litt muskler.

Morten K: Greit at de ikke er førstevalget på metal og rock, sier seg selv at merker som NAD og H/K går en del over her. Men Marantz kan også fremgi sjangrene på en overbevisende måte, det som er poenget mitt her.

z0d1ac: Godt du nærmer deg å velge noe. Alle de tre valgene skal være gode høyttalere, liker selv Dali men Patos er jo lekre saker det og(Norskt merke eller blander jeg?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...