z0d1ac Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 heisann.. jeg har denne marantz forsterkeren: marantz . jeg har nå lyst på nye høytalere, har da sett litt på disse: conecpt 8 (skal også ha center i samme serie) . vil forsterkeren klare det bra? eller andre tips Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg vil ikke tro det er noe fin match, Marantz er ikke så veldig rocka av seg. Men har ikke hørt det sammen så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Njah.. dali og marantz er faktisk en fin kombo. Men hvis du vil ha best mulig lyd hadde jeg nok sett litt på klipsch. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Njah.. dali og marantz er faktisk en fin kombo. Men hvis du vil ha best mulig lyd hadde jeg nok sett litt på klipsch. 7983593[/snapback] Nå tar jeg kanskje feil, men er ikke Klipsch en del høyere opp i prisklassene enn Dali om man skal ha gulvstående? Prøvde å se etter norske forhandlere, og fant det på Audiocompaniet men sto ingen priser der. Tror nok Marantz ville funker fint både med Dali og Klipsch jeg, har kun hørt Marantz med Proson og Yamaha men til og med det hørtes ganske godt ut. Og å si at Marantz ikke er rocka er jo tull, spørs hvor mye du er villig til å betale det. Men den som det linkes til er nok litt forsiktig med sin strømforsyning på 310 Watt(Om jeg så rett) Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 jeg tok med forsterkeren til butikken for å teste den med concept 8, må si jeg ikke var helt fornøyd med bassen.. så tror jeg må gå en serie ned til concept 6, hvis jeg skal bruke marantzen. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Concept 6 er en flott høyttaler den og Bare idiotisk hifiklubben satte opp prisen på den med nesten 1000 kr Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 det var synd ;( uff.. det er så vansklig å bestemme seg om hva man skal kjøpe Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ja,ikke sant.. Er en god del å velge mellom der ute. Men hvor mye skal du bruke maks? Er bra du er ute og hører for å finne noe som passer deg selv i det minste. Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 skal vi se, har egentlig ikke lyst til å gå så mye over 9k, da med center.. likte prisen på concept 8 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hva med Yamaha NS-777 og Yamaha NS-C444 ? Får ca tilsvarende Concept 8 og center og til en litt lavere pris. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Og å si at Marantz ikke er rocka er jo tull, spørs hvor mye du er villig til å betale det. Men den som det linkes til er nok litt forsiktig med sin strømforsyning på 310 Watt(Om jeg så rett) 7983842[/snapback] Det har jo ikke noe å med watt å gjøre det har med hvordan det bygges Jeg ville heller ikke kjøpt Yamaha høyttalere Ta heller en titt på Klipsch RF-62 Endret 20. februar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 ja, Klipsch RF-62 så jo bra ut Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) ja, Klipsch RF-62 så jo bra ut 7985124[/snapback] Hvilken lydsignatur liker du? Hvilken musikk hører du på? Vær klar over at horndiskanten til Klipsch er noe spesiell. Enten liker du den eller så hater du den. Jeg hater den. Synes lyden er for skarp. Og å si at Marantz ikke er rocka er jo tull, spørs hvor mye du er villig til å betale det. Nei,det er ikke tull. Marantz har alltid lagd forsterkere som er "snille" i klangen. Dette har endret seg litt de siste årene,men Marantz er fortsatt ikke førstevalget dersom du hører mest på rock og metal. Endret 20. februar 2007 av Morten K Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 tror jeg går for enten concept 6 eller Wharfedale Diamond 9.6 , tror de passer greit til min forsterker Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Patos Basic bør du også vurdere. Svært god lyd som er lett å like. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Gnomiz: Jeg syns nå kraftforsyningen har sitt å si for hvor mye kraft forsterkeren vil gi på musikk som krever litt muskler. Morten K: Greit at de ikke er førstevalget på metal og rock, sier seg selv at merker som NAD og H/K går en del over her. Men Marantz kan også fremgi sjangrene på en overbevisende måte, det som er poenget mitt her. z0d1ac: Godt du nærmer deg å velge noe. Alle de tre valgene skal være gode høyttalere, liker selv Dali men Patos er jo lekre saker det og(Norskt merke eller blander jeg?) Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 ja Patos er norsk, jeg ringte for å høre på den nermeste butikken som soltge de, men det var vist noen problemer med kasse leverandøren .. tror de skulle bytte leverandør Lenke til kommentar
z0d1ac Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 hører også endel bra om disse PSB Image T55 , skal vist spille rock og slik musikk bra Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hører også endel bra om disse PSB Image T55 , skal vist spille rock og slik musikk bra 7999357[/snapback] Joda PSB er veldig bra. Det eneste jeg ikke liker med de er utseende og da spesielt T65. De er en HALV METER! dype. Noe som er uvanlig og lite WAF-vennlig. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 hører også endel bra om disse PSB Image T55 , skal vist spille rock og slik musikk bra 7999357[/snapback] Jeg har T45 og stor trives, fungerer bra til rock. Bassen er også veldig bra, men som Morten K sier de er veldig dype. Personlig liker jeg utseende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå