knuhen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Noen som har erfaring med denne: http://www.turascandinavia.com/Product/Pro...x?id=1000630228 skal brukes til pana 280kamera Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Nå skulle jeg vel strengt tatt ikke svart, siden jeg ikke har erfaring med dette lyset...håper det er greit at jeg svarer allikevel. LED dioder er jo kjent for å bruke lite strøm, og å yte godt lys. Det er jo et pluss, men diodene lyser vel med et nokså farget lys, hvis jeg ikke tar helt feil. De lampene jeg har sett, og bruker mye selv (hodelykt) gir fra seg ett blåfarget lys. Men det er mulig at ikke alle er slik. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 :knuhen Dersom du kjøper dette lyset, ta og post en kortversjons erfaring! Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 ja kjøpte den i dag fra det digitale mørkrom Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Har fått lyset, Første inntrykk uten å ha testet det i mørket: - lett 45 gram uten batteri - enkelt å sette fast påkameraet. - Bruker vanlige AAA battrier. - Sprer ikke lyset særlig, så ser ut som det er mest egnet til "portrettfilming" - Lyser opp til 2 timer på 2 batterier. - Lysdiodene har tilnermet ubegrenset levetid, 100000 timer - 5500 kelvin fargetemperatur, altså ikke helt dagslys som er 5400 kelvin Kommer med "mørketest etter hvert" Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 så lampen lyser mest fremover, som en led-hodelykt? Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Testet litt mere: - På ca 3 meter avstand har man en lysdiameter på ca 1 meter. - Sprer altså dårlig. - litt Blåaktig bilde. - Da mitt 280 ikke har lys er det bedre en ingenting, men tror kanskje et lys med halogenpære er bedre. Noen med erfaring med slike ? Skal måle luxverdien, men må huske å låne med instrumentet på jobben. Endret 1. mars 2007 av knuhen Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 - Da mitt 280 ikke har lys er det bedre en ingenting, men tror kanskje et lys med halogenpære er bedre. Noen med erfaring med slike ? 8055433[/snapback] Alt er bedre enn ingenting, finnes løsninger for proffbruk som likner på det lyset du har, men selvfølgelig LITT mer lys, riktig fargetemp osv. Fordelen med LED er jo batteri bruk...uansett proff eller ikke. Jeg tasser rundt med 1,5kg batteri kun til lyset mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå