Gå til innhold

GF 7600GS 512MB vs. GF 7600GT 265MB

bIsk0p

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte skjermkort tenkte jeg. Jeg litt "old school" så har AGP :blush:

Det er ikke så veldig mye å velge mellom og jeg skal ikke bruke mye penger på det. Poenget med å bytte er at jeg ønsker å ha et ekstra skjermkort, da har jeg nokk komponenter til å sette opp to ny maskiner.

Jeg står mellom CLUB3D GF7600GT AGP 256MB GDDR3 DVI/TV og MSI GF 7600GS AGP 512MB DDR2 HEATPIPE.

Dem ligger på ca samme pris. Hvilke av disse to burde jeg velge, hva er det mest ytelse i? Jeg sitter nå med et GF 6600GT 265MB HEATPIPE.

Det er KUN disse to det står mellom, da dette er noe jeg får ganske billig igjennom kontakter jeg har =)

Setter pris på rask tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke noe særlig vits med 512MB minne på et 7600GS, da man ikke kan skru opp oppløsning og detaljer nok til at kortet kan få brukt alt minnet.  Du kan likesågodt ta 256MB-versjonen.

7982632[/snapback]

eh. vel ta en titt på vga charts på tomshardware. der yter 512 kortet bedre.

Lenke til kommentar

Kan være det er jeg som ikke klarer å se godt nok etter, men det finnes ikke noe 512MB 7600GS-kort på VGA Charts. Dessuten vil 7600GT-kortet yte en god del mer enn 7600GS-kortet. Valget er jo klart. 7600GT er klokket mye høyere enn 7600GS, det er vel jevnt over snakk om 60-70% høyere ytelse.

Edit: Så ikke at det var snakk om 7600GS vs. 7600GT med en gang. :p

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Klarer heller ikke finne 7600gt/gs på vga chaten... Tror ikke det finnes.

Men på på techspot er det en sammenligning mellom de 2 kortene. riktignok er 7600gsen bare med 256mb men på et slikt kort skal ikke det ha noe å si.

Hvis prisen på kortene er den samme går du for 7600gt, hvis det er mye forskjell i pris kan du vurdere 7600gs :)

Lenke til kommentar

bIsk0p: Hvis du holder ut med geforce 6600GT-kortet ditt i en måned til så kan du kjøpe geforce 8600GT eller GTX da. De skal bli vesentlig bedre enn geforce 7600GS og GT, men havne i samme prisklasse. De aldrende 7600GS og GT er nå snart 1 år gamle og det er like før arvtageren i den prisklassen kommer. Altså geforce 8600GT og GTX.

Lenke til kommentar
bIsk0p: Hvis du holder ut med geforce 6600GT-kortet ditt i en måned til så kan du kjøpe geforce 8600GT eller GTX da. De skal bli vesentlig bedre enn geforce 7600GS og GT, men havne i samme prisklasse. De aldrende 7600GS og GT er nå snart 1 år gamle og det er like før arvtageren i den prisklassen kommer. Altså geforce 8600GT og GTX.

7983075[/snapback]

Har vi signaler om at disse kortene kommer på AGP nå, sammen med PCI-e slippet?

Lenke til kommentar
Ups, jeg så ikke at det gjelder AGP før nå. Det er mulig 8600-serien kommer som AGP, men neppe fra starten av. Jeg tipper det tar minst et par måneder etter PCIe-versjonen før det dukker opp AGP-versjoner.

7983186[/snapback]

en mnd kunne jeg nokk ventet, men ikke flere .. Hadde vært digg å fått ut all HW'n og litt penger inn =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er ikke noe særlig vits med 512MB minne på et 7600GS, da man ikke kan skru opp oppløsning og detaljer nok til at kortet kan få brukt alt minnet.  Du kan likesågodt ta 256MB-versjonen.

7982632[/snapback]

eh. vel ta en titt på vga charts på tomshardware. der yter 512 kortet bedre.

7982693[/snapback]

Hvordan du kom fram til den konklusjonen er mildt sagt merkelig..

Har hatt begge korta det er snakk om...

7600GT *knuser* 7600GS..

"Punkt slut" :D

PS:

Det er "skjermkort-noobs" som tror at antall MB på skjermkortet er vesentlig for ytelsen..

Det er det *ikke* på slike low-to-mid-range kort som dette.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

(...)

PS:

Det er "skjermkort-noobs" som tror at antall MB på skjermkortet er vesentlig for ytelsen..

Det er det *ikke* på slike low-to-mid-range kort som dette.

7985359[/snapback]

Det er det jeg gikk ut i fra. Men ville spørre for å være sikker. Da tror jeg at neste lønning går til nytt skjermkort, hvis jeg bare finner kjøper av den gamle maskinen da....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...