Manuel Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg mottok i dag CPUen (^)+ hk, Asus A7N8X fra Pcutstyr (kom litt sent - fikk brev med beklagelse og "oppreisning" på 150kr frakt neste gang jeg handler hos dem :smile: ). Uansett: Jeg har valgt å kjøpe delene "delvis", så det jeg mangler nå er RAM (bestiller nå) og kjøling. Det jeg da lurer på er hvilken vifte jeg skal kjøpe til denne prosessoren (på dette hovedkortet :wink: ), da jeg har hørt at endel vifter passer dårlig på dette hovedkortet fordi det er lite plass rundt CPU-sokkelen. Hvilken kjøler anbefaler dere? Jeg har ikke tenkt å overklokke, men det er kjekt å ha "litt margin". Er den kjøleren ok.no testet, Thermaltake Volcano 7+, bra og passer den på hovedkortet (uten at det skal være nødvendig å bøye kondensatorer)? Finnes det et bedre alternativ? Microplex har ikke denne kjøleren inne... I tillegg skal jeg ha skal jeg ha kabinettvifter og en harddiskkjøler. Kabinettet er et Chieftec Dragon Maxi Tower. Jeg antar, men er ikke sikker, at det er plass til èn 120mm vifte, og resten er 80mm? Stemmer dette? Er det mulig å montere et støvfilter på vifta som fulgte med kabinettet? Jeg vil helst unngå å suge hybelkaniner inn i PCen. Jeg funderer også på å kjøpe en kjøler til harddisken, noe ala Thermaltake HardCano III - kanskje mest fordi det hadde vært litt tøft å se tempen på denne. Men er dette effektivt? [ Denne Melding var redigert av: SysError på 2002-12-06 17:47 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå