Marius Horten Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 har fått tak i en Digital 2100 Alpha server som jeg skal ha det litt gøy med, noen fra Oslo området som vil være med? Jeg har tatt ut hardware fra den og strever med å få inn min egen PC, detter er ikke så lett når Digital kabinettet er 43x70x73cm. stort (bredde, høyde, dybde) når jeg har funnet ut av hvordan jeg skal dytte inn min egen hardware, med vannkjøling+++ så skal det selvfølgelig modes... :smile: tror dette kan bli veldig artig... PS. noen som er interesert i innmaten til en Digital 2100MP600 Server? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 22:30, skrev bussemannen:har fått tak i en Digital 2100 Alpha server som jeg skal ha det litt gøy med, noen fra Oslo området som vil være med?Jeg har tatt ut hardware fra den og strever med å få inn min egen PC, detter er ikke så lett når Digital kabinettet er 43x70x73cm. stort (bredde, høyde, dybde) når jeg har funnet ut av hvordan jeg skal dytte inn min egen hardware, med vannkjøling+++ så skal det selvfølgelig modes... :smile:tror dette kan bli veldig artig... PS. noen som er interesert i innmaten til en Digital 2100MP600 Server? Gratis?? JAAA! Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 det er ganske gammelt... (1994) har hovedkort, CPU (Intel Alpha av noe slag) og RAM som ikke brukes ja OBS. er utrolig stort...! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 22:44, skrev bussemannen:det er ganske gammelt... (1994)har hovedkort, CPU (Intel Alpha av noe slag) og RAM som ikke brukes jaOBS. er utrolig stort...! Hmm.. Kult! HVor stort er det da? Litt nærmere specs? Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Stort type veldig... er ikke sikker, men det kommer mer i morgen (bla. bilder) håper jeg GLEDER MEG... :smile: Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Ingen som vil være med??? skal ha det MYE gøy med den...!! Lenke til kommentar
hce Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: bussemannen skrev (2002-12-06 23:02):Ingen som vil være med???skal ha det MYE gøy med den...!! Jeg sendte deg en epost angående innmaten, tar du kontakt per epost/tlf? *please* Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 skulle gjerne ha vært med, men så bor jeg ca 200 mil unna... :sad: Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 ja, jeg tar kontakt per. mail når jeg får i gang maskina mi... vet ikke hel når det blir, men håper det blir snart... Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Ehem... litt flisespikkeri; Det er sant at det ikke skal skrives "mere" men istedet "mer", men du tar feil på punktet med uttalen... ordet uttales "mer" ikke "mere" mao. begge deler er feil; skriv "mer" og si "mer". Også springer katten for å ta oss her utE. Ehem... off topic? Åja, tar gjerne innmaten til den gamle alfa'n jeg :smile: (Ingen som har en gammel Silicon Graphics indigo liggende til å gi bort?) "Nei doktor, jeg trenger ikke medisinering..." Lenke til kommentar
DCP Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 min server er allerede moddet :razz: Bilde av server Bilde av server Bilde av server Bilde av server Først demonterte jeg hele kassa. Deretter fant jeg alle punkter der vibrasjon kunne forplante seg og limte fast en liten strikkbit. Hdd ble montert i norgesglassstrikk oppheng med noen duppeditter fra ikea under. (Samme duppeditter er festet under kabinettet) Etter jeg hadde tatt for meg innsiden, tok jeg fram "bobleplast" og et passelig gardinstoff som mor fant fram til meg. Alt dette teipet/limte jeg fast til kabinettet. Voila ganske stillegående kabinett. Jeg skal bytte ut psu vifta med en mer stillegående vifte samt kanskje legge til en ekstra vifte i fronten. hvis jeg finner noe isopor skal jeg kanskje mekke hele kabinettet inni det. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 16:16, skrev Journeyer:"Nei doktor, jeg trenger ikke medisinering..." Jo.....det gjør du! Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Den der var liten da.... jeg skal nok legge ut bilder snart så skal dere få se hvor morro dette kan bli... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Ikke ødelegg et slikt klenodium. Sett den sammen slik den var og bruk heller en standard PC-kasse å modde på. Hvis du absolutt har lyst til å ødelegge den kan sikkert jeg overta de restrende komponentene (bor i Oslo). [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-12-08 14:14 ] Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 jeg skal ikke ødelegge det, bare kabinettet som jeg skal modde, hardware skal jeg enten sette sammen i et annet kabinett, eller så skal jeg gi det bort til noen andre som har bruk for det... Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 nå er det snart for sent... er egentlig ferdig nå, er bare småting igjen 8) skal bare lakkere og sette inn plexi så er man ferdige... bilder kommer snart Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 den blir helt sikkert fin, blir morsomt å se bilder 8) men nå er jula over og jeg begynner snart på mitt langtids prosjekt Godt nyttår... Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 noen i nærheten som er flinke og har lyst til å låse opp XP prosessorer, har en hel del av dem som skal overklokkes det ble ikke noe vannkjøling, men jeg fikk tak i spesial olje som leder varme mye bedre enn vann, så med dette skal man sette ny rekord i området... Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 noen i nærheten som er flinke og har lyst til å låse opp XP prosessorer, har en hel del av dem som skal overklokkesdet ble ikke noe vannkjøling, men jeg fikk tak i spesial olje som leder varme mye bedre enn vann, så med dette skal man sette ny rekord i området... Olje? Forklar nermere *spennende* Nå gleder jeg meg til og se bilder.. PS. Du som har så mange XP Prosessorer, har vel ikke lyst til og gi bort en? Kunne gjerne trengt det.. VÆÆRSÅSNILL?! :wink: Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 jeg bruker alle prosessorene, men skulle gjerne hatt de låst opp, vet ikke helt om jeg tørr å gjøre det selv, selv om jeg har øvd meg på en duron, men det er vel litt vanskeligere med XP prosessorer der de har skjert over med laser...? pappa tok med en spesiell tyntflytende olje som er spesiellt beregnet til kjøling, den er helt blank og ser akuratt ut som vann, den tar bare med seg varmen bedre enn vann... 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå