efikkan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Dette virker som et spennende verktøy for de som vil vise frem eller teste hva skjermkort klarer, men ellers ser jeg liten nytte av det. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Nvidia har lansert en demo av Cascades, et program som gjør at brukere av GeForce 8-serien og Vista kan leke seg med DirectX 10-grafikk. Les mer 7982083[/snapback] Dette har dere selvfølgelig prøvd og kan gi en rapport på? Eller har dere tenkt å la dette være en slik nyhet de færreste kan ha nytte av? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Dette virker som et spennende verktøy for de som vil vise frem eller teste hva skjermkort klarer, men ellers ser jeg liten nytte av det. 7984943[/snapback] Greit måte å få se på egenhånd hva skjermkortet er godt for, ikke minst er det sikkert morsomt en liten stund å "føle" at man kan lage skikkelig landskap. Ikke minst så skjønner man at dette renderes direkte, for å stilne kritikerene. Selvsagt har ikke programmet noen stor nytteverdi, men det har sjelden spill heller. Og dette er jo egentlig bare et veldig enkelt spill med veldig pen grafikk. (Uten at jeg har testet det) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Fikk ikke fraps til å fungere så her for dere noen dårlige paint versjoner 120kb størelse Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg trodde først det var en videodemo som alle kunne se før man evt. tar avgjørelsen om å kjøpe et Dx10-kort eller ikke. Kjipt for de som har kjøpt det at de ikke får utnyttet Dx10 til annet enn en ganske så unyttig demo. Ok, skjermkortet kan brukes som grafisk leketøy.. akkurat som alt fra VIC 20 på 80-tallet. Men selv med VIC 20 kunne man spille faktiske spill. Det kan man ennå ikke med Dx10. Jeg synes det bare viser hvor alt for tidlig det er å kjøpe Dx10-kort og OS nå. Det skader jo ikke å vente en stund når det eneste man kan bruke det til er en demo. 7982185[/snapback] Det er en teknologidemo. Nvidia og Ati mekker slike støtt og stadig for å demonstrere nye effekter for hver generasjon av 3D-kort. Direct3D 10 har i tillegg en del ny funksjonalitet som ikke er tilgjenglig med forrige generasjons 3D-kort, så man kan uansett ikke sammenligne med eldre kort. Ellers vil jeg si at Microsoft er noen fjompenisser for ikke å ha gitt ut en DirectX10 utvidelse for Windows XP. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 For å kunne det må de omskrive hele kernelen eller noe slikt, noe som ikke komemr til å skje. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 For å kunne det må de omskrive hele kernelen eller noe slikt, noe som ikke komemr til å skje. 7989558[/snapback] Vel, Carmack har også uttalt at den eneste grunnen til at DX10 ble låst til Vista var av forretningsmessige årsaker, ikke noe annet. Og siden Carmack er 3D-gud kan ingen motsi han. Vi har jo fortsatt OpenGL igjen som et alternativ. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ellers vil jeg si at Microsoft er noen fjompenisser for ikke å ha gitt ut en DirectX10 utvidelse for Windows XP. 7989481[/snapback] DX 10 bygger på en helt annen model enn hva tidligere versjoner av DX gjør. Det henger bla. sammen med den nye versjonen av driver-modellen i Vista. Å støtte dette i XP hadde krevet veldig mye omkoding av kjernen og XP sin drivermodell. Skjønner godt at Microsoft ikke prioriterer dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, Carmack har også uttalt at den eneste grunnen til at DX10 ble låst til Vista var av forretningsmessige årsaker, ikke noe annet. Og siden Carmack er 3D-gud kan ingen motsi han. Vi har jo fortsatt OpenGL igjen som et alternativ.7989632[/snapback] .. med nød og neppe etter massive protester fra den profesjonelle 3D-bransjen. Microsoft ville jo kutte ut OpenGL også av forettningsmessige årsaker. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Er det meninga at det skal hakke? har nettopp bytta skjermkort til 86gts og her hakker det til tusen :S Lenke til kommentar
Qca Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 jeg har ett 8800 gtx kort og kjører alle innstillingene på maks. pc'n min drar demoen uten noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå