Onarki Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Forestill deg følgende situasjon: en helt vanlig dag i en travel by stuper plutselig en middelaldrende mann i bakken. Tilfeldigvis er det en lege i nærheten. Han springer bort og ser raskt at mannen har fått et hjerteinfarkt og begynner å utføre livredning på han, deriblant hjertemassasje. Legen redder livet på mannen, men under livredningen brekker legen et av mannens ribbein. Mannens respons på dette er å saksøke legen for legemesbeskadigelse og han går ut i media og forteller at denne legen brakk ribbeinet hans, uten å fortelle at han også reddet hans liv. Mannen når frem, både i opinionen og i retten. Han blir tilkjent erstatning for skadene han har blitt forvoldet og det blir vedtatt en ny lov som gjør det forbudt for leger å brekke ribbein på pasienter under gjenopplivingsforsøk. Hva ville du sagt dersom du var vitne til noe slikt? *link fjernet av moderator* Lenke til kommentar
liqa Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hva jeg ville sakt? Fy faen for en utakknemlig drittsekk!(Pasienten) For deretter sette meg på han, brekke ett ribbein til. Verre enda er det at en slik lov blir vedtatt! Lq Endret 20. februar 2007 av liqa Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Wow, skrive en historie alle kan si seg enig i at det skjedde noe galt i, og så linke det til en konklusjon som er historisk inkorrekt og uansett ikke sammenlignbar. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Hva jeg ville sakt? Fy faen for en utakknemlig drittsekk!(Pasienten)For deretter sette meg på han, brekke ett ribbein til. Verre enda er det at en slik lov blir vedtatt! Lq 7982433[/snapback] Vel, da forstår du kanskje hvordan kapitalister føler det når de blir gitt skylden for barnearbeid og generell elendighet i kapitalismens første år. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, da forstår du kanskje hvordan kapitalister føler det når de blir gitt skylden for barnearbeid og generell elendighet i kapitalismens første år. Kapitalister generellt er vel bare grådige, sosiopatiske rasshøl. Man kan ikke laste folk for hva andre har gjort til andre tider... så sant de ikke har tjent gode penger på det da. At de er blottet for empati er strengt tatt heller ikke deres skyld men sansyneligvis enten dårlige gener eller oppvekstvilkår, eller en kombinasjon. :!: Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Vel, da forstår du kanskje hvordan kapitalister føler det når de blir gitt skylden for barnearbeid og generell elendighet i kapitalismens første år. Kapitalister generellt er vel bare grådige, sosiopatiske rasshøl. Man kan ikke laste folk for hva andre har gjort til andre tider... så sant de ikke har tjent gode penger på det da. At de er blottet for empati er strengt tatt heller ikke deres skyld men sansyneligvis enten dårlige gener eller oppvekstvilkår, eller en kombinasjon. :!: 7989871[/snapback] Vel, det kan hende de er "grådige, sosiopatiske rasshøl" som du sier, men takket være kapitalistene er vi alle sammen styrtrike. Deres jag etter profitt har gjort industri stadig mer produktiv og produktene stadig billigere og bedre, til glede for oss alle. Husk at for hver eneste krone kapitalistene har tjent har noen andre tjent en tilsvarende krone. Kapitalistenes rikdom er altså et ganske godt mål på hvor mye verdier de har skapt for andre. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 men takket være kapitalistene er vi alle sammen styrtrike Eller på tross av. Personlig tror jeg på markedsregulering. I norden har vi klart denne balansegangen svært bra, men det er alikevel store rom for forbedringer. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 men takket være kapitalistene er vi alle sammen styrtrike Eller på tross av. Jeg forstår at du tror dette, men det er feil. Tenk på hvilken grov urettferdighet du gjør mot disse menneskene som har gjort så mye godt for alle oss andre ved å håne dem og spre løgner om dem. Du skylder dem i det minste å utdanne deg om deres innsats for din og min velstand før du spytter på dem og nedriger deres bidrag til menneskeheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå