Gå til innhold

Får ikke installert IE7 på norsk på Media Center

snillekim

Anbefalte innlegg

Er det et typisk problem at når man har Windows XP Media Center Editon at man ikke kan få Explorer 7 på norsk? Jeg får kun installert den med engelsk.

Og om jeg prøver på norsk, så får jeg bare feilmelding om at den ikke støtter operativsystemspråket. XP-versjonen er på norsk da.

Kjedelig om Microsoft ikke har fått norsk utgave av IE7 på norsk til XP MCE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oki. Synd at Microsoft ikke fikser et så enkelt problem.

Men jeg får Vista om rundt en måned eller noe.

Får den gratis oppgraderingspakken, men måtte betale for frakt.

Så jeg får bare holde ut til da.

7988116[/snapback]

Den kommer i Windows update etter hvert(kanskje) :)

http://www.microsoft.com/norge/windows/ie/...qs/default.mspx

Står ikke annet enn microsoft xp service pack 2... betyr det pro? home? tablet?

Får Media center er jo bare en home utgave med mediacenter programvaren...

Så da skal den vell ikke funke der heller da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er ikke opplyst om det er home eller pro-versjon.

Det står bare Windows XP, Media Center Editon 2005

SP 2.

Men grunnen er at Media Center Editon 2005 er laget i engelsk språk-system.

Alt er på norsk, men ikke IE7. Microsoft forventer vel at alle skal bytte over til vista, så de bryr seg sikkert ikke så mye om å finne en løsning på problemet.

Endret av snillekim
Lenke til kommentar
Det er ikke opplyst om det er home eller pro-versjon.

Det står bare Windows XP, Media Center Editon 2005

SP 2.

Men grunnen er at Media Center Editon 2005 er laget i engelsk språk-system.

Alt er på norsk, men ikke IE7. Microsoft forventer vel at alle skal bytte over til vista, så de bryr seg sikkert ikke så mye om å finne en løsning på problemet.

7989374[/snapback]

Det er derfor jeg ikke får oppgradert MCE 2005 til Norsk Vista da.....det står at språket er forskjellig når jeg prøver med Norsk Vista Hoem Premium.

Får gjort en clean install, men ikke en oppgradring.

Til Home Premium finnes det jo ikke språkpakker, så ingen vits i å oppgradere til engelsk først. :no:

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt sånn gratis oppdatering til Vista Home Premium. Måtte betale porto da. Vet ikke når den kommer.

Men mener du at det vil bli problemer med å installere Vista på maskinen?

For øvrig så er det Windows XP Professional

Media Center Editon 2005 med SP2.

Tror det er på tide at Microsoft setter ut fingeren for å fikse problemet!

Lenke til kommentar

Du får ikke mer problemer enn at du ikke får gjort en oppgradering. Når du starter installajons programmet får du etter litt to valg (eller skal få det) oppgradering eller avansert installasjon.

Når jeg prøvde å installere på min MCE 2005 pc (Norsk utgave, lovlig lisens osv) fikk jeg kun valget avansert installasjon. Grunnen sto også der: MCE 2005 (operativ systemet) kjørte et annet språk enn Vista installasjonen.

Jeg brukte da en Norsk Home Premium oppgraderings plate.

Valgte avansert installasjon, la den på MCE 2005 partisjonen (så den ble helt borte) og fikk ingen problemer med å aktivisere Vista'en etterpå.

Men å installere Vista rett fra DVD'en og ikke starte den fra MCE 2005, gikk ikke når jeg prøvde å aktivisere Vista'en. Da fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke kunne bruke en oppgraderings nøkkel på en ren installasjon.

I prinsippet ble jo begge installasjonene en ren installasjon, siden jeg aldri fikk oppgradert. Men av en eller annen grunn må du starte installasjonen fra MCE 2005 for å få det til å funke med en oppgraderings nøkkel. :hmm:

Lenke til kommentar
Men seriøst, vil jeg mest sansynlig ikke få til oppgraderingen som jeg har bestillt? Stod godt også at denne laptopen var vista-ready, og jeg fikk derfor gratis oppgradring eksludert frakt.

Men hva er vitsen om jeg ikke vil kunne installere oppgraderingen?

7999669[/snapback]

Du får lagt inn Windows Vista, men om du får oppgradert (altså beholde filer og innstillinger) vet jeg ikke. Men det er uansett best å gjøre en clean install, for å ikke dra med seg mye uønskete innstilnger/filer fra gammel XP.

Så pc'en din er Vista ready, og du får DVD plata, og du får installert. Men hva man helt praktisk tenker som oppgradering vet jeg ikke. Jeg regner det som en oppgradering når jeg kan installere nytt OS på samme pc jeg har, og ikke må betale full pris.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...