Locci Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Heisann, jeg kjøpte en BenQ LCD skjerm for ca 18mnd siden. Og for snart 4 uker siden så sluttet den og funke, etter litt småsjekking så fant jeg ut at det virket som loddingen fra strømkontakten og inn til kretskortet eller hva det er koblet til videre hadde løsnet "sabla til blå lys det kom inne i skjermen" så jeg ringte til Netshop der jeg hadde kjøpt skjermen og de anbefalte meg og ringe direkte til BenQ for og få saken kjappere løst. Ringte ditt samme dag og fikk da beskjed om at de skulle sende en ny skjerm innen en uke og om jeg ikke hadde hørt noe fra dem innen den tiden så skulle jeg kontakte dem igjen. Etter at den uken hadde gått så ringte jeg dem og han jeg da snakket med kunne ikke finne noe data på at jeg i det heletatt hadde vært i kontakt med dem. Så jeg fikk da plassert feilmeldingen på nytt og han sa også at skjermen burde komme innen en uke. Vel den uka gikk og ingen skjerm dukket opp, ringte tilbake og fikk da beskjed om at han skulle kontakte en medarbeider og høre hva som gjorde at det tok så lang til og de skulle komme tilbake til meg med en mail innen neste dag. Guess what, null mail. Ringte tilbake og fikk beskjed om at han hadde så mye og gjøre og at jeg ville bli kontaktet så fort som mulig. Enda en uke gikk og nå sitter jeg da her og lurer på om de faktisk er elendige på kundeservice og om noen andre har hatt samme problemet og mulige tips til hva jeg kan gjøre for og få litt fortgang i sakene her. Er en smule lei av og stirre inn i en 14" CRT Lenke til kommentar
JGR Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Heisann, jeg kjøpte en BenQ LCD skjerm for ca 18mnd siden. Og for snart 4 uker siden så sluttet den og funke, etter litt småsjekking så fant jeg ut at det virket som loddingen fra strømkontakten og inn til kretskortet eller hva det er koblet til videre hadde løsnet "sabla til blå lys det kom inne i skjermen" ... 7981506[/snapback] Har nesten akkurat det samme problemet. Kjøpte min BenQ FP937 for 1,5 år siden og for et par dager siden slo den seg plutselig av. Jeg skjekket strømkabelen og med det samme knistret det inni skjermen. Har ikke turt å åpne å skjekke eller noe lignende, men høres ut som det samme problemet. Problemet jeg har er at jeg kjøpte skjermen hos gamle efast.no som nå har gått konkurs eller noe. Brukte hjelpesidene på Benq.no og sendte ivei en melding hvor jeg spurte hva jeg skulle gjøre, men har enda ikke fått svar. Det var to dager siden. Har en 17" LCD som jeg bruker nå, men det er litt surt da det straks er vinterferie og LAN Endret 21. februar 2007 av Xerocomus Lenke til kommentar
Locci Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Jaja, jeg har det ikke akuratt noe bedere nå en sist. Fikk tilslutt en skjerm fra dem "Tok vel 4 uker ca" også gikk det noen dager så begynte baklyset og krangle på den. Ringte da opp til BenQ og fikk samme beskjed "En ny skjerm kommer innen 5 arbeidsdager" ok tenkte jeg og nevnte det at de var litt dårlige på leverings tiden. Etter enda 4 uker så dukket det da opp en skjerm og den bruker jeg nå. Men når jeg kom tilbake etter og ha vært borte fra pcn en stund så hadde jeg samme problemet. Trykker på en tast for og hente skjermen fra dvalemodus og status lampa går fra oransje til grønn men skjermen forblir svart. Slår den da av og på noen ganger og ser at baklyset slår seg på men bare for og slukke etter et til to sekunder etter... Fikk tilslutt liv i den. Nå begynner jeg og bli møkk lei hele greia. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er vel Anovo som tar seg av Benq i Norge, så ta en telefon dit... kan hjelpe Lenke til kommentar
Locci Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Vel da sitter jeg her med min tredje skjerm og er en smule irritert siden denne skjermen har noen feil på pixel panelet, ca en tredjedel opp fra bånn og litt mot høyere så går det en 1cm tyk stripe som er mye lysere en resten av panelet å den går nesten hele veien til venstere men smalner av en del. Har også en en "splat" flek nede i høyere hjørne som er ganske stor. Må si jeg er ganske irritert over dette da det er plagsom og se på. Lurte da litt på om det er noen mulighet og klage på dette? Lurte litt også på om jeg kunne kreve og få en annen type skjerm da jeg har fått tre erstatnings skjermer så langt og begynner og bli lei av og bytte skjerm hver forbanna måned Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har akkurat same problem med ein Benq T705 drøyt 1,5 år gammal. Starta med at skjermen til tider har fått eit blåleg slør over heile eller at den har flimra litt blåleg. Den siste veka har det hendt at den plutseleg har blitt svart trass at eg jobbar med skjermen. Kjører med to skjermar på maskina og har tenkt at det måtte vera sidan eg bare jobba på den andre akkurat då, men nå skjer det heile tida. Kan slå skjermen av og på igjen, men då går det nokre sekund så får skjermen fyrst eit grått slør over heile før den går i svart. Standby-lampa lyser grønt. Bør eg ta skjermen med meg til Elkjøp der eg kjøpte den, eller skal eg gjera slik som du har gjort Loc Dogg? Blir i alle fall aldri meir Benq på meg! Lenke til kommentar
Locci Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Tenker du kan like godt snakke med Elkjøp. Jeg gir BenQ en sjangse til å om den skjermen jeg får nå neste gang er fucka så ringer jeg Netshop å ser hva jeg kan få gjort for nå syns jeg at jeg har vært alt for tolmodig med dette. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har da for en stund siden fått en ny skjerm fra BenQ og er fornøyd bortsett fra at leveringstiden var på 3-4 uker i motsetning til BenQs løfte om 1 uke. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Har selv en Prosjektor fra Benq PE8720 som jeg har byttet 5 ganger nå. Kjøpte den rett etter Jul. Forskjellig feil hver gang. Har gått ca 1 uke etter at jeg meldte feil til jeg har fått ny utenom nå sist gang da det tok litt over 2 uker,purret etter 2 uker. Ser det er A NOVO som har service her i norge og kvalitets kontroller der må være elendig. 3 av bytte prosjektorene kom med feil fra A NOVO.Åpenbare feil og. Di 2 andre funket 2-3 dager. Endret 21. april 2007 av taz Lenke til kommentar
Locci Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Ja, Anovo stinker. Trur de har en helt ræva måte og lagre skjermer på hvertfall viker som det er trykk på panelet som gjør at noen av pixlene blir lysere. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Moralen er: ikke kjøp billige skjermer.. EDIT: Editert litt.. Endret 23. april 2007 av ahpadt Lenke til kommentar
Locci Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Moralen er: ikke kjøp billige drittskjermer.. 8437316[/snapback] Ville nå si at det innlegget er meget unødig. Er ikke alle som hadde råd til og kjøpe en skjerm til 4000kr for to år siden. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Moralen er: ikke kjøp billige drittskjermer.. 8437316[/snapback] Stinker av innlegget dit. La vær å post vis du ikke har noe konstruktivt å komme med, enn å svare allä slik en fraværende fjortis gjør. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg skjønner at den var på kanten, men jeg håper at det kan gli inn - at om man kjøper en skjerm til.. si 1500? Så vil den nødvendigvis ikke vare alt for lenge. Har ikke noe problem med at du har kjøpt den skjermen.. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Vet, men skjermen holdt i 18mnd og problemet var egentlig at loddingene i kontakten sprakk. Har endelig fått en ny skjerm som er fra et annet år en de tre andre skjermene "De var fra 2004 og den jeg har nå er fra 2005" Den siste jeg har fått har jeg ikke merket noe feil med enda =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå