Carl Sagan Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Fordi pumpa bør ha uhemmet tilgang til vann. 8035213[/snapback] Skal teste når jeg får mitt jeg, og plassere T-Line og Fillport både foran og bak pumpe, og se forskjellen.. Skal bli morro EDIT: Har ikke bygget vannkjøling, men hjernen min sier at T-Linen ikke er noe "flaskehals"? Endret 28. februar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
geil Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Fordi pumpa bør ha uhemmet tilgang til vann. 8035213[/snapback] T-leddet skal likosm vere tanken, og då burde den kome rett før pumpa, slik som tankane vanlegvis er plasserte... Edit: Har du 120 mm vifter då? 8036136[/snapback] Pumpa har jo uhemmet tilgang til vann uansett hvordan komponentene er plassert. Trykket i systemet vil også falle med det samme uansett hvordan komponentene er plassert, og flowraten er den samme gjennom hele systemet. Det samme gjelder i stor grad temperaturer. Ref bl.a. extremeoverclocking. Det at rekkefølgen har noe å si er vel kun en myte, det viktige er å ikke unødvendig komplisere systemet, bl.a. ved å trekke mer slanger enn det som er nødvendig. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Fordi pumpa bør ha uhemmet tilgang til vann. 8035213[/snapback] T-leddet skal likosm vere tanken, og då burde den kome rett før pumpa, slik som tankane vanlegvis er plasserte... Edit: Har du 120 mm vifter då? 8036136[/snapback] Pumpa har jo uhemmet tilgang til vann uansett hvordan komponentene er plassert. Trykket i systemet vil også falle med det samme uansett hvordan komponentene er plassert, og flowraten er den samme gjennom hele systemet. Det samme gjelder i stor grad temperaturer. Ref bl.a. extremeoverclocking. Det at rekkefølgen har noe å si er vel kun en myte, det viktige er å ikke unødvendig komplisere systemet, bl.a. ved å trekke mer slanger enn det som er nødvendig. 8049009[/snapback] Enig. Men rekkefølgen har noe og si, for pumpe avgir litt varme, og man vil gjerne ha kaldest mulig vann til komponentene, derfor er det smart og ha radiator etter pumpe og før vannblokkene.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Christopher: Det han har bestilt er nok hakket hvassere enn det du anbefalte 8030789[/snapback] Ja, men så betaler han ca. litt over 5000 for det. Jeg betalte under 2500 for mitt kabinett med vannkjøling. Det har stor plass (ikke SÅ stor plass som The Cube) og vannkjølingen er OK (ikke noe spesiellt mer enn det) så jeg føler at for 2500, så får du veldig mye for pengene. Det er jo tross alt trippel radiator, og en OK vannblokk. Pumpen er ganske bra også, men den bråker fælt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå