radivx Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei, Kjører Xubuntu og har installert nVidia driverne, men jeg får ikke høyere oppløsning i Xorg enn 1024x768. Om jeg bytter til "nv" fremfor "nvidia" får jeg 1280x1024 som ønsket, men da vil ikke OpenGL programmer starte i det hele tatt (de bare blinker). Noen tips? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei, Kjører Xubuntu og har installert nVidia driverne, men jeg får ikke høyere oppløsning i Xorg enn 1024x768. Om jeg bytter til "nv" fremfor "nvidia" får jeg 1280x1024 som ønsket, men da vil ikke OpenGL programmer starte i det hele tatt (de bare blinker). Noen tips? 7981241[/snapback] Tror du skal ta en titt på filen: xorg.conf cd /etc/X11 sudo cp xorg.conf xorg.conf.backup2007-02-20 cat xorg.conf > ~/Desktop/minxorgfil.txt Hvis du utfører kommandoene over, lager du en backup av xorg-filen din og kopierer innholdet av den inn på skrivebordet ditt i en txt-fil. Legg ut innholdet i denne filen så kan vi andre se hva den inneholder. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 kan jeg få se output av glxinfo og xorg.conf ? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Har du sjekket at innstillingene i xorg.conf er riktige i forhold til din skjerm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå