Gå til innhold

Geforce 4 Ti 4200, Får ikke farge på tv ut!


piff

Anbefalte innlegg

Kjører gf4 ti 4200 på en windows xp maskin, har de nyeste driverne til nvida, og jeg får ikke til å få farger på tv'n min..har prøvd eldre drivere osv..men jeg får bare svart/hvitt bilde...hva gjør jeg galt? har sett en plass at jeg kan velge s-video ut, og noen andre valg, da har jeg fått farge bilde, fikk det på min p3 maskin med riva tnt 2 kort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-05 21:58, skrev piff:

Kjører gf4 ti 4200 på en windows xp maskin, har de nyeste driverne til nvida, og jeg får ikke til å få farger på tv'n min..har prøvd eldre drivere osv..men jeg får bare svart/hvitt bilde...hva gjør jeg galt? har sett en plass at jeg kan velge s-video ut, og noen andre valg, da har jeg fått farge bilde, fikk det på min p3 maskin med riva tnt 2 kort..


Har du prøvd å velge PAL-50 e.l i egenskapene for skjermkortet?

Hvilket merke er kortet ditt. Jeg har et Aopen gf 4 ti4200, og jeg måtte "fikse" litt for at TV-ut skulle virke skikkelig (fikk bare svart/hvit +at ikke hele skrivebordet kom med)

Lenke til kommentar

TV'en må støtte svhs visst man skal bruke den kabelen og det er det ikke alle TV'er som gjør. Visst dette er tilfellet så må man bruke composite. En måte å se at TV'en ikke støtter svhs er at det blir svart/hvitt. På TV'en i stua hjemme er det 3 AV kanaler. Hver av den har en svhs funksjon. Så det blir AV1, AV1s, AV2, AV2s osv... (panasonic widescreen tv). Dette er selvfølgelig foskjellig fra tv til tv...

 

Bare husk å ha riktige instillinger på PC'en først.

 

Dessuten er vel dette tatt opp i forumet MANGE ganger før...

Lenke til kommentar

hadde akkurat samme problemet selv - men det kan faktisk være at den banale løsninga jeg brukte kan funke for deg:

Under valg av enhet (device selection), vær sikker på at "Udtataformat for video" er satt til "sammensatt video ut" - hvis du ikke får noe da, prøv med format: PAL-B og sammensatt video ut.

Jeg bruker komposittkabel og scart i tilkoblinga mi.

 

Funka for meg.

 

Sta|emate

"solutions nearly always come from the direction you least expect, which means there's no point trying to look in that direction because it won't be coming from there" - D. Adams

Lenke til kommentar

goofee: hvor finner man det valget? ja, har phillips chip...tv tools programmer er jo laget for forskjellige chips, har ikke funnet noe for den jeg har..vet ikke om noe slikt du?

 

stalemate: det valget finnes ikke med de driverne og kortet jeg har...har det på p3 maskinen min med riva tnt2 kort..

Lenke til kommentar

ja, har nå prøvd tv tool..når jeg bare brukte det, så blei fargene dårlige...stilte inn på alt som var..men uansett skrudde på nview samtidig, bare får å prøve det..da blei fargene bra..så jeg har en blanding av nvidia instillingene og tv tool..bare det funker så er det, det samma for meg..takker for hjelpen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...