larseer83 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei... jeg har jo en sånn fancy oljetrykksmåler i instrumentpanelet på min mercedes 230E 1985 modell (124) Men den viser ikke noe indikasjon på at jeg har oljetrykk.... hva kan dette komme av? Den var slik når jeg kjøpte den for 14 dager siden ca. Har kjørt en 100 mil ca uten å høre noe merkverdig eller noe slikt.. noen som har peil på hva som er feil? Er det ikke oljetrykk i det hele tatt eller har bare måleren klikka? Har litt ustabil turtall når jeg kjører når bilen er kald... svirrer fra 2000 omdreininger til en 2500 så stabiliserer det seg til å bli helt normalt når bilen blir varm..... fint om noen har en pekepinn på hvor jeg skal lete Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Muliug den er defekt, skal det ikke være et lys i tillegg når du bare har tenninga på? Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Muliug den er defekt, skal det ikke være et lys i tillegg når du bare har tenninga på? 7981664[/snapback] Nope, kun batterilampa og en lampe som indikerer at en lyspære har røket + lavt bensinnivå som lyser når jeg har tenninga på. Kan jeg merke på noe vis at jeg ikke har oljetrykk da? Da tenker jeg på ulyder eller symptomer som kan gjenkjenne at jeg ikke har noe trykk?? Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Er det ingen som har peilig/vært borti dette problemet?? Er det skadelig for motoren å ikke ha oljetrykk?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har du kjørt 100 mil med en oljetrøkksmåler som viser null e det feil med trykkføleren/instrumentet. Hadde du ikke hatt oljetrykk hadde motoren din stått i stein nå. prøv å koble av ledningen på føleren og sett den direkte til jord, får du utslag på viseren da er det trykkføleren som er defekt. De fleste mercedes har ikke oljetrykks lampe, kun viser. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Har du kjørt 100 mil med en oljetrøkksmåler som viser null e det feil med trykkføleren/instrumentet. Hadde du ikke hatt oljetrykk hadde motoren din stått i stein nå. prøv å koble av ledningen på føleren og sett den direkte til jord, får du utslag på viseren da er det trykkføleren som er defekt. De fleste mercedes har ikke oljetrykks lampe, kun viser. 8000550[/snapback] Okey... da kommer jo 1000 kroners spørsmålet... hvor i all verden er denne trykkføleren plassert hen i motorrommet?? sett den direkte mot jord? Forklar litt nermere... er ikke helt ferdig utdanna hobbymekaniker ennå.... Endret 22. februar 2007 av AudiPowha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Denne sitter i en av sidene på motoren, tar du en do-rull og deler den i tre deler har du cirka størrelse på denne, helt rund altså og ca 3-4 cm lang. På den sitter en ledning. ta av ledningen og koble den til minus. Får du utslag på viseren da når du slår på tenningen er det føleren som er defekt. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Denne sitter i en av sidene på motoren, tar du en do-rull og deler den i tre deler har du cirka størrelse på denne, helt rund altså og ca 3-4 cm lang. På den sitter en ledning. ta av ledningen og koble den til minus. Får du utslag på viseren da når du slår på tenningen er det føleren som er defekt. 8000684[/snapback] Det er altså en rund duppetitt med ledning som sitter i motorblokka?? Endret 22. februar 2007 av AudiPowha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Stemmer, med en ledning på. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Stemmer, med en ledning på. 8000700[/snapback] Okey, jeg skal stikke ut og sjekke... men koble til minus sier du? rett på karrosseriet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ja, men sørg får at du har god kontakt, like greit å bare ta en ledning rett fra batteriet og på denne ledninga. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Ja, men sørg får at du har god kontakt, like greit å bare ta en ledning rett fra batteriet og på denne ledninga. 8000719[/snapback] Jess will do! Skal sjekke med en gang! Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 nei... skjedde nada... det var en liten sak med en 2 polet ledning så ut som en føler av noe slag, bak den igjen stikker det opp 2 små dærter med hver sin ledning på, ligner litt på 2 mini coil ledninger altså den som er på toppen av coilen... skjedde ingenting når jeg testa alle disse mot minus med tenninga på... skal oljettrykksmåleren som er bra lik bensinmåleren røre på seg da?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Er det 2 ledninger på den setter du dem sammen. enten skjer det ingen ting eller så går oljetrykksviseren på max, altså litt over 3. Når du slår på tenninga. Lenke til kommentar
ghjens Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 nei... skjedde nada... det var en liten sak med en 2 polet ledning så ut som en føler av noe slag, bak den igjen stikker det opp 2 små dærter med hver sin ledning på, ligner litt på 2 mini coil ledninger altså den som er på toppen av coilen... skjedde ingenting når jeg testa alle disse mot minus med tenninga på... skal oljettrykksmåleren som er bra lik bensinmåleren røre på seg da?? 8000873[/snapback] den med to ledere er tempføler for 100C. Den skal koble inn magnetkobling på vifta. I fronten på denne motoren sitter det flere følere. Må finne riktig.. Den du leter etter har bare en ledning som gir utslag ved jord. Hvis du har testet alle disse mot jord, uten å få utslag har du ett problem med kabling eller instrumentpanelet. Når du slår på tenninga skal det også lyse ei oljelampe, men ifølge koblingskjema gir denne bare signal ved lavt oljenivå. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Si meg en ting, er det ikke slange fra blokka/oljefilterholderen og inn til instrumentet på W123? Altså direkte overføring. Hvis det er en slange så er er det bare å ta den ut og starte motoren. Ha med deg en som kan se, for det blir mye gris. Endret 25. februar 2007 av Vetlite Lenke til kommentar
superb Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Si meg en ting, er det ikke slange fra blokka/oljefilterholderen og inn til instrumentet på W123? Altså direkte overføring.Hvis det er en slange så er er det bare å ta den ut og starte motoren. Ha med deg en som kan se, for det blir mye gris. 8020920[/snapback] Stemmer det, men dette var en W124, og måleren står i selve blokka med ledninger inn i instrumenthuset. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Hmmm.... jeg har ikke funnet noe ledning som gir utslag. Men har et annet spørsmål... under kjøring så hopper turtelleren fra en 2000 til 3000 omdreininger. Merker ikke noe spesiellt på motoren den går fint å alt, men turtelleren løper litt løpsk inn imellom. Hva kan det skyldes? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hmmm.... jeg har ikke funnet noe ledning som gir utslag. Men har et annet spørsmål... under kjøring så hopper turtelleren fra en 2000 til 3000 omdreininger. Merker ikke noe spesiellt på motoren den går fint å alt, men turtelleren løper litt løpsk inn imellom. Hva kan det skyldes? 8034134[/snapback] Jeg begynner å tro at du har dårlig jord en plass Som flere andre her har antydet allerede. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Eller dårlig kontakt på polene(kontaktene) i dashbordet kan være en mulighet. Endret 27. februar 2007 av Vetlite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå