Gå til innhold

Vil Xbox360 spill komme på HD-DVD?

Reeve

Anbefalte innlegg

Kvifor må det vere slik at ANTEN er Blu-ray/HD-DVD heilt meiningslaust, eller so er det alfa og omega? Mi meining er at meir lagringsplass er kjekt å ha. Det er absolutt ikkje naudsynt, men eg er sikker på at spelutviklarar vil kunne nyttegjere seg av det når dei har det.

Når det gjeld spel på HD-DVD, synest eg det er fornuftig av Microsoft å la vere. Ein bør ikkje forandre grunnspesifikasjonane på ein konsoll etter at han er lansert.

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok det tar et par år før man trenger mer enn 9GB for et spill.

Synes det var smart av Microsoft å bruke vanlig DVD. Det holder kostnadene nede og er bra nok en god stund fremover...

7992705[/snapback]

Du tror det ja? Hva med Flight Simulator X som bruker over 8 Gb? Og det er mange spill som i dag bruker over 4 Gb, og en del som bruker over 5 Gb (eksempel: FEAR ca. 4.8 Gb, GTA san andreas: Noe med 4.9 eller 5 Gb)

7994920[/snapback]

Var det noe du ikke fikk med deg? MS bruker DVD9, hvorfor skal det være et problem å lage spill på over 4-5 Gb?

Lenke til kommentar
Kvifor må det vere slik at ANTEN er Blu-ray/HD-DVD heilt meiningslaust, eller so er det alfa og omega? Mi meining er at meir lagringsplass er kjekt å ha. Det er absolutt ikkje naudsynt, men eg er sikker på at spelutviklarar vil kunne nyttegjere seg av det når dei har det.

Når det gjeld spel på HD-DVD, synest eg det er fornuftig av Microsoft å la vere. Ein bør ikkje forandre grunnspesifikasjonane på ein konsoll etter at han er lansert.

Kay

7995714[/snapback]

Second that

Jeg mener at å ta med blu-ray var en fremtidsrettet move av Sony.. Det KAN backfire halveis med at HDDVD vinner "krigen", men spill vil vel fortsette å bli utgitt på formatet, så mulig det vil gå greit. Who knows? Og OM de vinner så ser jeg ikke noe problem whatsoever.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Problemt er jo om blu-ray taper og dør som filmformat. Da vil nemlig blu-ray aldri bli blilligere å produsere og ps3 slite med høy pris i hele sin levetid...

Lenke til kommentar
Tror nok det tar et par år før man trenger mer enn 9GB for et spill.

Synes det var smart av Microsoft å bruke vanlig DVD. Det holder kostnadene nede og er bra nok en god stund fremover...

7992705[/snapback]

Du tror det ja? Hva med Flight Simulator X som bruker over 8 Gb? Og det er mange spill som i dag bruker over 4 Gb, og en del som bruker over 5 Gb (eksempel: FEAR ca. 4.8 Gb, GTA san andreas: Noe med 4.9 eller 5 Gb)

7994920[/snapback]

Var det noe du ikke fikk med deg? MS bruker DVD9, hvorfor skal det være et problem å lage spill på over 4-5 Gb?

7996410[/snapback]

Var det noe DU ikke fikk med deg?

Det en masse spill per i dag som bruker 4-5 Gb og noen med mer enn det og. Men hva kommer til å skje i fremtiden? størelsen på spillene kommer til å ØKE. Dette vil jo fortsette, og selv om vi har plass på DVD til de spillene vi vil ha, så vil det nok bli problemer etterhvert. Snart vil vi nok se spill som kommer på 2 eller 3 dvder.

Poenget er at vi etterhvert trenger den ekstra lagringsplassen vi får via hd dvd og Blu-ray.

Men jeg forstår microsoft nå, og hvorfor de ikke lanserer spill på hd dvd, og i hvertfall ikke har planer om det per i dag.

Det er jo fordi at de ikke vil tvinge forbrukerne til å måtte kjøpe en dyr hd dvd spiller, som kan ende opp som betamax.

Jeg mener bare at det budre komme etterhvert. Hvir lenge til vet jeg ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...