Gå til innhold

Vil Xbox360 spill komme på HD-DVD?

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hørt litt rykter angående HD-DVD spilleren til xbox 360. Det jeg har hørt er at microsoft ikke vil lage spill på HD plater. De vil heller holde seg til DVD, noe jeg syntes er veldig rart, ettersom man aldri vilk få så god grafikk, ettersom alt blir begrenset av den relativt lille lagringsplassen - selv på dual layer.

Noen som vet om dette er sant? Vil virkelig ingen spill komme på HD-DVD?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

nei det kommer ikke.....

man får dårligere grafikk av DVD plater?! hallo den var drøy.

det er bare sony som mener at man trenger 50 til 100GB for et spill, det er bare BS, funker fint med dvd i 5 år til.. 2 disker, er det så vansklig å løfte på ræva 1 gang og bytte dvd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

MS tenker litt framover i tid og bruker hodet, de vet at vi ikke trenger mer enn DVD nå, de vet også at formatkrigen ikke er over. hadde de satt inn en HD-DVD i 360 nå og HD-DVD hadde blitt en flopp, hadde MS tapt utrolig mye penger på det.

det er ikke så veldig altfor lenge til neste Xbox kommer og den vill mest sannsynelig ha Blu-Ray eller HD-DVD da har en av formatene vunnet.

det smarteste MS kan gjøre er å ikke bruke HD-DVD til spill, det dumeste Sony gjorde var å bruke Blu-ray til spill.

uansett hva som skjer i format krigen vinner MS,

Lenke til kommentar

Rart hvordan PC, som presterer å vise mye bedre grafikk enn 360 og PS3, greier seg på DVD plater mens Sony presser på at det trengs så mer plass for å lage gode spill med god grafikk.

Det er mulig at ett spill vil komme på HD-DVD, men da er det sikkert 2 utgaver, en HD-DVD og en vanlig DVD. Selv syns jeg ikke det er mye stress å bytte cd, så lenge det er gjort smart slik at jeg kun trenger å bytte den en gang. Reiser meg jo opp oftere enn det til vanlig, så for meg er det ikke noe krise. Husker jo selv Baldurs Gate 2 på 4 cd'er :roll:

Lenke til kommentar
det er bare sony som mener at man trenger 50 til 100GB for et spill, det er bare BS, funker fint med dvd i 5 år til.. 2 disker, er det så vansklig å løfte på ræva 1 gang og bytte dvd?

7980814[/snapback]

Bare Sony.... OG Kojima..

MS tenker litt framover i tid og bruker hodet, de vet at vi ikke trenger mer enn DVD nå

7983654[/snapback]

Hvordan i ALLE dager er det å tenke fremover? "Akkurat nå holder dette, da går vi får det" er vel ganske akkurat NÅ tenking?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
MS tenker litt framover i tid og bruker hodet, de vet at vi ikke trenger mer enn DVD nå

Hvordan i ALLE dager er det å tenke fremover? "Akkurat nå holder dette, da går vi får det" er vel ganske akkurat NÅ tenking?

hvis du leser litt lengere så ser du... Format krigen er ikke over, selv om sony sier det..

DVD fungerer helt greit derfor gjør MS dette denne gangen.

de venter med å se hvordan format krigen går... så når neste xbox kommer kan de enten bruke HD-DVD eller Blu-ray,

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
nei det kommer ikke.....

7980814[/snapback]

Haha.. ja, man får dårligere grafikk av DVD plater i teorien. Store spill med mange store baner osv. krever stor plass, og skal man ha plass til god grafikk her og 3D modeller og teksturer av høy kvalitetoppløsning, så trenger man mye plass, og etterhvert vil dette ta igjen kapasiteten til DVD, noe det allerede gjort dette på flere PC spill.

og vanlig DVD på 4.7 gig vil aldri holde i 5 år til for spill, da må man ha større plass, for forbrukere vil ha bedre og bedre grafikk osv. som gjør at det tar større plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
det er ikke så veldig altfor lenge til neste Xbox kommer og den vill mest sannsynelig ha Blu-Ray eller HD-DVD da har en av formatene vunnet.

når kommer xbox 3 da? trur det er god stund til at den kommer?

7992014[/snapback]

det er snakk om en 5 års syklus på xboxer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
nei det kommer ikke.....

7980814[/snapback]

Haha.. ja, man får dårligere grafikk av DVD plater i teorien. Store spill med mange store baner osv. krever stor plass, og skal man ha plass til god grafikk her og 3D modeller og teksturer av høy kvalitetoppløsning, så trenger man mye plass, og etterhvert vil dette ta igjen kapasiteten til DVD, noe det allerede gjort dette på flere PC spill.

og vanlig DVD på 4.7 gig vil aldri holde i 5 år til for spill, da må man ha større plass, for forbrukere vil ha bedre og bedre grafikk osv. som gjør at det tar større plass.

7992005[/snapback]

har du spillt Gears Of War?

dessuten bruker 360 DVD9 som er 9GB

man får også bedre å bedre kompresjons teknikk, så påstanden din holder ikke helt må, (enda)... mulig neste gen er det et must...

Lenke til kommentar
Tror nok det tar et par år før man trenger mer enn 9GB for et spill.

Synes det var smart av Microsoft å bruke vanlig DVD. Det holder kostnadene nede og er bra nok en god stund fremover...

7992705[/snapback]

Du tror det ja? Hva med Flight Simulator X som bruker over 8 Gb? Og det er mange spill som i dag bruker over 4 Gb, og en del som bruker over 5 Gb (eksempel: FEAR ca. 4.8 Gb, GTA san andreas: Noe med 4.9 eller 5 Gb)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, sålangt har de klart å gi ut flere spill med både glimrende grafikk og store områder, så sålenge det fungerer bryr jeg meg ikke så mye om det er på en 200GB quad layer blu ray eller om det er på en single layer DVD med 4.7GB.

Hvis Mass Effect kommer på kun en DVD blir jeg sinnsykt imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...