Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flerpunkts trådløs sone

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal sette opp et nett for noen, i et selskaps/møte lokale.

Men på det trådløse børde eg hatt 2 trådløse punkter, for å få god nok dekkning.

Men hvordan er en grei måte å koble dette opp?

I hovedsak tenker jeg på slike nett som finnes på flere hoteller, flyplasser osv.. Bare i et mindre omfanvn. Der man kobler seg på sonen ( kun en sone når man søker ). Og man kan bevege seg mellom sonene ( i støre område ) uten at man blir koblet ned, og må koble opp på nytt..

I første omgang er det disse 2 basene jeg trenger, men når siste delen blir tatt ibruk, børde det nok vært 3 basestasjoner, iforhold til lokalene sinn størelse, og det er endel betong/mur.

Og hvis noen evt har noe utstyr som kan passe greit til et slikt nett. Prisklasse er egentlig ikke tenkt over. Men ikke noe som er veldig dyrt. Normalpiss, men heller ikke noe billig dret :)

En sender er silke :S men flere som fungerer som en? :S tips?

MVh.

Og takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp flere basestasjoner på samme nettverk, samme SSID, samme kryptering. Bare pass på å sette de på forskjellige kanaler slik at de ikke koliderer.

Da vil en kunne bevege seg mellom sonene uten å bli nedkoblet av nettet.

Endret av mhw357
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306150

Så på denne... Så denne kan jeg da kjøpe 2 stk av, og så sette begge utfra switchen i dataskapet, og så kabel fram til de på 2 forskjellige steder ( ikke alt for langt fra hverandre. )

Sette de på samme SSID, samme kryptering, og forskjellige kanaler.

Da vil det funke slik at man kan bevege seg uten å bli kobla opp?..som du sier :)

Men ? når man søker etter nettet da?, vil man kun funne 1 punkt?

eller f.eks 2 stk,

Nett: A signalstyrke 87%

Nett: A signalstyrke 48%

Nett: K signalstyrke 12%?

Eller bare liksom en av "A"'ene og da "k" som liksom var andre nett som "kan" være i nerheten?

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...