lobster Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Unskyld kjære leser for at min agresjon går utover deg.... :smile: Nå hadde jeg tenkt å komme med mange stygge gloser, men skal la være iogmed at det muligens er noen under 18 år her...... Jeg er fly forbanna... På BLUECOM.... ARRRRRRRRRRRRRRg, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..... ÅÅÅÅÅÅåÅÅÅ Jeg er sååå sinna... Jeg må bare få ut raseriet mitt ett eller annet sted... Jeg har egentlig en 1024/256 linje. Til å begynne med hadde jeg båndbredde som bare det, alltid "full pupp". Men nå, de to siste månedene har jeg ligget på ca 130-250 kb/s til ITAVISEN sin speedometertest. Jeg målte nettop og i dag har jeg: IP-adressen 217.118.52.1xx lastet ned 940251 Bytes på 136.897 sekunder. Nedlastingshastighet: 55 kbit/s. Det er ikke mulig. Det er like tregt som modemtilkobling. Det er faktisk raskere for meg å surfe med ISDN enn bredbåndet mitt. Jeg trodde ikke dette var mulig jeg.... Nå er det sikkert noen som prøverr seg med å si "det kan jo være noe galt med maskina di". NEI, det er det ikke. Jeg har 4 maskiner i nettverk her hjemme, hver og en er like treg på netteet. + noen få ganger virker bredbåndet normalt (1-3 ganger i uka) Det dumme jeg har gjort er å ha betalt for ett år. Det skulle jeg aldri ha gjort..... (denne møkka vil jeg bli kbitt fortest mulig) PS! jeg skal begynen å rapportere til denne posten, hvor høy hastighet jeg har frem mot jul :smile::) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 21:54, skrev lobster:Unskyld kjære leser for at min agresjon går utover deg.... :smile: Hva med og finne feilen? Dette er neppe Bluecom sin feil, heller et problem med linja mellom deg og sentralen eller det kan faktisk være inne i huset, bla alarmer har laget trøbbel for ADSL-linjer. Hva har du prøvd av feilsøking? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Dette er mailen jeg har fått fra Bluecom > Vet support jobber med problemet og håper å ha det løst innen kort tid. > Vil i midlertidig gi deg en form for kompensasjon, da vi har full > forståelse for at dette er irriterende. > Du vil derfor bli kreditert med 1 mnd linjeleie på neste faktura. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Nå leier jo Bluecom sine tjenester ifra telenor, så er det noen linje feil er det vel egentlig telenor som er ansvarlig. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Problemet er som regel at linjen fra sentralen og ut til resten av verden er underdimensjonert... med andre ord er det for mange som har bitt på Telenors ADSL "tilbud". Har selv Bluecom ADSL, og jeg synes deres support er helt topp. Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Må si meg helt enig! BlueCom er kongene! Jeg har selv 720/128Kbit men ligger konstant på 750-800kbit. Men nå de siste dagene har det vært litt tregere, men jeg så en nyhet på deres sider om at de holdt på å ekspandere for over 100k brukere til. Jeg tenker bare som så at det har noe med saken å gjøre. ----------------------------------------- ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen 217.118.56.207 lastet ned 940251 Bytes på 10.234 sekunder. Nedlastingshastighet: 735 kbit/s. (Tok den akkurat nå :smile: ----------------------------------------- Go BlueCom!!! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg sendte bluecom en mail om hastighets problemet. Fikk dette tilbake : de første kundene blir flyttet over i natt. Det vil da være en testperiode frem til onsdag. Går dette bra så vil de resterende kundene bli flyttet over natt til onsdag neste uke. Så darth kjell har nok rett...tror jeg :wink: [ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-12-06 01:01 ] Lenke til kommentar
lobster Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg fikk mail om at de skulle flytte kunder over på nytt nett jeg også. Håper dette vil hjelpe med hastigheten. Bluecom har ganske bra support. De er kånge i og med at det bare er å plugge TP kontakten i PC/router og du er på nett. Som jeg sa i min første mail her, så var Bluecom ordentlig bra det første halvåret jeg hadde det. Hadde altid full båndbredde. Det er kun de siste 2-3 månedene jeg har hatt dårlig hastighet. LobSTer Lenke til kommentar
lobster Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg trekker tilbake alt det stygge jeg har sagt om Bluecom (iallefall for øyeblikket) Nå er linja tilbake til normal igjen... Jeg har helmaks download :smile::) (fornøyd nå) Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Tok en kjapp test av bluecom 720 linja mi med DUmeter sin stoppeklokke. 1.minutt: ------------ Total data transfered: 6,3MB Maximum transfer rate: 0,86mbps Average transfer rate: 0,79mbps Mao. langt over det jeg betaler for i D/L hastighet. Kjipt at U/L hastigheten er så bedriten. Har også gått over fra 217.118.49.XXX ipene til 62.101.202.XXX hos meg.. tyder på at jeg er over på det nye nettet. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Jammen har de husket oss med fast ip 217.118.x.x også 731 Kb/s her (480 for 2 dgr siden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå