toretang5 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei Jeg har veldig lite peiling på bil. Jeg vurderer å kjøpe ny "brukt" bil. Tenkte først og fremst på en Toyota Celicia. Er det en bra bil ? Hvordan er den driftsmessig/drivstoffmessig/rustmessig. Hvor mye må man ut med for en bil fra rundt 2000 ? Finnes det mange av disse i "omløp" ? Hvor er den beste "markedsplassen" for å kjøpe brukt bil ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Teknisk sett er Celica like driftsikker som andre toyotamodeller, en Celica utsettes naturlig nok mer slitasje en det en normal personbil men er faktisk rimelig i drift ( 0,62 på langkjøring i.f toyota). Rustbeskyttelsen på Celica T23 er god så rust skal normalt ikke finnes på disse bilene. En 2000mod Celica T23 med 143hk motor ligger på 160.000-200.000 alt etter km. stand. de beste plassene å lete er på finn.no og autodb.no men det er mange som kun averterer i lokalaviser o.l så det er ikke godt å si hvor mange som er til salgs. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 www.autodb.no / www.tinde.no / www.finn.no (annbefales) Toyota er en kvalitets bil, har hatt 2 stk. (Carine-E) den ene har gått 300.000 uten mye feil. Så jeg vil si at Toyota Celica er en billig og bra bil. Lykke Til! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Carina-E har vel i mange tilfeller den samme motoren som Celica også 7A-FE.. Men det spørs litt på hvilken Celica du kjøper. Sjette generasjon (94-99) Celica har 7A-FE motoren. Med mindre du kjøper en GT eller en GT-Four. Uansett valg av motor og årsmodell, Celica er som Toyota flest. Skuddsikre og bra biler. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Spør litt rundt på TS-OGN.no Vælkømmin! Kjører rundt i Toyota Celica GT4 ST185 "5. Generasjon", utrolig grei bil, for de som har råd til slik. Sikter da til bensinforbruk (skal det sies at det går litt hardt for seg med meg med 4x4 på vinterføre) Men som sagt spør litt på Toyota Forumet, der har de peiling på hva slags ting du kan komme borti da du kjøper deg Celica. Edit: Det finnes også en salgs tråd og kjøpe tråd der, som er veldig aktiv Endret 22. februar 2007 av SpoileD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå