Gå til innhold

Spilling på Mac

jespah

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bærbar datamaskin, men vet ikke om jeg skal gå for en Mac eller ikke. Liker Mac meget godt, men aner ikke hvordan den er som en spillmaskin, og bruksområdet mitt ligger mye rundt spill. Noen som har noe erfaring med spilling på Mac? Snakker da selvsagt om nyere spill som krever sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macbook Pro kommer vel med ATI X1600 skjermkort som klarer det meste av dagens spill (ikke like rått som Geforce 7900GS/7950GTX så klart, men det funker).

er mange gode grunner til å velge mac, men om spilling er hovedbruksområdet ditt så får du vel mye mer for pengene med for eksempel en Dell XPS M1710, om det er aktuelt

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Macbook Pro kommer vel med ATI X1600 skjermkort som klarer det meste av dagens spill (ikke like rått som Geforce 7900GS/7950GTX så klart, men det funker).

er mange gode grunner til å velge mac, men om spilling er hovedbruksområdet ditt så får du vel mye mer for pengene med for eksempel en Dell XPS M1710, om det er aktuelt

7980527[/snapback]

Saken er den at jeg ikke kan ha Dell da jeg av diverse grunner må kjøpe varen i butikk(må nemlig ha den raskt).

Men for å stille spørsmålet litt annerledes. Jeg trenger en bærbar datamaskin hvor hovedbruksområdene ligger på spilling, surfing og chatting. Makspris ligger på 10000,-. Hva bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Saken er den at jeg ikke kan ha Dell da jeg av diverse grunner må kjøpe varen i butikk(må nemlig ha den raskt).

Men for å stille spørsmålet litt annerledes. Jeg trenger en bærbar datamaskin hvor hovedbruksområdene ligger på spilling, surfing og chatting. Makspris ligger på 10000,-. Hva bør jeg kjøpe?

7980712[/snapback]

Ok, hvis du ikke skal bruke mer enn kr 10 000 og skal spille, skal du IKKE kjøpe mac. Jeg har en MacBook til litt over 10 000, og den er HELT ubrukelig til spill.

Lenke til kommentar

De nyeste macene som blir laget nå har intel prosessor, de maskinene kan du installere windows på også, men da er du også utsatt for virus, men det er bare windows delen, det kommer ikke virus på mac delen.

Mac egner seg ikke til spill, for eks. kan man ikke ha steam, men hvis du installerer windows på macen kan du jo så klart bruke den som en vanlig windows.

Hvis du ikke orker alt stresset med å installere windows på en mac osv råder jeg deg til å kjøpe en windows.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke orker alt stresset med å installere windows på en mac osv råder jeg deg til å kjøpe en windows.

7984163[/snapback]

Kjøp deg en Windows lisens bare du :p

Joda, jeg skjønte hva han mente. Kjøp deg en windows maskin.

Og jeg er enig, det er lettest hvis du skal spille. Dessuten så får du ingen spillemac til ditt prisnivå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...