m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) jeg skal spleise sammen 3 harddisker har glemt hvordan man gjør det? noen som kan forklare hvordan? jeg vet jeg må på Datamaskinbehandling. jeg er der. og hvordan får jeg nå spleiset sammen de tre diskene? Endret 19. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Så vidt jeg vet, er jeg ikke sikker på om dette kan gjøres uten ekstra programvare som norton partition magic eller lignende. Jeg gjorde dett ihvertfall via det og det funker fjell ! Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Så vidt jeg vet, er jeg ikke sikker på om dette kan gjøres uten ekstra programvare som norton partition magic eller lignende. Jeg gjorde dett ihvertfall via det og det funker fjell ! 7980446[/snapback] tull har jort det før og det er mulig husker bare ikke hvordan man gjør det i diskbehandling. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Er det partisjoner du snakker om? Da støtter jeg Partition Magic. http://www.symantecstore.com/dr/sat5/ec_Ma...CACHE_ID=204270 EDIT: Du kan mounte en partisjon som katalog på en annen, hvis det er det du tenker på? Endret 19. februar 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 jeg skal spleise smamen 3 disker og det er sata disker. 1 stk 500 gb 1 stk 250 gb og 1 stk 400 gb. de skal spleises i sammen slik at de vises som en harddisk i min datamaskin og da skal det være 1150 gb på en disk. eller det skal se ut som en disk på den størrelsen. men jeg vet det er mulig å gjøre det i diskbehandling å spleise dem sammen. har jort det før der, men husker ikke helt hvordan. skal ikke ha noe extra program for det. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ikke bare lage alle til dynamsike disker i management? Så opprette en disk hvor du legger alle til. ? Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Ikke bare lage alle til dynamsike disker i management? Så opprette en disk hvor du legger alle til. ? 7980584[/snapback] Hva er managment og hvordan gjør jeg det? mener med dynamisk? hva veleger jeg? (bildet) Endret 19. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du må først forandre diskene fra basic/standard til dynamic/? Så velger du å opprette en logist stasjon. Da skal du kunne legge til de diskene du vil ha... Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Du må først forandre diskene fra basic/standard til dynamic/? Så velger du å opprette en logist stasjon. Da skal du kunne legge til de diskene du vil ha... 7980643[/snapback] hvordan gjør jeg det? fra basic/standard til dynamic/? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Høyreklikk der det står disk1 - standard og velg konverter. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Høyreklikk der det står disk1 - standard og velg konverter. 7980665[/snapback] det står bare egenskaper og hjelp? :S Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Høyreklikk på hver av diskene og velg konverter til dynamisk disk, så velger du å lage en ny partisjon.. da kan du velge der hva du vil ha Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Høyreklikk på hver av diskene og velg konverter til dynamisk disk, så velger du å lage en ny partisjon.. da kan du velge der hva du vil ha 7980697[/snapback] les posten oppfor den siste fra meg!? siste jeg posted bilde Endret 19. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 ingen som vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det var da merkelig, jeg kjører xp pro sp2 på filservern min. Dre har jeg mulighet til å konverte til dynamisk disk, har også konvertert 2 disker og kjører et lite software raid med dem. Er samme meny som du får opp, bare at jeg valget om å konverte også. Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Høyreklikk på hver av diskene og velg konverter til dynamisk disk, så velger du å lage en ny partisjon.. da kan du velge der hva du vil ha 7980697[/snapback] les posten oppfor den siste fra meg!? siste jeg posted bilde 7980715[/snapback] Du kjører vel Windows XP Home da som ikke støtter dynamic discs eller noe annet praktisk. Skal du få gjort noe som helst seriøst på en XP maskin trenger du XP Pro. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 hmmm :S kjører Windows xp home edition SP2 Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Høyreklikk på hver av diskene og velg konverter til dynamisk disk, så velger du å lage en ny partisjon.. da kan du velge der hva du vil ha 7980697[/snapback] les posten oppfor den siste fra meg!? siste jeg posted bilde 7980715[/snapback] Du kjører vel Windows XP Home da som ikke støtter dynamic discs eller noe annet praktisk. Skal du få gjort noe som helst seriøst på en XP maskin trenger du XP Pro. 7980856[/snapback] var jo rart siden jeg har jort det før? er det en annen muliher jeg kan gjøre det på? Endret 19. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Høyreklikk på hver av diskene og velg konverter til dynamisk disk, så velger du å lage en ny partisjon.. da kan du velge der hva du vil ha 7980697[/snapback] les posten oppfor den siste fra meg!? siste jeg posted bilde 7980715[/snapback] Du kjører vel Windows XP Home da som ikke støtter dynamic discs eller noe annet praktisk. Skal du få gjort noe som helst seriøst på en XP maskin trenger du XP Pro. 7980856[/snapback] var jo rart siden jeg har jort det før? 7980865[/snapback] Det hjelper ikke det. XP home støtter ikke dynamic disks. Hvis du har gjort det før har du nok brukt den innebygde raidkontrolleren i chipsetet. Den kan du komme inn på etter at bios'en har loada og før OS'et starter. Her vil du sette opp et JBOD (Just a bunch of disks) system. Da ender du opp med at det ser ut som en disk. Forskjellen er at dynamic disks er ren software JBOD, chipset JBOD er kvasihardware. Resultatet blir det samme, og jeg mistenker at det ikke betyr noe for deg om det gjøres i "hardware" eller i software bare du får en stor disk. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Høyreklikk på hver av diskene og velg konverter til dynamisk disk, så velger du å lage en ny partisjon.. da kan du velge der hva du vil ha 7980697[/snapback] les posten oppfor den siste fra meg!? siste jeg posted bilde 7980715[/snapback] Du kjører vel Windows XP Home da som ikke støtter dynamic discs eller noe annet praktisk. Skal du få gjort noe som helst seriøst på en XP maskin trenger du XP Pro. 7980856[/snapback] var jo rart siden jeg har jort det før? 7980865[/snapback] Det hjelper ikke det. XP home støtter ikke dynamic disks. Hvis du har gjort det før har du nok brukt den innebygde raidkontrolleren i chipsetet. Den kan du komme inn på etter at bios'en har loada og før OS'et starter. Her vil du sette opp et JBOD (Just a bunch of disks) system. Da ender du opp med at det ser ut som en disk. Forskjellen er at dynamic disks er ren software JBOD, chipset JBOD er kvasihardware. Resultatet blir det samme, og jeg mistenker at det ikke betyr noe for deg om det gjøres i "hardware" eller i software bare du får en stor disk. 7980894[/snapback] øøøøh okei! ikke det at jeg skjønte hvordan jeg skulle gjøre det akkurat men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå