Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kan jeg finne mine tapte data?

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Etter nesten en dags trøbbel med boot loader/manager osv. osv. (helt utrolig hvor stygge ting skulle være mot meg idag). Endte det desverre med formatering av systemdisken min. Dette var noe jeg kan klare å leve med. fordi denne er dedikert til OS, og har derfor ikke så mye viktig på den.

Derimot når jeg endelig klarte å sloss meg inn i XP, så jeg til min store forskrekkelse at den ene "trash" disken min ikke var tilgjengelig. Det var for sikkerhetsskyld den største, og nyeste.

Når jeg klikke på den i XP, får jeg opp en melding:

E:\ is not accessible.

The file or directory is corrupted or unreadable

Jeg har prøvd diverse programmer, der jeg egentlig er redd for å trykke på for mye :p Skulle gjerne hatt en som hadde peiling til å fortelle meg at det var riktig det jeg gjør :p

Uansett, det skal nevnes at dette er en Ext3 partisjon, 279GB (/300GB).

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve dette (boote fra linux liveCD)... Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre der, men jeg skulle prøve XD

Uansett, jeg får ikke bootet fra liveCD basert på Linux her nå :S Linux liker ikke IDE kontrolleren min. Heldighvis har jeg mulighet for å teste den på en annen PC som også står her... Gjør det nå straks.

Det som er så kjipt, er at jeg veit at dataene er der :p De har umulig blitt overskrevet, og ødelagt. Uansett, så er det sååå vanskelig å finne dem :(

Lenke til kommentar

Okey. Nå sitter jeg på en annen PC, med disken koblet i. Jeg bootet opp Knoppix, men kom egentlig ingen vei. Jeg tror disken ble mountet, som /dev/sda6 eller noe, men den var tom. Jeg skjønte ikke helt fsck kommandoen, selv om jeg leste manualen.

Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg litt nærmere ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...