hoika Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei, Er det noen på forumet her som har en oversikt over hva som finnes av vanntette kompaktkameraer? Har i utgangspunktet sett etter undervannshus til mitt Sony P150, men det ser ut til at dette har gått ut/er ALTFOR dyrt/utsolgt, så jeg tenkte jeg skulle se på mulighetene for å kjøpe meg et vanntett kamera istedet. Jeg er på utkikk etter et kamera som kan brukes til snorkling ned til cirka 5 m. Noe "scuba-kompatibelt" kamera er det foreløpig ikke behov for. Størrelsen på kameraet er ikke så farlig, i dette tilfellet ser jeg etter det kameraet som gir best bildekvalitet for pengene. Helst så lite penger som mulig... All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Pentax Optio WP/WPi/W10/W20 Olympus Mju-720/725/750 Begge er vanntette, men er ikke sikker på om alle er garantert ned til fem meter. Olympus'ene tåler i tillegg støt ved fall fra halvannen meter. Pentax'ene er best på bildekvalitet synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå