Gå til innhold

HJELPPPPPPP!!!!!!!!

stuer

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp.Har er compaq pc og har kjøpt ny brenner. Plextor 24/10/40.Har innstalert denne i maskinen.Prøvde å brenne i går fikk opp et vindu hvor det står noe sånt som "cd-rom å brenner går i samme ide.Eller noe i den dur" Kan brenne men de går seint. Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har aldri opplevd samme type problem med min 16/10/40 Plextor cd-brennar..

Men, om du får opp ei feil melding om at "cd-rom og cd-brennar går i samme ide"Så lurer eg på om du skal sjå om cd-brennaren og cd-romen bruker samme ide kabel.Om dei gjær det..Så kan det kanskje være smart å skifte..Slik at cd-rommen og cd-brennaren ikkje bruker samme ide kabel..

Om du veit korleis du kan skifte ide kablar da..

Om,ikkje så kan eg komme tilbake å gi deg litt meir informasjon om korleis du gjær det..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-21 08:56, stuer skrev:

Trenger hjelp.Har er compaq pc og har kjøpt ny brenner. Plextor 24/10/40.Har innstalert denne i maskinen.Prøvde å brenne i går fikk opp et vindu hvor det står noe sånt som "cd-rom å brenner går i samme ide.Eller noe i den dur" Kan brenne men de går seint. Hva skal jeg gjøre??

Grunnen til at du får den feilmelding (fra Nero?), er at du har koblet CD-rom og Cd-brenneren på samme IDE-kabel. Løsningen er å sette CD-rom på samme kablen med harddisken, slik at brenneren blir alene som master på IDE2. Selv foretrekker jeg:

IDE1, master - Harddisk

IDE2, master - CD-brenner

IDE2, slave - CD-rom

Det er ikke ofte jeg brenner CD-til-CD, og de få gangene jeg gjør det brenner jeg ikke "on-fly" (dvs. kopierer dierekte fra CD til CD, uten å gå gjennom harddisken).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...