stuer Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Trenger hjelp.Har er compaq pc og har kjøpt ny brenner. Plextor 24/10/40.Har innstalert denne i maskinen.Prøvde å brenne i går fikk opp et vindu hvor det står noe sånt som "cd-rom å brenner går i samme ide.Eller noe i den dur" Kan brenne men de går seint. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Hei! Har aldri opplevd samme type problem med min 16/10/40 Plextor cd-brennar.. Men, om du får opp ei feil melding om at "cd-rom og cd-brennar går i samme ide"Så lurer eg på om du skal sjå om cd-brennaren og cd-romen bruker samme ide kabel.Om dei gjær det..Så kan det kanskje være smart å skifte..Slik at cd-rommen og cd-brennaren ikkje bruker samme ide kabel.. Om du veit korleis du kan skifte ide kablar da.. Om,ikkje så kan eg komme tilbake å gi deg litt meir informasjon om korleis du gjær det.. Lenke til kommentar
sof Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 man har 2 idè kontrollere i pc'er, med mulighet for å feste 4 enheter. Sett cdbrenneren på den andre kabelen, slik at cdrom og cdbrenner står på forskjellig kontroller. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Quote: On 2001-12-21 08:56, stuer skrev:Trenger hjelp.Har er compaq pc og har kjøpt ny brenner. Plextor 24/10/40.Har innstalert denne i maskinen.Prøvde å brenne i går fikk opp et vindu hvor det står noe sånt som "cd-rom å brenner går i samme ide.Eller noe i den dur" Kan brenne men de går seint. Hva skal jeg gjøre?? Grunnen til at du får den feilmelding (fra Nero?), er at du har koblet CD-rom og Cd-brenneren på samme IDE-kabel. Løsningen er å sette CD-rom på samme kablen med harddisken, slik at brenneren blir alene som master på IDE2. Selv foretrekker jeg: IDE1, master - Harddisk IDE2, master - CD-brenner IDE2, slave - CD-rom Det er ikke ofte jeg brenner CD-til-CD, og de få gangene jeg gjør det brenner jeg ikke "on-fly" (dvs. kopierer dierekte fra CD til CD, uten å gå gjennom harddisken). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå