Gå til innhold

Valg av komponenter til Dell Inspiron 640m

havis

Anbefalte innlegg

Jeg har vel bestemt meg for å kjøpe en Dell Inspiron 640m. Den skal brukes til nett, mail, office, nedlasting, brenning og lett spilling.

Men jeg er usikker på litt hardware.

Det "viktigste" med denne maskinen er at den er stille. Vil en harddisk 7200 rpm støye merkbart mer 5400 rpm? Til hvilket bruk er det viktig med 7200 rpm framfor 5400 rpm? For et pristillegg på 180 kr får jeg 7200 rpm...

Vil en Intel Core 2 Duo T5600 (1,83 GHz) være et merkbart bedre valg enn en Intel Core 2 Duo T5500 (1,66 GHz)?

Håper noen har svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har skjønt på folk her støyer ikke en 7200disk merkbart mer enn en på 5400. Til f.eks videoredigering er det en fordel med en rask disk, men med din bruk ser jeg ikke at du trenger den raskeste disken. Til din bruk tror jeg heller ikke du vil merke den sterkere prosessoren. Er den ikke veldig mye dyrere kan du jo ta den, kommer an på budsjettet ditt.

Lenke til kommentar
533-rammen har såvidt jeg vet lavere latency enn 667-rammen og kan dermed være raskere i noen tilfeller (såvidt jeg vet er det avhengig av hvilke bruksområder man har om det er fordel med høy busshastighet eller lav latency).

7980146[/snapback]

Da regner jeg med at det ikke er så stor forskjell..

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...