Miky Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hei;) Enkelte ganger hvis bilen (Audi 80) har stått i ro en liten stund (kanskje 1 dag med litt kulde ute) låses venstre bakbremsen. Er dette en gjenganger på Audi eller et enkelttilfelle?? Noen som vet hvorfor det bare er den som låses og ingen av de andre bremsene?? Håper noen kan gi svar:D MVH: Miky Endret 19. februar 2007 av Miky Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 er i alle fall veldig vanlig hvis du parkerer med brekk. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Skjedde meg min også. Har en Audi 80 2.0S altså med har den tromler bak. Skjedde en dag i høst faktisk. Rygget opp hele grusen i gården hjemme, mamma ble lite blid Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Et helt vanlig problem som kan oppstå på nesten uansett bil, har samme problemet for tiden, i mitt tilfelle en kombinasjon av fuktig kystluft (75-96% luftfuktighet) kombinert med vind og -10 grader, alt fryser fast. Lenke til kommentar
Miky Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Et helt vanlig problem som kan oppstå på nesten uansett bil, har samme problemet for tiden, i mitt tilfelle en kombinasjon av fuktig kystluft (75-96% luftfuktighet) kombinert med vind og -10 grader, alt fryser fast. 7980147[/snapback] oj... Såpass?? Det var en dag d tok litt av med Audien vår... Måtte frem med hammeren for å slå litt på felgen for at den skulle løsne. Prøvde først å kjøre litt frem og tilbake, men ikkje søren om d funket.. Så nå har vi en hammer liggende inni hanskerommet hehe... Det er en Audi 80 2.0L 1992 mod, vet ikke om det er trommelbremser eller hva det er på den:S Sier ivertfall tusen takk for de svarene spm er kommet inn sålangt;) Endret 19. februar 2007 av Miky Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Kan være kondens som fryser i "strømpen" som vaieren går i,eller hvis det er lenge siden det er byttet bremse væske,så hender det at denne trekker til seg vann(av kondens forårsaket av temperatursvingninger i bremsevæsken) som kan samle seg rundt stempelet i bremse sylinderen bak ,som igjen begynner å ruste og blir treg,ev alt saltet det blir brukt på veiene kan foårsake rusting på selve armene på bremse skoen inni trommelen. Løsning: pøs på med 5-56 eller WD 40 der du kommer til,evt ta av bremsetrommel bak og kjenn at begge stemplene i bremsesylinderen funger som dem skal! Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Løsning: parker bilen uten brekket på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå