muffe Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Vet at det var kasettspillere i en del eldre commodorer. Er det mulig å montere en kassettspiller i en moderne PC, og i tilfelle, hvordan gjøres det?. Hvor stor kapasitet hadde en 60 min kassett? Har også hørt at det går an å koble en videospiller til PC, og at en 90 min kassett skulle gi ca. 2 GB med lagringskapasitet. Noen som kan bekreft/avkrefte dette? Et tredje spørsmål om tape baserte lagringsmedier. Er det noen billige tape-stasjoner å få kjøpt? Mediene må også være billige. Rener med at dette var i riktig kategori, det handler jo om lagringsmedier alt sammen, ikke sant? Edit: Trykkleif, topic og fjernet avsnitt. _________________ Never test the depth of the water with both feet... [ Denne Melding var redigert av: muffe på 2002-12-08 14:37 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det går sikkert an, men da må du lage det selv. Omtrent som å montere hjulene fra en T-Ford på en moderne bil. VCR data lagring finnes. Et eksempel her. Tape stasjoner er stort sett ganske dyre. Sjekk f.eks Komplett.no, Backup. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 VCR backup hadde en liten høydare for ca. 10 år siden, Amiga versjonen kunne lagre rundt 100MB pr. time tape. Kjøp deg heller en cd-rw. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Ja, jeg har CD-RW, men det hadde vert litt kult med kassettspiller/videospiller koblet til PC. Fremdeles ingen som vet om det er mulig å koble en kassettspiller til PC? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Bare lurer: hva er kult med det?? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Liker litt eldre tekniske løsninger, og det hadde jo vært kult å komme med en kassett når noen bad om en fil. Ingen som vet hvor stor kapasitet det var på disse stasjonene? Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 får at du skal kunne koble en kassettspiller til pc`en så må du ta en kabel fra kassett spilleren og sette denne inni lydkortet ditt på pc`en din. for at du skal kunne spille inn fra kassett til pc så kan du ha et hvilket som helst program som kan spille flere forskjellige lyd typer. Håper dette hjelper deg videre. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Tenkte ikke å spille inn lyd, men å lagre data på det, slik som de gamle commodorene kunne. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hakke peiling på hvordan du skal gjøre det, men det han forrige sa var dritsmart. Set er jo som et modem, det sender jo bare lydsignaler det også. Lenke til kommentar
stout Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Du må vel høyst sannsynlig få laga noen drivere også, med mindre de allerede finnes der ute eller noen har laga et program. Tilkobling til lydkortet høres ut som riktig vei og gå, hadde vært dritkult å prøve noe sånt selv.. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Drivere er ikke dumt, nei... Det MÅ jo være noen som har gjort dette før meg... Hvis ikke har jeg undervurdert antallet nerder i verden KRAFTIG. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Et spille til C64'en tok rundt 5 minutter å laste inn fra kassetten på 1x avspilling. Da var minnet på C64'en fullt. Siden minnet var på 64kB så kan man regne seg frem til at en 90min kassett vil ta ca 18x64kB = 1,15MB. Dette er selvfølgelig veldig rundt regnet så regn med ca 1MB per kassett.. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Har funnet en del koblingsdiagrammer om hvordan man kobler den til paralellporten osv, men har ikke funnet noe fornuftig softvare enda. Bruker Win XP /Linux Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 16:21, skrev cyberpet:Bare lurer: hva er kult med det?? Hva som IKKE er kult med det? Det er gøy å ha masse rart stæsj tilkobla PC'en. Kan uansett forestille meg at for å bruke noe VHS/MC-stuff til PC'en, trenger man å lage egne drivere, eller sånt. Og også å modde endel ymse hardware. Noen burde gjøre et større prosjekt av dette, og legge ut bilder og forklaringer. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Jeg vet at det går an å koble videospiller til PC, og jeg vet at jeg har lest om det, men husker ikke hvor. Jeg tror det må ha væet i tidsrommet 97-99. Siden det er noen som har gjort det før meg, må de jo ha laget drivere osv, så jeg slipper det. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Det burde væffal gå ann å koble videospiller til skjermkort&lydkort, for overføring av filmer i ene eller andre retninga. Vet ikke. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Det er helt sikkert en eller annen luring som har laget ett program for backup til DV camera. For her er det fart og kapasitet mer enn nok. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Gikk inn på linken til hårek, søkte etter Danmere, og vips! http://www.viscountvideo.com/danmere.htm Dette var spennende!! Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Med dagens valuta tilsvarer 69 dollar 500 kr, og er så mye å forlange? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Mer info: http://linbacker.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå