Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kondomer bak kassa på Rema.


Anbefalte innlegg

Rema har fått en ansiktsløftning i flere av butikkene i Trondheim.

Oppdaget til min store forundring at kondomene nå er flyttet bak kassa sammen med reseptfrie medisiner og tobakk.

Nå må man faktisk spørre i kassa for og kjøpe seg en pakke gummi.

 

Egentlig er ikke dette noe problem for meg, er nemlig sterilisert og bor i et fast forhold med kone og barn.

Men kondomer er kjekt til både seksuell og ikke seksuell aktivitet så det blir vel til at jeg blir stående der og høylydt spørre etter en pakke kondomer, gjerne nøkken mens gamle damer ser på meg med en rar mine.

 

Er det slik Rema bidrar til økt bruk av prevansjon?

Tror ikke det gjør det noe lettere å få ungdommer til å bruke kondom når de i tillegg skal spørre i full offentlighet i butikken etter en pakke gummi.

Er jo litt lettere når man selv henter en pakke fra hylla og legger den på bandet sammen med resten av varene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette gjelder ikke alle Rema-butikkene. I feks Tromsø og Mo I Rana, er de ikke flyttet, så dere får ta turen nordover ;)

7979415[/snapback]

Er de bygd om da?

er vell før åre er ferdig at alle skal bygges om...

Men hva med å velge en annen butikk? eller man kan jo også kjøpe på nette viss man vill være ennda mer anonym.

 

Tyveri er stort problem... de har blant annet satt poser bak i en del butikker... stjeler folk det også? :hmm:

Lenke til kommentar

Rema i Mo I Rana er relativt nye butikker så skjønner at de ikke er bygget om, men butikken på Moholdt og i Elgsetergata er det pga. alderen på butikkene.

Rema har vist rutiner om å bygge om butikkene etter en viss alder.

 

Angående plasseringen så er det jo mye enklere når kondomene er plassert sammen med tyggegummien som er plassert over båndet.

Det er litt vanbskeligere og stjele rett forran øynene på kassadama/mannen.

Har sett denne løsningen før i mange butikker.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Tyveri er stort problem... de har blant annet satt poser bak i en del butikker... stjeler folk det også?  :hmm:

7979431[/snapback]

Det er penger å tjene på å ha posene bak disken. Når posene liggere fremme er det vanskeligere for personen som sitter i kassa å ha oversikt over hvor mange poser kunden tar, om kunden legger det på disken/rullebåndet? eller om han tar posen i hånden før han pakker.

Lenke til kommentar
Rema i Mo I Rana er relativt nye butikker så skjønner at de ikke er bygget om, men butikken på Moholdt og i Elgsetergata er det pga. alderen på butikkene.

Rema har vist rutiner om å bygge om butikkene etter en viss alder.

 

 

7979432[/snapback]

 

Helt feil.. Rema i Mo i Rana (Ranenget), er en av de største Rema-butikkene i landet både hva gjelder areal og omsetning. Den var en av de første butikkene som ble bygd om tidlig i høst ;)

Reme i Rana er heller ikke på noen måte ny, den har vært der i 25 år. Butikken som er i dag, er relativt ny, det har du rett i. Den gamle brannt ned, for så å bli bygget opp igjen.

Lenke til kommentar
Dette gjelder ikke alle Rema-butikkene. I feks Tromsø og Mo I Rana, er de ikke flyttet, så dere får ta turen nordover ;)

7979415[/snapback]

Er de bygd om da?

er vell før åre er ferdig at alle skal bygges om...

Men hva med å velge en annen butikk? eller man kan jo også kjøpe på nette viss man vill være ennda mer anonym.

 

Tyveri er stort problem... de har blant annet satt poser bak i en del butikker... stjeler folk det også? :hmm:

7979431[/snapback]

 

Både Tromsø (langnes) og Mo i Rana (Ranenget) er bygget om.

Grunnen til at posene er bak kassa, er at man skal begrense de store kostnadene som posene faktisk er. Det er for å ha bedre kontroll, og øke posesalget, som er et vikitg tema for mange butikker :)

Lenke til kommentar

Syns du det er flaut å spørre etter kondomer er du ikke gammel nok til å ha sex. Ja, jeg vet at mange som etter min definisjon ikke er gammel nok til å ha sex har det, og ja; de burde også ha mulighet til å få seg kondomer, butikkene sliter med tyveri, er nok derfor de har det sånn. Er vel heller ikke butikkene sitt ansvar at folk skal bruke kondom.

Lenke til kommentar

Sex er egentlig noe alle holder på men ingen gjør om noen spør.

Sex er ikke noe konservative mennesker prater om og sist men ikke minst er det veldig lett og rakke ned på andre som gjør noe som ikke er akseptabelt.

Bare se i avisene om noen har badet naken eller hatt litt lite klær på seg, ramaskrik med en gang.

Dobbeltmoral er dobbelt så mye moral det.

Og handle kondomer er ikke lett for alle, mange lider av sjenanse, selv om ingen her inne lider av denslags så er det mange der ute som gjør det.

Å måtte spørre i kassa med lang kø bak seg gjør ikke sagen noe lettere.

Men kortsystemet med automater høres ut som en grei løsning for de butikkene som har det.

Lenke til kommentar
Det hadde kanskje vært en ide å ha kondomer på kort, sånn som mange butikker har begynt å ha røyk og snus på.. de er jo ikke aktiverte hvis de ikke har vært igjennom kassen..

Ikke flaut og kan ikke stjeles :)

7979630[/snapback]

 

Har sett det på et par av butikkene jeg handler i, så det kommer sikkert i flere.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig i mange av butikkene. Mye bedre løsning med de kortene og automat!

 

Ikke det at jeg kjøper så mye kondomer, men føler med de som er tvungen ;)

 

Edit: Ikke bare jeg som tenkte tanken, ser jeg.

 

 

*Lære seg å lese andres svar først* :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Husker første gang jeg kjøpte donger. Trengte det til konfirmasjonsundervisningen. Ventet til siste minutt med å kjøpe, og det var ikke noe jeg gledet meg til. Hadde de vært bak kassen hadde jeg nok aldri kjøpt. Men pleier ikke kondomer å henge ved disken? Kan ikke være så mye tyveri av det da.

Lenke til kommentar

Er det noe problem, du spør jo bare etter en pakke med kondomer, den som sitter i kassen skal vel ikke bry seg om hva du kjøper. Han/hun kommer nok ikke til å si at akkurat du kjøpte en pakke kondomer. Uansett så burde ikke det helle rgjort deg noe, det er helt naturlig og kjøpe kondomer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...