Gå til innhold

Øk den ikke-vestlige innvandring!

Anbefalte innlegg

Å ta inn innvandrere for å utsette eldrebølgen gjør nettopp bare det - Den utsetter den. I tillegg oppstår problemene ved et flerkulturelt samfunn...

Med tanke på alle innvandrerne som er sosialklienter, så resulterer jo innvandring i det motsatte - Lavere andel arbeidere mot trygdet.

Vi trenger ikke flere innbyggere; vi trenger bare en bedre aldersstruktur. For å oppnå dette, må det generelle familiemønsteret forandres. Kvinner må kunne ha flere barn og kunne søke en karriere. I tillegg bør det gis pensjonspoeng for barn osv osv :)

Blandigen av kulturer tror jeg forøverig fører til mer egoisme -> Folk hver for seg -> Mer Amerikansk. Faktumet at Europa har blitt bygd opp som forskjellige nasjoner (folk), har gjort regionen mer solidarisk. Når sammenhengen mellom folk og stat nå brytes ned, tror jeg også at man vil bli mindre solidariske.

7995887[/snapback]

Du sier mye fornuftig her ja. Du har nok til en stor grad rett i at mye flerkultur og velferdsstat ikke henger sammen. Helt enig i at store ressurser bør settes inn for å gjøre det mye mer attraktivt å få barn. Store skatteletter og pensjonspoeng er gode forslag, og bør innføres umiddelbart. Vi er NØDT til å komme opp på 2,1 barn snart, og ligge stabilt på det nivået. Men en innvandring av f.eks. fillippinere, kinesere og latin-amerikanere vil kunne bidra i stor grad til å få fødselstallene opp. Det ser vi i f.eks. Amerika, hvor de ligger stabilt på over 2,0 barn per kvinne. Eldrebølgen blir langt mindre alvorlig i Amerika enn i Europa.

Det er stor forskjell på innvandrergrupper hva gjelder arbeidsmoral og yrkesdeltakelse. Det er viktig å få frem, noe myndighetene ikke ønsker å snakke om, men som er katastrofalt for Norge som samfunn. Innvandring fra de rette områdene vil kunne gi oss bedre tid til å takle eldrebølgen og større handlingsrom for å øke bevilgningene til det å få barn, og på den måten vil også innvandringen kunne få opp fødelstallene. Det er praktisk talt umulig å få opp fødelstallene når antallet skatteytere går ned og antallet pensjonister går opp. Da er det for sent!

Endret av KGU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...snip...

7979324[/snapback]

Det som egentlig står her "Importer ikke vestlige slaver til å ta seg av oss når vi blir gamle"

7998946[/snapback]

Kom med argumenter for ditt syn. Det du sier henger ikke på greip i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Vi i den vestlige verden er ikke flinke til å ta vare på våre medmennesker. Barn er ikke flinke til å vise omsorg ovenfor sine gamle foreldre. Dette kan de mye bedre i østen.

Trådstarter sier blant annet at vi skal øke innvandring for å fylle jobbene med å ta seg av oss når vi blir gamle.

Det jeg sa var spissformulert, men henger på greip.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, la oss pisse i buksa for å holde oss varme.

Eller la oss omorganisere systemet slik at vi kaster bort mindre ressurser. Store deler av potensielle norske arbeidere går på diverse trygder, og/eller er førtidspensjonerte. Store deler av offentlig sektor er byråkrater som knapt gjør seg fortjent til lønna.

7982911[/snapback]

Sier meg enig med JBlack, for en sjelden gang :p

Legger til at jeg tror ikke "alle" offentlig ansatte går og driver dank, men tror systemer kan forbedres/forenkles, og en god del sjefer kan sikkert slankes bort.

Lenke til kommentar

Eller la oss omorganisere systemet slik at vi kaster bort mindre ressurser. Store deler av potensielle norske arbeidere går på diverse trygder, og/eller er førtidspensjonerte. Store deler av offentlig sektor er byråkrater som knapt gjør seg fortjent til lønna.

7982911[/snapback]

Legger til at jeg tror ikke "alle" offentlig ansatte går og driver dank, men tror systemer kan forbedres/forenkles, og en god del sjefer kan sikkert slankes bort.

7999194[/snapback]

Huffda... da må jeg tenke meg grundig om. :p

Langt fra alle offentlige driver dank. Og det er ikke generelt personer i det offentlige jeg kritiserer (selv om det nok er en god del dag-drivere der), men systemet som skaper mye ekstraarbeid i form av unødvendig byråkrati.

Lenke til kommentar
Vi i den vestlige verden er ikke flinke til å ta vare på våre medmennesker. Barn er ikke flinke til å vise omsorg ovenfor sine gamle foreldre. Dette kan de mye bedre i østen.

Trådstarter sier blant annet at vi skal øke innvandring for å fylle jobbene med å ta seg av oss når vi blir gamle.

7999122[/snapback]

Trådstarter sier ikke at vi skal fylle jobbene med å ta seg av oss når vi blir gamle. Nordmenn kan godt gå inn i pleiesektoren, og forby innvandrere i å jobbe innen syke -og eldresektoren. Er det slaveri å jobbe på eldrehjem? Det trådstarter derimot sier er at det vil bli totalt færre arbeidere og flere eldre, og dette er svært skadelig for norsk økonomi.

Lenke til kommentar

7982911[/snapback]

7999194[/snapback]

Men det er begrenset hvor mange ekstra arbeidere vi kan få av å få flere trygda over i arbeid. Norge har en av verdens høyste sysselsettingsgrader på over 75%. Island ligger suverent på topp med rundt 87%, men det sier litt om hvor mange flere det potensielt er mulig å få i arbeid.

Lenke til kommentar

Det jeg sa var spissformulert, men henger på greip.

7999122[/snapback]

En stor forskjell på vesten og mange andre deler av verden er at vi har velferdssystemer som tar over for mange funksjoner som familien tradisjonelt stod for og fremdeles gjør i mange land. Som f. eks når man blir gammel så blir man tatt hånd om av staten og ikke barna dine. Hvis man ikke har en familie rundt seg når/hvis man blir gammel i mange land så sulter man ihjel på gata når man ikke kan jobbe for å brødfø seg selv.

Hva med ansvar ovenfor mennesker utenfor familien og ansvar ovenfor samfunnet? Er de flinkere til det og?

Mulig de er flinkere til å bry seg om sine gamle i østen, men en tendens er også at integreringen er dårligere av mange innvandrere av muslimsk bakgrunn .. Hvis jeg havner på eldrehjem en dag og er fremdeles klar i toppen så foretrekker jeg ihvertfall at personene rundt meg kan språket slik at man ikke trenger å føle seg enda mer isolert og tilsidesatt enn det man faktisk er i den situasjonen.

Jeg synes trådstarter er inne på en veldig god ide. Det å kalle dette for "å importere ikke-vestlige slaver" blir bare latterlig. Her er det snakk om å ta inn mennesker som er villige til å komme til landet for å bli endel av det. Slik du fremstiller det høres det ut som vi planlegger å sende en flåte ned til et uland for å kidnappe helsepersonell for så å føre dem tilbake hit for så å bli behandlet som dritt.

Veldig mye av poenget er antallet eldre Vs antallet arbeidsdyktige om x antall år med de fødselsratene vi har i dag. Her er det snakk om å ha innvandring for å kompansere for dette og istedet for å importere tvangsgiftede kusiner og fettere, kosovoalbanere med rulleblad som får Saddam til å ligne på Gandhi. En innvandring som i mange tilfeller sees på som en byrde og som mange kaller det "å importere problemer" Så la innvandrere fra steder som har vist seg å tilpasse seg og bli endel av befolkningen istedet for folk som er bastante på at de ikke skal ta til seg noe av den norske kulturen og straffer barna sine når den tid kommer om de blir "for norske". Slik innvandringen fungerer i dag så splitter den samfunnet, skaper større sosiale ulikheter og mer rasisme.

Innvandrere med ikke vestlig bakgrunn er overrepresentert på kriminalstatistikkene. Jevnlig leser man om knivstikking, æresdrap, voldtekter, narkohandel og denslags og hver gang det er en "innvandrer" som har utført handlingene ødelegger dette for resten og gjør det vanskeligere for dem å bli godtatt av resten av befolkningen. Noe som fører til at de ikke føler seg som en del av samfunnet og dermed en ond sirkel.

Det jeg mener er at den innvandringspolitikken som er nå er lite gunstig for alle parter kort fortalt.

Dette er bare de negative sidene vel å merke, den innvandringen vi har hatt hittil har vært viktig og hatt flere positive sider også.

Lenke til kommentar

Pensjonssystemet er et pyramidespill. Det samme er kapitalismen. Dagens økonomiske system baserer seg på evig vekst. Ikke det faktum at vi lever på en klode med begrenset plass og ressurser.

Dessuten har det praktisk bevist seg at innvandring ikke funker. Hvertfall ikke når man tar inn kriminelle, barnesoldater, femtekolonister og lykkejegere.

Lenke til kommentar
Pensjonssystemet er et pyramidespill. Det samme er kapitalismen. Dagens økonomiske system baserer seg på evig vekst. Ikke det faktum at vi lever på en klode med begrenset plass og ressurser.

Dessuten har det praktisk bevist seg at innvandring ikke funker. Hvertfall ikke når man tar inn kriminelle, barnesoldater, femtekolonister og lykkejegere.

8059874[/snapback]

Produktivitetsvekst er jo det som driver hele samfunnet fremover. Ny teknologi og bedre levestandard. Hva slags bakstreberske tanker er det du ser for deg skal dominere da? Det er ikke plassmangel i Norge, og vi har uansett råd til å importere mat dersom det blir for lite produksjon her (lite trolig med bedre klima for norske bønder som følge av global oppvarming). Økt befolkning har heller ikke noe med kapitalisme eller ikke å gjøre. I Sovjet ble mødre som fødte mange barn for fedrelandet hyllet. Teknologi vil løse problemer med knapphet på ressurser når den tid kommer. Men det er forsåvidt heller ikke noe ønske om en evig befolkningsvekst. Både Tyskland og Japan har synkende befolkninger, og de er da kapitalistiske land så gode som noen.

Jeg snakker ikke om å ta inn barnesoldater, kriminelle eller femtekolonister, noe du hadde skjønt dersom du hadde lest åpningsinnlegget!

Lenke til kommentar

Problemet er at vi anser det som en plikt å ta vare på de gamle, og ikke av fri vilje basert på medmennesklighet. Folk går på jobb som pleierske for å tjene penger til livets brød, og avdistanserer seg fra følelser. Dette blir enda mer avdistansisert hvis vi ikke skal "bruke vår egen energi på slikt" men importere "fremmede" til å ta disse oppgavene.

Lenke til kommentar

Litt i samme gate som neitakk påpeker... i andre land tar familier selv vare på sine gamle. Det er igrunn noe jeg savner litt etter å ha vært en god del utenlands. Selv om jeg foretrekker et system som ikke baserer seg på flaks ettersom hvem du får som barn eller forelder, og hvor alle får verdig behandling, skulle jeg gjerne sett flere tilfeller av at de unge også tok seg av de eldre.

Lenke til kommentar
Problemet er at vi anser det som en plikt å ta vare på de gamle, og ikke av fri vilje basert på medmennesklighet. Folk går på jobb som pleierske for å tjene penger til livets brød, og avdistanserer seg fra følelser. Dette blir enda mer avdistansisert hvis vi ikke skal "bruke vår egen energi på slikt" men importere "fremmede" til å ta disse oppgavene.

8061417[/snapback]

Men dette dreier seg ikke om å importere sykepleiere. Hadde du lest åpningsinnlegget noe du tydeligvis ennå ikke har gjort, hadde du forstått det.

Lenke til kommentar
Det snakkes mye om eldrebølgen og hvordan vi skal takle den. Vi vil mangle arbeidskraft sies det. Samtidig snakkes det ikke fullt så mye om at høyere fødelstall vil dempe virkningen av eldrebølgen. Vi ligger i dag på ca. 1,85 barn per kvinne i Norge. Godt under 2,1 barn som er nødvendig for å holde befolkningen på et konstant nivå i det lange løp. Men nok om det. Hvorfor ser politikerne seg nødt til å ta inn til landet vårt de som er absolutt MINST villige til å integrere seg, og som er vanskeligst for samfunnet vårt?

Det bor 6,5 mrd mennesker på jorda i dag. I de fleste fattige land så forsøker man å begrense befolkingsveksten. Her i Norge blir vi fortalt at vi trenger folk. Dersom vi trenger innvandring så er det milliarder av mennesker som hadde ønsket å komme til Norge. De fleste av disse er ikke muslimer. Hvorfor ikke gjøre Norge til et mer mangfoldig land istedet for i praksis et to-kulturelt land? Latin-Amerikanere, indere, kinesere, fillippinere, Norge bør åpne for laaaangt større innvandring fra disse landene for å dempe den sterkt konsentrerte innvandringen fra muslimske land. Dersom man er opptatt av å skape et flerkulturelt samfunn og man trenger arbeidere, er det fullstendig hull i hodet å konsentrere ressursene om de som er desidert vanskeligst å integrere; muslimer. Dersom vi øker innvandringen fra ikke-muslimske land slår vi tre fluer i en smekk:

1. Vi reduserer den relative innflytelsen av islam i Norge

2. Vi får integreringsvillige arbeidere

3. Vi får et REELT etnisk og kulturelt mangfold i dette land.

Hvorfor ikke starte med 10 000 kinesere som kan være nyttig også som et bindeledd mellom forholdet mellom Norge og Kina som blir stadig viktigere? Hvorfor er det ikke ambisjoner til slikt i Norge!?!

7979324[/snapback]

Da har jeg et forslag: hente hjem alle norske oljearbeidere og legge ned all norsk aktivitet i utlandet, samt avslutte alle avtaler med utlandet, enten det er hele land eller selskap. på denne måten så:

1. Vi får nordmenn i utlandet hjem som kan fylle tomme arbeidplsser

2. Vi stenger ut all innflytelse i utlandet, siden det alltid er en risk for at konsulenten eller div. kan være muslim eller ha kontakt med muslimer

3. Vi får et ordentlig norsk avlsprogram og kulturbevaring

Korea, anyone?

Lenke til kommentar

Kapitalisme -> økt velstand -> færre fødsler -> mer til alle ;)

Lenke til kommentar

Og det er like mye din feil som andres feil. Hver og ett menneske som virkelig mener dette, mener jeg bør flytte ut i skogen og leve av å plukke sopp og bær.

Lenke til kommentar

Og det er like mye din feil som andres feil. Hver og ett menneske som virkelig mener dette, mener jeg bør flytte ut i skogen og leve av å plukke sopp og bær.

Det handler ikke om at vi skal sette verden tilbake i utviklingen. Tvert imot for min del. Men vi må ha en levedyktig utvikling kloden vår kan leve med. CO2 utslipp er ikke problemet. Søppel, overkonsum og rovdrift på naturen er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...