Erik91 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hei noen som har en liten kode i css som gjør at fargen på en tekst forandrer ved mouseover? klarer å bytte farger å sånn selv i teksten bare gjør fra svart til rød Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 a:link, a:active, a:visited { color: black; } a:hover { color: red; } Lenke til kommentar
Erik91 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 tusen takk...... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Ikke noe problem. Les mer om CSS her hvis du vil lære enda mer Lenke til kommentar
Erik91 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) nå har jeg et nytt problem! bare så det er sagt jeg er super duper noob i dette! så ikke klag på koden den funker jeg har en css tekst i hjemmesia fra før, når jeg legger i den nye monger sia helt!?! <html> <head> <title>Erik's hjemmeside</title> </head> <body bgcolor="#B1E6C6"> <center> <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" bordercolor="#000000"> <tr> <td bgcolor="#E3E3E3"> <table cellpadding="0" cellspaceing="0" border="1" bordercolor="#ffffff"> <tr> <td bgcolor="#BFE6B1" style="width: 700px;"><center><bR><b><h1><font color="#1c1c1c">Erik</h1></b><br></font> </table> <p>Meny</p> <style type="text/css"> #elButton a { color: #000000; font-size:10px; font-family:verdana; font-weight:bold; text-decoration: none; border:0px outset #BFE6B1; background-color:#7F9976; display: block; width: 60px; padding: 3px 5px; margin: 1px; } #elButton a:hover { background-color: #E3E3E3; color:#000000; padding-left:4px; border:0px inset #999999; } </style> <div id="elButton"> <div> <a href="index.html">forsiden</a> <a href="about.html">om meg</a> <a href="pictures.html">Bilder</a> <br> <br> <br> <br> </td></tr> </body> </html> å ikke klag på sia, den funker mer enn bra nok til meg ! Endret 19. februar 2007 av Erik91 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 putt den CCS-koden du har i hodet på filen. Lenke til kommentar
Erik91 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 sjønte jeg ikke! er ikke så inn i detta jeg! prøver bare å mikse meg en side Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 du kan grovt sett dele en html-fil inn i to deler: hodet og body. i hodet (<head> tagen) definerer du alt til siden mens du har alt inholdet i selve body-tagen. Med mindre css-tagen gjelder for en spesiell html-tag er det vanlig å ha CSS i en egen fil og referere til denne eller ha den i holdet til filen. Jeg har endret litt på filen din og lagt all CSS i holdet på html-filen. På hjemmesiden min har jeg skrevet endel om scripting/programmering på nettet og om CSS. Jeg skal ha skrevet det slik at du skjønner mer av hvordan CSS fungerer sammen med html. dette er utrolig viktig når du skal drive med webdesign. les mer her. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <html> <head> <title>Erik's hjemmeside</title> <style type="text/css"> #elButton a { color: #000000; font-size:10px; font-family:verdana; font-weight:bold; text-decoration: none; border:0px outset #BFE6B1; background-color:#7F9976; display: block; width: 60px; padding: 3px 5px; margin: 1px; } #elButton a:hover { background-color: #E3E3E3; color:#000000; padding-left:4px; border:0px inset #999999; } </style> </head> <body bgcolor="#B1E6C6"> <center> <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" bordercolor="#000000"> <tr> <td bgcolor="#E3E3E3"> <table cellpadding="0" cellspaceing="0" border="1" bordercolor="#ffffff"> <tr> <td bgcolor="#BFE6B1" style="width: 700px;"><center><bR><b><h1><font color="#1c1c1c">Erik</h1></b><br></font> </table> <p>Meny</p> <div id="elButton"> <div> <a href="index.html">forsiden</a> <a href="about.html">om meg</a> <a href="pictures.html">Bilder</a> <br> <br> <br> <br> </body> </html> Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Klipp ut fra og med <style> til og med</style> og lim det inn i mellom <head> og </head>. Ellers bør du ikke bruke bgcode, <b>, og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå