BoondockSaint Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hei! Som mange andre lar jeg PC'en stå over natta og generelt hele tiden, men av og til kommer det plutselig en høy dure/pipe lyd fra PC'en!! PC'en ble kjøpt i desember så den er relativt ny. satte den selv sammen så kan være jeg har koblet en kabel feil eller noe. Etter at det hadde skjedd gjentate ganger sjekket jeg hvor pipelyden kom fra, og det virker som om den kommer fra hovedkortet, men er ikke sikker. PC'en stopper ikke opp når lyden starter, men fortsetter som normalt. Jeg skjønner ikke bæret. Noen som har peiling på hva problemet kan være?? Min PC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38143 BoondockSaint! Endret 19. februar 2007 av BoondockSaint Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei! Som mange andre lar jeg PC'en stå over natta og generelt hele tiden, men av og til kommer det plutselig en høy dure/pipe lyd fra PC'en!! PC'en ble kjøpt i desember så den er relativt ny. satte den selv sammen så kan være jeg har koblet en kabel feil eller noe. Etter at det hadde skjedd gjentate ganger sjekket jeg hvor pipelyden kom fra, og det virker som om den kommer fra hovedkortet, men er ikke sikker. PC'en stopper ikke opp når lyden starter, men fortsetter som normalt. Jeg skjønner ikke bæret. Noen som har peiling på hva problemet kan være?? Min PC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38143 BoondockSaint! 7979288[/snapback] det kan godt hende at det er hardisken din som jobber fort sån er min å vis det er sån lyd som jeg tror det er Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det kan også være en vifte med dårlig lager. Bytta kjøleribbe+vifte på mitt gamle hk. Med stor kjøleribbe. Mindre bråk fra pc ihvertfall. Men det er jo ingen vifter på det hk der, om du ikke har satt på noen selv. Da skal det vel normalt ikke være noe som bråker på hk. Men det kan selvfølgelig være prosessorkjøler. Noen harddisker lager en del lyd når de starter opp. Hvis harddisken brukes konstant og ikke kjøres veldig hardt, skal det normalt ikke være særlig mye lyd fra den. Skjermkort vil jeg i utgangspunktet utelukke, da det normalt brukes minimalt i et sånt tilfelle. Hvis lyden kommer og går er det litt komplisert å finne feilen. Har du mulighet til slå av og koble fra hd, og la pc-en stå på en stund? Test uten hd. Bare la maskina stå sånn en stund. Du får ikke gjort så mye. Bare for å teste for støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå