Robåt Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hva hadde skjedd hvist det hadde vært et hull rett gjennom jorda og noen hadde sluppet en stein i det? Hadde steinen stoppet når den kom ut på andre siden, eller hadde den stoppet inni jorda? Beklager min dårlige forklaringsevne. Endret 19. februar 2007 av Selklubber Lenke til kommentar
O.J Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Svir i øynene å se de horrible skrivefeilene. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Synst du heller skal beklage at det ser ut som du gikk på tunge stoffer når du skrev navnet på topic Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ja ja, jeg er ikke så god på skriving. Men tyngdekraften hadde jo hindret steinen i å falle så langt begge veier, eller hadde den gjort noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Den hadde svirret fram og tilbake til den stoppet i midten, men realistisk sett hadde midten tettet seg ganske fort pågrunn av tyngdekraften Lenke til kommentar
O.J Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Den hadde svirret fram og tilbake til den stoppet i midten, men realistisk sett hadde midten tettet seg ganske fort pågrunn av tyngdekraften 7979312[/snapback] Sikker på det svaret? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 rimlig sikker, men det er vell ganse vanskeleg å holde det hullet åpent. men det blir vell omtrent som en ting i bane, bare att den kan gå rett mot tyngdepunktet. den har ivertfall ingen grunn til å stoppe når den kommer på andre siden, gravitasjonspunktet er jo i midten av planeten. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvis man står i midten av jorden, vil man ikke ha like mye masse rundt seg i 360 graders retning? Ville nesten tippa at man var vektløs da. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Med den farten du fekk på veien ned ville du nok ikkje blitt i midten veldig lenge:P men var jo det eg sa: "Den hadde svirret fram og tilbake til den stoppet i midten" Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ved å laget hull igjenom gjora ville aldri lyktes før all magma og lava er tappet ut... dette vill jo tette alle hull med en gang.. og er jo ikke my som greier å holde det tilbake... men viss om og men tror jeg jorda hadde vært ødlagt og man hadde ikke hatt noe varme igjen i bakken... tror ikke mennesket hadde overlevd lenge da... ikke vet jeg Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jammen merkelig dette her, ville man ikke blitt klemt sammen eller noe, man er jo midt i mellom alt? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jammen merkelig dette her, ville man ikke blitt klemt sammen eller noe, man er jo midt i mellom alt? 7979458[/snapback] Bare å finne ut hvordan lavan er i midten... sikkert at noe står i noe bøker men tror tyngde kraften var blitt ødlagt Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Min konklusjon går vel ut på at det er vakum gjennom hele planeten:P visst ikkje hadde det vore STORT trykk.. og det var vel gravitasjonspåvirkning det var snakk om her. ikkje om du dør av varme eller ikkje Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvis man står i midten av jorden, vil man ikke ha like mye masse rundt seg i 360 graders retning? Ville nesten tippa at man var vektløs da. 7979413[/snapback] Jupp, du er på sporet av gauss'es teorem. Forøvrig, dette har blitt tatt opp minst to-tre ganger tidligere. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Har ingen lest Donald-historien "en reise til jordens indre", eller noe slikt? Uansett, så er vel det de forteller der ganske riktig. Man er vektløs i midten av jorda. Trykket der er i tillegg ufattelig stort. Det mest logiske er vel hvertfall å anta det Tygg3n skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå