Gå til innhold

Hva haddde skjedd hvist det med et hull i jorda?

Robåt

Anbefalte innlegg

Hva hadde skjedd hvist det hadde vært et hull rett gjennom jorda og noen hadde sluppet en stein i det?

Hadde steinen stoppet når den kom ut på andre siden, eller hadde den stoppet inni jorda?

Beklager min dårlige forklaringsevne.

Endret av Selklubber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rimlig sikker, men det er vell ganse vanskeleg å holde det hullet åpent.

men det blir vell omtrent som en ting i bane, bare att den kan gå rett mot tyngdepunktet. den har ivertfall ingen grunn til å stoppe når den kommer på andre siden, gravitasjonspunktet er jo i midten av planeten.

Lenke til kommentar

ved å laget hull igjenom gjora ville aldri lyktes før all magma og lava er tappet ut... dette vill jo tette alle hull med en gang.. og er jo ikke my som greier å holde det tilbake... men viss om og men tror jeg jorda hadde vært ødlagt og man hadde ikke hatt noe varme igjen i bakken... tror ikke mennesket hadde overlevd lenge da... ikke vet jeg :p

Lenke til kommentar
Hvis man står i midten av jorden, vil man ikke ha like mye masse rundt seg i 360 graders retning?

Ville nesten tippa at man var vektløs da.

7979413[/snapback]

Jupp, du er på sporet av gauss'es teorem.

Forøvrig, dette har blitt tatt opp minst to-tre ganger tidligere.

Lenke til kommentar

Har ingen lest Donald-historien "en reise til jordens indre", eller noe slikt? :p Uansett, så er vel det de forteller der ganske riktig. Man er vektløs i midten av jorda. Trykket der er i tillegg ufattelig stort.

Det mest logiske er vel hvertfall å anta det Tygg3n skrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...