jaKKo Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Et kort spm. ang strøm for PCI-e kort. Kjøpte et Club3D 7600 GT kort https://prisguiden.no/product.php?product_id=42622 Hvis du ser på bildet i linken over, kan du se en "koblings-plugg" helt nede på venstre side av kortet. Har ut fra manualer for andre kort skjønt det slik at dette er en strømkontakt. Jeg har også en egen strømkontakt ved siden av PCI-e sloten på hovedkortet. Må jeg koble strøm til begge disse strømkoblingspunktene? Hvis jeg må koble til kontakten på skjermkortet, hva heter denne pluggen? kan ikke se jeg har en slik kontakt fra strømforsyningen. Problemet mitt er at jeg ikke får bilde på skjermen. Fanvifta på kortet snurrer som bare det, skjermen og skjermkabel fungerer på en annen maskin. (DVI). Mvh. Anders Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du koppler strøm fra strømforsyninga til 6-pols kontakten på skjermkortet: Hvis stømforsyninga ikke har en slik plugg Bruker du en overgang (som sansynligvis følger med skjermkortet). Overgangen har en slik plugg i ene enden Du koppler ikke skjermkortet i pluggen på hovedkortet. Nye skjermkort bruker så mye strøm at PCI-E bussen på hovedkortet ikke klarer å levere nok, så du må kopple strøm fra strømforsyningen i tillegg. Lenke til kommentar
jaKKo Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg fikk ikke med noen strømkabel for å koble rett på kortet (eller så har jeg klarte å rote den vekk), og kontakten er ikke en 12volts plugg, men lik den vist i bildet nedenfor. Vet noen hva denne pluggen heter? Jeg må vell komme meg ut å kjøpe en kabel Jeg har også koblet en ATX strømkontakt her: Tror maskinen fungerer ellers. Alle vifter starter, harddisken maler som en katt, men mangler bilde på skjermen. Mvh. Anders Lenke til kommentar
Megern Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det er en SLI kontakt og ikke noen strøm kontakt. Den brukes når man kobler to skjermkort opp sammen. Ikke tenk mer på den med mindre du skal benytte to stk av det kortet da Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 På det øverste bilde er det sli tilkobling du har merket av. Den skal bare bukes vis du skal kjøre 2 stk skjermkort en en pc. Da skal det så en bro mellom disse. Det er en sånn overgang du trenger for og få strøm til skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
jaKKo Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg har tydligvis ikke noen ekstra strømforskyning til mitt kort da, bortsett fra ATX pluggen ved siden av PCI-e slotten. Klarte å få bilde på kortet nå etter å ha tatt det ut og inn noen ganger. Aner ikke hva jeg har "fiksa". Takk for svar uansett Mvh. Anders Lenke til kommentar
Megern Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Du har vel kobla til strømkontakten på kortet også. Vis ikke burde du gjøre dette Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det virker ikke som Club 3D GeForce 7600GT har noe ekstra strømtilkoppling. http://www.computershop.cz/eshop/img.asp?stiid=26394 (Hvis kortet ditt ser slik ut da) Men da burde du plugge i en Molex (cd-rom, harddisk strøm-plugg) plugg i kontakten vedsiden av PCI-E sporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå