Gå til innhold

Bærbar PC 7000kr

Anbefalte innlegg

Går du bare etter spec, får du ingen bedre en denne:

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...6465&plid=76465

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
#

Spesifikasjoner: AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology

#

CPU : AMD Turion64 MK36

#

Skjerm : 17" WXGA+ (1440 x 900) Acer Crystal Brigth color TFT LCD

#

Minne : 1024 MB (1 x 1GB) DDR2-533/667 soDIMM kan utvides til 4096 MB

#

Harddisk : 120 GB

#

Chip-set : NVIDIA® GeForce™ Go 6100 chipset

#

Grafikk : NVIDIA® GeForce® Go 7300

#

Optisk enhet : DVD SuperMulti brenner

#

Lyd : Intel® high-definition audio support

#

Batteri : Lithium batteri (6 celler)

#

Kortplasser : 1 PC Card type II port

#

Eksterne porter : 1 port for ekstern skjerm, 1 port for ekstern mikrofon, 1 port for høytalere, 1 utvidet parallell port (ECP/EPP),1 S-Video utgang, 4 USB 2.0 porter

#

Multimedia porter : 5 i 1 kortleser for reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)

#

Modem : Innebygget 56.6 (V90)

#

Nettverkskort : WLAN 802.11b/g og 10/100/1000 LAN kort, Blåtann

+ at den inkluderer Vista Home Premium, istedet for Vista Basic som de fleste kommer med.

7999907[/snapback]

Ble utrolig fristet av den der ja! Passer mitt bruk (lette spill, film og skole) ypperlig :thumbup: Er det noen som har erfaringer/vet noe om denne? f.eks. Støy, skjerm, tastatur osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg vet er at den har 1440x900 oppløsning. Det er det samme som ene skjermen jeg sitter på nå, og det er digg. Så den er nok bra.

Tastaturet er nok som et vanlig laptop tastatur.

Har prøvd å google etter reviews men det er klin umulig pga. alle forhandler driten som kommer opp.

Skal forske litt mer.

Lenke til kommentar
Den fra multicom har det kalrt kraftigste skjermkortet (X700) i den prisklassen, den er desverre litt utdatert ellers, men du får i det minste god spillytelse.

8000210[/snapback]

X700 vet jeg at man ikke får bedre en i denne prisklassen. Hadde kjøpt den hadde det ikke vært for at det ikke følte med OS. Men trenger vel egentlig ikke X700 for å spille FIFA07 og FM. Har du/noen andre noen erfaringer med lignende Acer modeller?

Lenke til kommentar
Den fra multicom har det kalrt kraftigste skjermkortet (X700) i den prisklassen, den er desverre litt utdatert ellers, men du får i det minste god spillytelse.

8000210[/snapback]

X700 vet jeg at man ikke får bedre en i denne prisklassen. Hadde kjøpt den hadde det ikke vært for at det ikke følte med OS. Men trenger vel egentlig ikke X700 for å spille FIFA07 og FM. Har du/noen andre noen erfaringer med lignende Acer modeller?

8000305[/snapback]

Tenkte mest siden du sa du spiller CS:S

Lenke til kommentar
hva med denne?

Vet ikke om skjermkortet er bedre eller dårligere :blush:

8000836[/snapback]

Den er postet 2 ganger før i tråden, og er sterkt vurdert. Men, etter å ha lest noen poster om PC'n i andre tråder har folk klaget på støy og pipelyder. Syns å huske at X1300 var hakket vassere i en skjermkort-guide. Men det må jo være noen som kan uttale seg om Acere, støy og pipelyder her!

Lenke til kommentar

8000210[/snapback]

8000305[/snapback]

Tenkte mest siden du sa du spiller CS:S

8000564[/snapback]

Ja, kompisen min spiller litt 1.6 og CSS, men ikke så mye. Klarer X1300/Geforce 7300 CSS på medium?

Lenke til kommentar
Skal klare det på medium ja, skal hvertfall starte :p

Si fra om du bestemmer deg COYS, og isåfall hvilken =)

8002013[/snapback]

Sitter å sliter med å velge :wallbash: Vista er jo mye dritt med driverene og sånn, men er altid gøy å ha det nyeste..Hvordan er Media Center i forhold til XP?

Den fra Netshop har mindre skjerm(15,4"), 6 cellers batteri og Media Center..

Den fra MPX har 17", Blåtann og Vista..

Hvilken er den beste til lette spill, film og skole? Skal kjøpe fortest mulig!

Lenke til kommentar

Den Aspire 9301 har egentlig alt.

Sliter og med å velge, men har havna sånn 90% sikkert på den.

vil ha stor skjerm og den var bra specca i den prisklassen. Tillegg hadde den Vista Home Premium, noe de fleste manglet eller hadde Home basic(dårligste).

Største ankepunktet mot 9301 som MPX har er leveringsdatoen. 9 mars :/

Trenger den før.

Lenke til kommentar

vil ha stor skjerm og den var bra specca i den prisklassen. Tillegg hadde den Vista Home Premium, noe de fleste manglet eller hadde Home basic(dårligste).

Trenger den før.

8002296[/snapback]

Men er utrolig skeptisk til Vista :hrm:

Har fått det for meg at Vista krever altfor mye av prossesor og ram, og kommer til å hakke under spill o.l...gjør det det?!

Lenke til kommentar

Trenger den før.

8002296[/snapback]

Har fått det for meg at Vista krever altfor mye av prossesor og ram, og kommer til å hakke under spill o.l...gjør det det?!

8002357[/snapback]

Prosessorkraften er det ikke noe problemer med og man kan kjøre Vista Premium ok med 1 GB minne men det anbefales 2 GB for god ytelse.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Trenger den før.

8002296[/snapback]

8002357[/snapback]

Næh, kommer ikke til å bli noe stort problem. De fleste maskinene idag kommer jo med vista, så det blir kanskje litt dumt å gå for en med XP. kan jo alltids installere det, men greit å ha vista liggende. Vet ikke om jeg blir å bruke vista, muligens det blir linux på den, men gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...