Gå til innhold

Hva godt har islam å gi Norge?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det konflikt i nesten alle muslimske land? Hvorfor er de alltid i konflikt med folk som tenker annerledes? Hvorfor voldtar muslimer fortsatt kvinner? Hvorfor får ikke kvinner eie noe? Hvorfor straffes voldtektsofre istedet for overgriper? Hvorfor steines og halshogges folk for å være forelsket? Hvorfor drepes homofile? Høres de kanskje ut som et demokratisk rettssamfunn fra år 2007? Nei, de høres faktisk ut som noe ifra middelalderen eller den klassiske æraen.

 

Det er irrelevant hva som står i koranen. En politisk religion dømmes utfra dens etterfølgeres handlinger.

 

Kva er det du definerer som muslimske land? Kor er det dette skjer? Kven er "de"?

 

Kristne er i konflikt med folk som tenker anderledes og ateister voldtar kvinner. Det skjer i demokratiske rettssamfunn i 2007.

 

Og kva har middelalderen med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religioner er roten til alt ondt...

 

Mennesker fra midtøsten er flotte de -- så lenge de ikke praktiserer de mer lugubre delene av muslimsk tro og lov...

 

De må gå gjennom en "reform" -- en periode med "realisme" -- på samme måten som de kristne lærte at man som siviliserte mennesker ikke lengre brenner mennesker en gang for hundre år siden...

 

Edit:

Muslimske jenter er ofte *vanvittig* søte, mer av dem!

De gjør lite av seg også... og har mange flere grunner til ikke å følge islamsk lov til punkt og prikke...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Kan noen her komme på hva islam har å gi Norge som vi ikke ville vært foruten? Hva kan islam berike Norge med? Antallet muslimer her i landet har firedoblet seg de siste 15 årene, og veksten er sterk fremdeles. Selv med 2% av befolkningen er gruppen svært så høylytt, og det toppet seg under karikatur-striden. Islam kommer til å bli en stadig viktigere maktfaktor i samfunnet vårt. Da må vi finne ut hva denne politiske doktrinen har å gi oss her på steinrøysa i 2007?

 

Muhammed var litt av en fyr. Har noen her lest hva denne mannen som er idolet til 1,3 mrd mennesker foretok seg? Massedrap, pedofili, ran, 11 koner. Lista er laaaaang! Denne mannen er det IKKE lov å kritisere ifølge muslimer i dag. Man skal IKKE stille spørsmålstegn ved hva denne mannen gjorde. Han var perfekt! Dersom han hadde levd i Norge i dag, så hadde han fått livstidsdom. Jesus kan man derimot kritisere. Han er fritt vilt i Norge i dag. Går Norge i rett eller gal retning?

7979118[/snapback]

 

Jeg quoter førsteposten siden det er denne jeg velger å svare på.

 

Er Islam riktig og hører Islam hjemme i Norge? Svaret er selvsagt nei. Men da vil jeg spørre deg det samme spørsmålet om Kristendom, og svaret er nøyaktig det samme. Du kan ikke gjøre noe for å fornekte folk å være muslimer og ha en islamsk tro siden vi har religionsfrihet i Norge. Du kan tilbe religionen din på hvilken som helst måte du vil så lenge du ikke gjør noe som bryter med den norske lov.

Man kan sette spørsmål med Islam, og det ganske store spørsmål også. Det er en syk religion som jeg ikke støtter for fem flate øre, allikevel har du ikke noe valg med å respektere at andre tror på dette her i landet.

Hvis du virkelig må forandre dette må vi forandre Den Norske Grunnlov, der vi lager en lov at Kristendommen er den eneste religionen som det er lov til å utøve og alt annet er straffbart. Deriblant ateisme! Og dette er noe vi IKKE vil, derfor tror jeg det ikke er noe å sette spørsmål med.

Lenke til kommentar
Kan noen her komme på hva islam har å gi Norge som vi ikke ville vært foruten? Hva kan islam berike Norge med? Antallet muslimer her i landet har firedoblet seg de siste 15 årene, og veksten er sterk fremdeles. Selv med 2% av befolkningen er gruppen svært så høylytt, og det toppet seg under karikatur-striden. Islam kommer til å bli en stadig viktigere maktfaktor i samfunnet vårt. Da må vi finne ut hva denne politiske doktrinen har å gi oss her på steinrøysa i 2007?

 

Muhammed var litt av en fyr. Har noen her lest hva denne mannen som er idolet til 1,3 mrd mennesker foretok seg? Massedrap, pedofili, ran, 11 koner. Lista er laaaaang! Denne mannen er det IKKE lov å kritisere ifølge muslimer i dag. Man skal IKKE stille spørsmålstegn ved hva denne mannen gjorde. Han var perfekt! Dersom han hadde levd i Norge i dag, så hadde han fått livstidsdom. Jesus kan man derimot kritisere. Han er fritt vilt i Norge i dag. Går Norge i rett eller gal retning?

7979118[/snapback]

 

kan gi norge en slutt på fyllekjøring og voldtaging av sovende folk. kan gi en mer nyansert kultur.

 

kan huske min tjekkiske saksofonlærer snakket om kristne munker som "banget" vaskekjerringa, og byttet vaskekjerringer på tvers av kirker. det kaller jeg verdig. og veldig fint at det hverken bor pedofile, drapsmenn eller polyganister her i norge. ihvertfall ikke blandt FrP...

Og jeg er ok med kristne så lenge de ikke praktiserer de mer makabre deler av bibelen...ikke ha slave fra naboland btw, det er en synd. (www.jesusonline.no)

Og som en eller annen sa: daah, vi lever tross alt i 1997

Endret av niklnikm
Lenke til kommentar

Nei, du har gått i fella. Det er ikke bare i norge man finner kristne. de finnes i sør-amerika, afrika, europa og nord-amerika. jeg tror du burde få litt mer kunnskap om "din egen" religion først. Det finnes så utrolig mye hverdagsdritt i kristendommen som en muslim aldri kunne tenke seg å gjøre. dagens medier er bare opptatt av å vise hvor fælt det er i muslimland og innvandrermiljøer. da får de en godbit av sjefen for å "spille død". det er slikt folk liker, må ha noen å skylde på.

Lenke til kommentar
Alltid like gøy å se utsagn fra hverdagsrasister

7990753[/snapback]

Spørsmål til deg:

 

Mener du ideologier der man ser ned på mennesker av andre raser er akseptable?

8027437[/snapback]

Islam ser ikke ned på andre raser.

 

Koranen er for Arabere, ja. Dette står i Koranen. Men det står også at Gud har gitt budbringere til alle folkeslag. Mohammed var kun budbringeren for Araberne, noe som forklarer det opprinnelige "ikke-sprednings".etoset som var i Islam(Men som nå er glemt). Islam skulle kun være Guds ord til Araberne. De av andre folkeslag som følger sin budbringer fra Gud er helt akseptable. Ergo så finnes det ingenting i selve Islam som ser ned på andre raser. Bare ting som ser ned på andre synspunkt.

 

Og som anarkist så må jeg si at det ikke er akseptabelt. Man kan være uenig med andres synspunkt, men hvis man ser ned på dem av den grunn så er man litt føkket.

 

(Og nei.... Det betyr ikke at jeg ser ned på folk som ser ned på andre... det er bare en anarkjennelse av at: Ja, folk er litt føkket).

Lenke til kommentar
Alltid like gøy å se utsagn fra hverdagsrasister

7990753[/snapback]

Spørsmål til deg:

 

Mener du ideologier der man ser ned på mennesker av andre raser er akseptable?

8027437[/snapback]

Islam ser ikke ned på andre raser.

Det sa jeg ikke noe om.

 

Så kan du svare på spørsmålet? Ville du kunne godtatt og forsvart en ideologi som ser ned på andre raser? Som er rasistisk? Da tenker jeg generelt, ikke spesielt på islam som sådan.

Lenke til kommentar
Alltid like gøy å se utsagn fra hverdagsrasister

7990753[/snapback]

Spørsmål til deg:

 

Mener du ideologier der man ser ned på mennesker av andre raser er akseptable?

8027437[/snapback]

Islam ser ikke ned på andre raser.

Det sa jeg ikke noe om.

 

Så kan du svare på spørsmålet? Ville du kunne godtatt og forsvart en ideologi som ser ned på andre raser? Som er rasistisk? Da tenker jeg generelt, ikke spesielt på islam som sådan.

8038850[/snapback]

Er det akseptabelt i den betydning at det bør være lovlig?

 

Ja, definitivt. Kommer man med løgner bør de selvfølgelig påpekes og trekkes tilbake, men dette er praksis som ikke har med selve ytringsfriheten å gjøre. Utenom det så er jeg for fullstendig ytringsfrihet, altså ytringsfrihet utover det loven godtar i dag.

 

Er det akseptabelt i den betydning at man ikke skal kritisere det sterkt?

 

Nei, definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Men ville du forsvart en slik ideologi? Ville du sett en tråd der man spurte om denne ideologien tilførte Norge noe og følt at du måtte forsvare ideologien mot kritikk?

8039480[/snapback]

Nei.

 

Men hvis f.eks noen sa at Vigrid var nær ved å overta Norge, så ville jeg påpekt at det ikke er rett. Og jeg ville gjerne forklart de underliggende grunnene for at slike ideologier kommer fram, selvom mange ville sagt at det var å rettferdiggjøre dem.

 

Ville også forsvart deres rett til å si sin mening. Selvom mange ville sagt at det var å rettferdiggjøre dem også.

 

Er ofte i diskusjoner der jeg "forsvarer" kommunisme, fascisme, Kristendom, Islam, USA, etc, etc, fordi jeg ikke liker måten de blir angrepet på. Synes absolutt at alle disse bør kritiseres, men ikke med løgn og propaganda. Mennesker er mennesker og det er viktig å prøve å forstå hvorfor vi blir så forskjellige.

Lenke til kommentar

Ok, så det er ikke greit å se ned på andre raser, men det er greit å se ned på homofile? For både islam og kristendommen ser ned på homofile, og bibelen oppfordrer til og med til drap på homofile.

 

Homsehat er samme greia som rasisme for meg, så jeg har vanskelig for å se for meg hvordan folk som ellers er motstandere av rasisme tar homsehatere i forsvar.

 

Hvorfor har man utvidet rasismebegrepet til å inkludere kultur og religion, men ikke seksuell legning? Kultur og religion er jo noe man velger selv/kan velge bort, mens seksuell legning er noe man ikke kan gjøre noe med. I så måte har rasisme og homohat mer til felles enn kulturhat og religionshat.

 

Så forklar meg hvorfor det sitter en fyr i denne tråden og snakker om "hobbyrasister", som om islam er en ideologi som ikke står for nøyaktig det samme som rasismen.

Lenke til kommentar
Ok, så det er ikke greit å se ned på andre raser, men det er greit å se ned på homofile? For både islam og kristendommen ser ned på homofile, og bibelen oppfordrer til og med til drap på homofile.

 

Homsehat er samme greia som rasisme for meg, så jeg har vanskelig for å se for meg hvordan folk som ellers er motstandere av rasisme tar homsehatere i forsvar.

 

Hvorfor har man utvidet rasismebegrepet til å inkludere kultur og religion, men ikke seksuell legning? Kultur og religion er jo noe man velger selv/kan velge bort, mens seksuell legning er noe man ikke kan gjøre noe med. I så måte har rasisme og homohat mer til felles enn kulturhat og religionshat.

8040511[/snapback]

Det er ikke greit å se ned på homofile.

 

Og ja, Bibelen oppfordrer til drap på homofile.

 

Noe som er en av de mange grunnene til at jeg nekter for at den er noe elementært som gjør Bibelen "bedre" og Koranen "verre". De er begge like ille, på sine svært like punkter.

 

Begge er synspunkter som absolutt bør være lovlige, men ikke bør aksepteres i stillhet. De bør kritiseres. Grundig.

 

Men igjen, selvom jeg er i mot all organisert religion, så betyr ikke det at jeg er blind for den jobben religion har gjort gjennom historien for å kjempe mot urettferdighet. Kristendommen, Islam, Buddhismen, Hinduismen, har alle en blodig historie, men de har også brakt med seg og popularisert ideer om rettferdighet og frihet som har til tider revolusjonert verden. Kristendommen kom som et våpen mot Romerikets tyranni og urettferdige samfunn, og greide en liten stund å lage et "bedre" samfunn. Islam kom som et våpen mot de konstante stammekrigene i Midt-østen og mot den økonomiske ulikheten, og greide en liten stund å lage et fredeligere samfunn med bedre fordeling av makt og penger. Slike bluss har kommet gjennom hele historien, blant annet Islam i Spania, Kristendommen mot slaveriet, avholdsbevegelsen ved begynnelsen av det tyvende århundre i Norge. Alle disse, og flere til, er eksempler hvor religion definitivt har brakt med seg noe godt.

 

Men skal man sitte stille og godta religionene som helhet?

 

På ingen måte.

 

Mitt hovedproblem i denne tråden er ikke at Islam kritiseres. Det er at Islam kritiseres basert på irrasjonelle fordommer og løgner som akkurat nå blir spredd av nasjonalistiske og kristenfundamentalistiske grupper. Altså, av grupper som er minst like ille selv.

Så forklar meg hvorfor det sitter en fyr i denne tråden og snakker om "hobbyrasister", som om islam er en ideologi som ikke står for nøyaktig det samme som rasismen.

8040511[/snapback]

Det er vel fordi mye av kritikken av Islam i denne tråden ikke er rasjonell, ikke tar opp konkrete punkter som f.eks Islams syn på homofile, men på et generelt grunnlag som er basert på akkurat den samme propagandaen som kommer fra nasjonalistiske grupper for tiden. Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Men igjen, selvom jeg er i mot all organisert religion, så betyr ikke det at jeg er blind for den jobben religion har gjort gjennom historien for å kjempe mot urettferdighet.

Kjempe mot urettferdighet?! Inntil ganske nylig var det straffbart å ikke være religiøs. Hvordan er det rettferdig?

 

Denne "kampen for rettferdighet" skjedde bare så lenge den religiøse gruppen ikke hadde makten. Og det var snakk om "rettferdighet" for rettroende, selvsagt. Så snart de fikk makten så glemte de fort alt som het "rettferdighet".

 

Kristendommen, Islam, Buddhismen, Hinduismen, har alle en blodig historie, men de har også brakt med seg og popularisert ideer om rettferdighet og frihet som har til tider revolusjonert verden.

Hitler gjorde mye bra, som at han fikk fart i Tysklands økonomi. Det rettferdiggjør ikke holdningene hans eller det han gjorde.

 

Det er vel fordi mye av kritikken av Islam i denne tråden ikke er rasjonell, ikke tar opp konkrete punkter som f.eks Islams syn på homofile, men på et generelt grunnlag som er basert på akkurat den samme propagandaen som kommer fra nasjonalistiske grupper for tiden.

8040899[/snapback]

Så hvis noe sammenfaller med "nasjonalistiske grupper" så skal det ignoreres selv om det er aldri så mye hold i det? Hvilken relevans har det hvis "nasjonalistiske grupper" mener det samme som noen her?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...