Gå til innhold

Hva godt har islam å gi Norge?


Anbefalte innlegg

Jepp, med direkte løgner og forsøk på å legge frem bibeltekster som noe helt annet enn de er..

 

særs fruktbart innslag i debatten.

7987881[/snapback]

Hvilken direkte løgner har jeg kommet med? Link eller quote, men gi meg et klart svar.

7988052[/snapback]

 

"I Kristendommen har de en sjanse til å omvende seg, men hvis de ikke griper den skal de hugges ned"

 

Riktig.. stemmer dette? Nei.. visste du at dette ikke stemte ? Ja.. Direkte løgn? ja..

7988413[/snapback]

Nei, det er det ikke. Dette er slik Kristendommen er blitt praktisert i store deler av dens historie, og det har grunnlag i Bibelen.

 

En det en grov generalisering? Ja.

7988451[/snapback]

 

Nei.. Du påstår at dette er et dogme fra kristendommen, du viser til og med til et spesifikt skriftsted.. selv om du VET at du tar det fullstendig ut av kontekst og ikke har ETT eneste eksempel på at skriftstedet har blitt brukt til det du påstår...

 

løgn..

 

bedrag.

7988543[/snapback]

 

Det er vel dette som "LIGNER på de lister av SPISSFORMULERTE FAKTA blandet med REN LØGN", som han beskylder andre for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite sleivspark, ser at diskusjonen er off-topic uansett.

 

 

Altså det er LATTERLIG å diskutere det dere diskuterer nå.

Ok, så kristendommen har en litt skitten fortid, men faktum er at vi er kommet FORBI DET! Og hvor er mesteparten av islam i dag? Jo de er der vi var for rundt 500 år siden.

7988609[/snapback]

 

Kristne i USA er på langt vei til å dra kristendommen tilbake 500 år i tid. At kristendommen er så moderat i dag er kun et dogme som passer best i de nordiske landene.

Lenke til kommentar
Et lite sleivspark, ser at diskusjonen er off-topic uansett.

 

 

Altså det er LATTERLIG å diskutere det dere diskuterer nå.

Ok, så kristendommen har en litt skitten fortid, men faktum er at vi er kommet FORBI DET! Og hvor er mesteparten av islam i dag? Jo de er der vi var for rundt 500 år siden.

7988609[/snapback]

 

Kristne i USA er på langt vei til å dra kristendommen tilbake 500 år i tid. At kristendommen er så moderat i dag er kun et dogme som passer best i de nordiske landene.

7988632[/snapback]

 

 

Du synes tyskland, frankrike, italia, portugal, spania (the list goes on) er helt i bakevja og lever som de gjorde for 500 år siden?

Lenke til kommentar
Et lite sleivspark, ser at diskusjonen er off-topic uansett.

 

 

Altså det er LATTERLIG å diskutere det dere diskuterer nå.

Ok, så kristendommen har en litt skitten fortid, men faktum er at vi er kommet FORBI DET! Og hvor er mesteparten av islam i dag? Jo de er der vi var for rundt 500 år siden.

7988609[/snapback]

 

Kristne i USA er på langt vei til å dra kristendommen tilbake 500 år i tid. At kristendommen er så moderat i dag er kun et dogme som passer best i de nordiske landene.

7988632[/snapback]

 

 

Du synes tyskland, frankrike, italia, portugal, spania (the list goes on) er helt i bakevja og lever som de gjorde for 500 år siden?

7988684[/snapback]

 

Nei, prøv igjen.

Lenke til kommentar
Et lite sleivspark, ser at diskusjonen er off-topic uansett.

 

 

Altså det er LATTERLIG å diskutere det dere diskuterer nå.

Ok, så kristendommen har en litt skitten fortid, men faktum er at vi er kommet FORBI DET! Og hvor er mesteparten av islam i dag? Jo de er der vi var for rundt 500 år siden.

7988609[/snapback]

 

Kristne i USA er på langt vei til å dra kristendommen tilbake 500 år i tid. At kristendommen er så moderat i dag er kun et dogme som passer best i de nordiske landene.

7988632[/snapback]

 

 

Du synes tyskland, frankrike, italia, portugal, spania (the list goes on) er helt i bakevja og lever som de gjorde for 500 år siden?

7988684[/snapback]

 

Nei, prøv igjen.

7988796[/snapback]

 

Påstanden din er feilaktig, det er ingen vits i å "prøve igjen". Man kan kanskje sammenligne katolikkenes manglende kondombruk med jihad.. Jeg foretrekker å la være.

Lenke til kommentar
Mhm, nordmenn er trangsynte, snevre og forferdelige.. Denne selvutslettelsen gjør meg kvalm. Man skal unnskylde for det meste av historie.. samtidig som man skal forstå.. så lenge det er noen andre som har gjort ugjerninger.. Man skal forklare og forstå det ottomanske rikets herjinger, samtidig som man skal fordømme englands kolonisering.. Man skal forstå Irans "vanskelige situasjon", samtidig som man skal fordømme Israel.. hvem man skal forstå og fordømme er tydeligvis avhengig av politisk ståsted..

7981647[/snapback]

Er enig i dette. Jeg har ikke engang lært om det ottomanske rikets herjinger, mens kolonialiseringen lærte vi mye om. Vk2 almenn.
Lenke til kommentar
Mhm, nordmenn er trangsynte, snevre og forferdelige.. Denne selvutslettelsen gjør meg kvalm. Man skal unnskylde for det meste av historie.. samtidig som man skal forstå.. så lenge det er noen andre som har gjort ugjerninger.. Man skal forklare og forstå det ottomanske rikets herjinger, samtidig som man skal fordømme englands kolonisering.. Man skal forstå Irans "vanskelige situasjon", samtidig som man skal fordømme Israel.. hvem man skal forstå og fordømme er tydeligvis avhengig av politisk ståsted..

7981647[/snapback]

Er enig i dette. Jeg har ikke engang lært om det ottomanske rikets herjinger, mens kolonialiseringen lærte vi mye om. Vk2 almenn.

7989056[/snapback]

 

Det er ganske illustrerende ja. Det finnes lærebøker på universitetsnivå som glorifiserer "kulturutvekslingen" ottomarnerne bedrev samtidig som de svartmaler englands "kapitalistmotiverte imperialisme".. litt trist.

Lenke til kommentar
Påstanden din er feilaktig, det er ingen vits i å "prøve igjen". Man kan kanskje sammenligne katolikkenes manglende kondombruk med jihad.. Jeg foretrekker å la være.

7989017[/snapback]

 

Så hysteriet om kristne som driver "anti-evolusjonskampanjer" i USA, kristne som blander Gud inn i abortdebatten, kristne som løper rundt og sprer dommedag osv - alt i USA - er ikke med på å dra kristendommen 500år tilbake i tid?

 

Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Påstanden din er feilaktig, det er ingen vits i å "prøve igjen". Man kan kanskje sammenligne katolikkenes manglende kondombruk med jihad.. Jeg foretrekker å la være.

7989017[/snapback]

 

Så hysteriet om kristne som driver "anti-evolusjonskampanjer" i USA, kristne som blander Gud inn i abortdebatten, kristne som løper rundt og sprer dommedag osv - alt i USA - er ikke med på å dra kristendommen 500år tilbake i tid?

 

Prøv igjen.

7989093[/snapback]

 

Hvis du tror at det på noe vis kan sammenlignes med kristendommen for 500 år siden, så er du på bærtur.. :) Kraftig..

 

såå..

 

 

prv igjen kjære deg.

Lenke til kommentar
Hvis du tror at det på noe vis kan sammenlignes med kristendommen for 500 år siden, så er du på bærtur.. :) Kraftig..

 

såå..

 

 

prv igjen kjære deg.

7989188[/snapback]

Der er jeg faktisk enig. Men man trenger ikke gå så langt tilbake før det blir ille. Dessuten finner de alltid på noen nye fæle ting, enn hvilken religion det er.

Lenke til kommentar
Påstanden din er feilaktig, det er ingen vits i å "prøve igjen". Man kan kanskje sammenligne katolikkenes manglende kondombruk med jihad.. Jeg foretrekker å la være.

7989017[/snapback]

 

Så hysteriet om kristne som driver "anti-evolusjonskampanjer" i USA, kristne som blander Gud inn i abortdebatten, kristne som løper rundt og sprer dommedag osv - alt i USA - er ikke med på å dra kristendommen 500år tilbake i tid?

 

Prøv igjen.

7989093[/snapback]

 

Hvis du tror at det på noe vis kan sammenlignes med kristendommen for 500 år siden, så er du på bærtur.. :) Kraftig..

 

såå..

 

 

prv igjen kjære deg.

7989188[/snapback]

 

Hvis du har litt anselse av hvilken kontekst "500 år" er brukt i, og merket deg ord som "er ikke med på å dra" og litt annet snadder så hadde du kanskje sluppet å være kvelden kverulant ;)

Lenke til kommentar
Påstanden din er feilaktig, det er ingen vits i å "prøve igjen". Man kan kanskje sammenligne katolikkenes manglende kondombruk med jihad.. Jeg foretrekker å la være.

7989017[/snapback]

 

Så hysteriet om kristne som driver "anti-evolusjonskampanjer" i USA, kristne som blander Gud inn i abortdebatten, kristne som løper rundt og sprer dommedag osv - alt i USA - er ikke med på å dra kristendommen 500år tilbake i tid?

 

Prøv igjen.

7989093[/snapback]

 

Hvis du tror at det på noe vis kan sammenlignes med kristendommen for 500 år siden, så er du på bærtur.. :) Kraftig..

 

såå..

 

 

prv igjen kjære deg.

7989188[/snapback]

 

Hvis du har litt anselse av hvilken kontekst "500 år" er brukt i, og merket deg ord som "er ikke med på å dra" og litt annet snadder så hadde du kanskje sluppet å være kvelden kverulant ;)

7989434[/snapback]

 

Poenget er at sammenligningen er absurd. Hadde du bare sagt 50-100..

Lenke til kommentar
Det med at Islam ligger flere hundre år bak Kristendommen i utvikling er en populær løgn.

Slett ikke. Undersøkelser viser jo at såkalte "moderate" muslimer ofte har ekstreme meninger.

 

Og det er jo en stor forskjell på hvordan kristne og muslimer reagerer på provokasjoner. Kristne setter seg ned og syter og gråter litt. Muslimene går til angrep.

Lenke til kommentar
Og det er jo en stor forskjell på hvordan kristne og muslimer reagerer på provokasjoner. Kristne setter seg ned og syter og gråter litt. Muslimene går til angrep.

 

Og kor har du dette fra? Kva av dette kan du føre tilbake til empiri?

 

Kva med dei kristne i Lord's Resistance Army som kipdnaper barn og gjør dei til sexslaver og barnesoldater? Eller dei kristne som dreper leger som tar abort? Er det dette du meiner med kristen syting?

 

Problemet med denne debatten er at den renner over av generaliseringer og mangel på kunnskap om Islam. I stede for å prøve å finne ut kva Islam faktisk er, så bruker ein steriotype karakteristikkar av religionen, som passer inn i sitt gjeldende ideologiske bilde.

Lenke til kommentar
Kan noen her komme på hva islam har å gi Norge som vi ikke ville vært foruten?

 

Vi kunne lært mye om hvordan man skal hanskes med drittsekker som ikke deler ens verdier og ønsker å ødelegge en hvertfall. Så kunne vi fulgt eksemplet og kastet dem ut av landet og sluttet å ta inn fler av den typen.

7979134[/snapback]

 

Jeg synes alle med hvit hudfarge er drittsekker. Fordi du er hvit, og du er en drittsekk. Da er alle andre hvite automatisk drittsekker også.

Lenke til kommentar
Og det er jo en stor forskjell på hvordan kristne og muslimer reagerer på provokasjoner. Kristne setter seg ned og syter og gråter litt. Muslimene går til angrep.

 

Og kor har du dette fra? Kva av dette kan du føre tilbake til empiri?

7990323[/snapback]

Hva med reaksjonene, trusslene og volden som ble begått etter Mohammed-tegningene?

 

Kva med dei kristne i Lord's Resistance Army som kipdnaper barn og gjør dei til sexslaver og barnesoldater? Eller dei kristne som dreper leger som tar abort? Er det dette du meiner med kristen syting?

7990323[/snapback]

Det finnes mange kristne tullinger også, det er ikke mye tvil om det. Men det virker å være langt fler av dem når det gjelder muslimer.

 

Problemet med denne debatten er at den renner over av generaliseringer og mangel på kunnskap om Islam. I stede for å prøve å finne ut kva Islam faktisk er, så bruker ein steriotype karakteristikkar av religionen, som passer inn i sitt gjeldende ideologiske bilde.

7990323[/snapback]

Man må forholde seg til den kunnskap man har. Alternativet er å stikke hodet i sanda som en struts.

 

Og problemet her er at vi i mediene (og også til en viss grad i hverdagen) så ofte ser så veldig mane muslimer som oppfører seg som idioter, og som har et verdisyn som er fjernt fra det en selv har. Samtidig så dukker det opp folk som skal fortelle oss hvordan Islam egentlig er, hvordan Islam egentlig er veldig tolerant og hater all vold, og generelt forsøket å male opp en bilde som over hodet ikke stemmer over ens med virkeligheten.

 

Så det vi sitter igjen med da er medias skjeve vinkling på ene siden, og tullinger man bare rister på hodet av på andre siden... og basert på det skal man gjøre seg opp en mening.

 

Personlig ser jeg at blant muslimer, som blant alle ande mennesker, finnes alle typer personer. Men samtidig er jeg overbevist om at Islam fører med seg utrolig mye dritt som samfunnet hadde hatt det best uten, og at selv moderate muslimer er med på å bygge opp under dette ved sitt 'medlemskap', på tross av de ikke selv nødvendigvis personlig støtter opp under det.

 

For ordens skyld, jeg mener all religion er en uting, og at alle religion medfører masse negative sider, bl.a ved å lære opp folk til å følge autoriteter alt for ukritisk i stedet for å tenke selv. Men Islam fremstår for meg som den religionen som fører med seg mest dritt, og mest verdier som kolliderer med mine egne.

 

Jeg er fullstendig klar over at min kunnskap om Islam er mangelfull, slik min kunnskap om stort sett det aller meste er det. Men jeg har kun den kunnskapen å forholde meg til, og har som sagt valget mellom det og å leke struts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...