Lemkin Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Litt sørgelig at en diskusjon som handler om hva positivt Islam kan gi Norge ender opp i en diskusjon om hvor ille kristendommen er. At annen religion er ille, om ikke verre enn Islam, er ikke poenget i det heletatt, og utgjør da heller ikke noe argument for Islam i Norge... 7985904[/snapback] Diskusjonen har aldri handlet om at hvor ille Kristendommen er. Les begynnelsen av tråden. Argumentet om hvor ille Kristendommen er kommer opp etter at folk har uttalt at Islam er unikt ille og at det er noe spesielt med religionen som gjør den voldelig, i motsettning til i Kristendommen, noe som er helt feil. Hvis du vil ha noe positivt om Islam, Kristendommen, eller Jødedommen så må du spørre noen andre enn meg, for utenom et par tekster som jeg setter pris på for den poetiske verdien så synes jeg alle religionene er føkket. 7985972[/snapback] Det å i det heletatt dra inn kristendom er irrelevant, samme hvem som gjør det eller hvorfor. At Islam har sine svin på skogen er da neppe noe vanskelig å påpeke. Men de blir ikke noe bedre/verre av å dra inn kristendommen. Forøvrig er jeg ateist, og har pent lite til overs for religion Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det å i det heletatt dra inn kristendom er irrelevant, samme hvem som gjør det eller hvorfor. At Islam har sine svin på skogen er da neppe noe vanskelig å påpeke. Men de blir ikke noe bedre/verre av å dra inn kristendommen. Forøvrig er jeg ateist, og har pent lite til overs for religion 7986980[/snapback] Det var ikke at de påpekte at Islam har svin på skogen, det var det at de repeterte rasistisk motivert propaganda om hvordan Islam er en unikt ond religion iforhold til lyset fra den rasjonelle vestlige kristendommen. Se på begynnelsen av tråden. Ignoranse og løgner i fri flyt. Ikke noe man kan la stå ubemerket. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Side 6 og ingen har klart å komme med noe positivt.... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det å i det heletatt dra inn kristendom er irrelevant, samme hvem som gjør det eller hvorfor. At Islam har sine svin på skogen er da neppe noe vanskelig å påpeke. Men de blir ikke noe bedre/verre av å dra inn kristendommen. Forøvrig er jeg ateist, og har pent lite til overs for religion 7986980[/snapback] Det var ikke at de påpekte at Islam har svin på skogen, det var det at de repeterte rasistisk motivert propaganda om hvordan Islam er en unikt ond religion iforhold til lyset fra den rasjonelle vestlige kristendommen. Se på begynnelsen av tråden. Ignoranse og løgner i fri flyt. Ikke noe man kan la stå ubemerket. 7987058[/snapback] Hvordan er en rasist når en raker ned på en religion? En skal være ganske hardbarket kulturrelativist for å påstå noe slikt. Jeg har lest samtlige innlegg i denne tråden, og jeg ser enda ikke noen god grunn til hvorfor kristendommen blir dratt inn. Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Side 6 og ingen har klart å komme med noe positivt.... 7987086[/snapback] Den som venter på no godt venter aldri forgjeves.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hvordan er en rasist når en raker ned på en religion? En skal være ganske hardbarket kulturrelativist for å påstå noe slikt. Jeg har lest samtlige innlegg i denne tråden, og jeg ser enda ikke noen god grunn til hvorfor kristendommen blir dratt inn. 7987094[/snapback] Aldhissla brakte inn kristendommen i debatten. Og jeg sa ikke at noen var rasister. Jeg sa at de repeterte propaganda som er laget av rasister. Og dette er dessverre propaganda som har begynt å inngå inn mange folks forståelse av hva Islam er. Se hvor mytene som blir spredt i denne tråden opprinnelig kommer fra, og du finner at de kommer enten fra fundementalistiske kristne eller hvite nasjonalistbevegelser. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hvordan er en rasist når en raker ned på en religion? En skal være ganske hardbarket kulturrelativist for å påstå noe slikt. Jeg har lest samtlige innlegg i denne tråden, og jeg ser enda ikke noen god grunn til hvorfor kristendommen blir dratt inn. 7987094[/snapback] Aldhissla brakte inn kristendommen i debatten. Og jeg sa ikke at noen var rasister. Jeg sa at de repeterte propaganda som er laget av rasister. Og dette er dessverre propaganda som har begynt å inngå inn mange folks forståelse av hva Islam er. Se hvor mytene som blir spredt i denne tråden opprinnelig kommer fra, og du finner at de kommer enten fra fundementalistiske kristne eller hvite nasjonalistbevegelser. 7987210[/snapback] Det kan så være....men du valgte å henge deg opp i det. Du dro inn Hitler i debatten, men vi sitter da ikke her å disukterer han gjør vi vel. Jeg er også såpass oppegående at jeg har tatt meg tid til å lese både biblen og koranen, og har derfor klart å gjøre opp min egen mening. Derfor vil jeg ha meg frabedt at du påstar at jeg bare repeterer fundamentalistiske kristene eller hvite nasjonalister. Endret 20. februar 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
KGU Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Hvordan er en rasist når en raker ned på en religion? En skal være ganske hardbarket kulturrelativist for å påstå noe slikt. Jeg har lest samtlige innlegg i denne tråden, og jeg ser enda ikke noen god grunn til hvorfor kristendommen blir dratt inn. 7987094[/snapback] Aldhissla brakte inn kristendommen i debatten. Og jeg sa ikke at noen var rasister. Jeg sa at de repeterte propaganda som er laget av rasister. Og dette er dessverre propaganda som har begynt å inngå inn mange folks forståelse av hva Islam er. Se hvor mytene som blir spredt i denne tråden opprinnelig kommer fra, og du finner at de kommer enten fra fundementalistiske kristne eller hvite nasjonalistbevegelser. 7987210[/snapback] Hva er det du mener er rasistisk propaganda her?!? Jeg kan ikke finne noe. Du har ikke kommet med stort annet enn vås selv. At du som ateist kan forsvare den kraftige fremveksten av fundamentalistisk tro som blir en større og større maktfaktor i dette samfunnet, viser hvor forvirret i hjernen din du er. Du tror tydeligvis at du fleste kristne kommer fra vesten og du forventer deg tydeligvis en helt annen moralsk standard fra vestlige mennesker enn andre. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Litt sørgelig at en diskusjon som handler om hva positivt Islam kan gi Norge ender opp i en diskusjon om hvor ille kristendommen er. At annen religion er ille, om ikke verre enn Islam, er ikke poenget i det heletatt, og utgjør da heller ikke noe argument for Islam i Norge... 7985904[/snapback] Diskusjonen har aldri handlet om at hvor ille Kristendommen er. Les begynnelsen av tråden. Argumentet om hvor ille Kristendommen er kommer opp etter at folk har uttalt at Islam er unikt ille og at det er noe spesielt med religionen som gjør den voldelig, i motsettning til i Kristendommen, noe som er helt feil. Hvis du vil ha noe positivt om Islam, Kristendommen, eller Jødedommen så må du spørre noen andre enn meg, for utenom et par tekster som jeg setter pris på for den poetiske verdien så synes jeg alle religionene er føkket. 7985972[/snapback] Kan du vise meg en analyse av militant islam og militant kristendom de siste 40-50 år? Lenke til kommentar
Vico Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er det du mener er rasistisk propaganda her?!? Jeg kan ikke finne noe. Du har ikke kommet med stort annet enn vås selv. At du som ateist kan forsvare den kraftige fremveksten av fundamentalistisk tro som blir en større og større maktfaktor i dette samfunnet, viser hvor forvirret i hjernen din du er. Du tror tydeligvis at du fleste kristne kommer fra vesten og du forventer deg tydeligvis en helt annen moralsk standard fra vestlige mennesker enn andre. Kanskje du burde prøve å diskutere saken litt meir enn personen? Min meining er at hans forvirede hjerne har vert ein av dei meir progresive innslaga i denne debatten. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er det du mener er rasistisk propaganda her?!? Jeg kan ikke finne noe. Du har ikke kommet med stort annet enn vås selv. At du som ateist kan forsvare den kraftige fremveksten av fundamentalistisk tro som blir en større og større maktfaktor i dette samfunnet, viser hvor forvirret i hjernen din du er. Du tror tydeligvis at du fleste kristne kommer fra vesten og du forventer deg tydeligvis en helt annen moralsk standard fra vestlige mennesker enn andre. Kanskje du burde prøve å diskutere saken litt meir enn personen? Min meining er at hans forvirede hjerne har vert ein av dei meir progresive innslaga i denne debatten. 7987850[/snapback] Jepp, med direkte løgner og forsøk på å legge frem bibeltekster som noe helt annet enn de er.. særs fruktbart innslag i debatten. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er det du mener er rasistisk propaganda her?!? Jeg kan ikke finne noe. Du har ikke kommet med stort annet enn vås selv. At du som ateist kan forsvare den kraftige fremveksten av fundamentalistisk tro som blir en større og større maktfaktor i dette samfunnet, viser hvor forvirret i hjernen din du er. Du tror tydeligvis at du fleste kristne kommer fra vesten og du forventer deg tydeligvis en helt annen moralsk standard fra vestlige mennesker enn andre. 7987435[/snapback] Jeg har aldri forsvart den kraftige framveksten av fundamentalisme, jeg bare prøver å putte den i rett perspektiv: Økonomi og politikk. Angående propagandaen: Har noen her lest hva denne mannen som er idolet til 1,3 mrd mennesker foretok seg? Massedrap, pedofili, ran, 11 koner. Lista er laaaaang! Dette ligner de lister med en blanding av spissformulerte fakta, halv-sannheter, og rene løgner som spres av nynazister og fundamentalistiske kristne, og jeg tipper at hvis du finner der du først leste det og sporer det tilbake til originalkilden vil du finne ut at jeg har rett. Ikke det at alt på disse listene er tatt ut av løse luften, for det er det ikke, men sammenblandingen av løgn og spissformulert fakta skiller det fra historiske analyser av Mohammeds liv. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jepp, med direkte løgner og forsøk på å legge frem bibeltekster som noe helt annet enn de er.. særs fruktbart innslag i debatten. 7987881[/snapback] Hvilken direkte løgner har jeg kommet med? Link eller quote, men gi meg et klart svar. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Hva er det du mener er rasistisk propaganda her?!? Jeg kan ikke finne noe. Du har ikke kommet med stort annet enn vås selv. At du som ateist kan forsvare den kraftige fremveksten av fundamentalistisk tro som blir en større og større maktfaktor i dette samfunnet, viser hvor forvirret i hjernen din du er. Du tror tydeligvis at du fleste kristne kommer fra vesten og du forventer deg tydeligvis en helt annen moralsk standard fra vestlige mennesker enn andre. 7987435[/snapback] Jeg har aldri forsvart den kraftige framveksten av fundamentalisme, jeg bare prøver å putte den i rett perspektiv: Økonomi og politikk. Angående propagandaen: Har noen her lest hva denne mannen som er idolet til 1,3 mrd mennesker foretok seg? Massedrap, pedofili, ran, 11 koner. Lista er laaaaang! Dette ligner de lister med en blanding av spissformulerte fakta, halv-sannheter, og rene løgner som spres av nynazister og fundamentalistiske kristne, og jeg tipper at hvis du finner der du først leste det og sporer det tilbake til originalkilden vil du finne ut at jeg har rett. Ikke det at alt på disse listene er tatt ut av løse luften, for det er det ikke, men sammenblandingen av løgn og spissformulert fakta skiller det fra historiske analyser av Mohammeds liv. 7988041[/snapback] Så.. Muhammed falt altså IKKE jødene som tok hånd om han da han flyktet.. og drepte dem? Massedrap..? Han var IKKE en landeveisrøver..? Han fullførte IKKE et ekteskap med en mindreårig jente..? Utdyp gjerne... Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Så.. Muhammed falt altså IKKE jødene som tok hånd om han da han flyktet.. og drepte dem? Massedrap..? Han var IKKE en landeveisrøver..? Han fullførte IKKE et ekteskap med en mindreårig jente..? Utdyp gjerne... 7988063[/snapback] Jeg sa at det LIGNET på de lister av SPISSFORMULERTE FAKTA blandet med REN LØGN som slike sider lager og sprer. Listen var ikke komplett. Skulle ikke du vise meg hvilke direkte løgner jeg har kommet med først? Lenke til kommentar
KGU Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Så.. Muhammed falt altså IKKE jødene som tok hånd om han da han flyktet.. og drepte dem? Massedrap..? Han var IKKE en landeveisrøver..? Han fullførte IKKE et ekteskap med en mindreårig jente..? Utdyp gjerne... 7988063[/snapback] Jeg sa at det LIGNET på de lister av SPISSFORMULERTE FAKTA blandet med REN LØGN som slike sider lager og sprer. Listen var ikke komplett. Skulle ikke du vise meg hvilke direkte løgner jeg har kommet med først? 7988303[/snapback] Hva er det du mener er galt av det jeg skrev da?!? Det er hårreisende at muslimer mener denne mannen er det perfekte idol som ikke kan kritiseres! Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 "somalia er ikke et spesielt flerkulturelt land" hahahaha dagens.. 7984787[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 6 % ethnic minorities, resten er somaliere. Svært homogent til Afrika å være. Veldig off-topic, beklager. 7984948[/snapback] Ja, og du ser ikke på alle de forskjellige stammene som "flerkulturelle"..? da så. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jepp, med direkte løgner og forsøk på å legge frem bibeltekster som noe helt annet enn de er.. særs fruktbart innslag i debatten. 7987881[/snapback] Hvilken direkte løgner har jeg kommet med? Link eller quote, men gi meg et klart svar. 7988052[/snapback] "I Kristendommen har de en sjanse til å omvende seg, men hvis de ikke griper den skal de hugges ned" Riktig.. stemmer dette? Nei.. visste du at dette ikke stemte ? Ja.. Direkte løgn? ja.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Jepp, med direkte løgner og forsøk på å legge frem bibeltekster som noe helt annet enn de er.. særs fruktbart innslag i debatten. 7987881[/snapback] Hvilken direkte løgner har jeg kommet med? Link eller quote, men gi meg et klart svar. 7988052[/snapback] "I Kristendommen har de en sjanse til å omvende seg, men hvis de ikke griper den skal de hugges ned" Riktig.. stemmer dette? Nei.. visste du at dette ikke stemte ? Ja.. Direkte løgn? ja.. 7988413[/snapback] Nei, det er det ikke. Dette er slik Kristendommen er blitt praktisert i store deler av dens historie, og det har grunnlag i Bibelen. En det en grov generalisering? Ja. Endret 20. februar 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jepp, med direkte løgner og forsøk på å legge frem bibeltekster som noe helt annet enn de er.. særs fruktbart innslag i debatten. 7987881[/snapback] Hvilken direkte løgner har jeg kommet med? Link eller quote, men gi meg et klart svar. 7988052[/snapback] "I Kristendommen har de en sjanse til å omvende seg, men hvis de ikke griper den skal de hugges ned" Riktig.. stemmer dette? Nei.. visste du at dette ikke stemte ? Ja.. Direkte løgn? ja.. 7988413[/snapback] Nei, det er det ikke. Dette er slik Kristendommen er blitt praktisert i store deler av dens historie, og det har grunnlag i Bibelen. En det en grov generalisering? Ja. 7988451[/snapback] Nei.. Du påstår at dette er et dogme fra kristendommen, du viser til og med til et spesifikt skriftsted.. selv om du VET at du tar det fullstendig ut av kontekst og ikke har ETT eneste eksempel på at skriftstedet har blitt brukt til det du påstår... løgn.. bedrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå