Gå til innhold

Hva godt har islam å gi Norge?


Anbefalte innlegg

1) Koranen er ikke bedre..

 

2) Poenget er at Jesus i det store og helte prekte tilgivelse, fred, snu det andre kinn til.. menneskefiskere med fredelige midler.. osv, etc.

 

3) Les boken jeg linket til, er du i Osloområdet kan du få låne den. Lærerik, godt skrevet.

7981700[/snapback]

1. Vel, Koranen har Jesus i seg, og som du sier prekte han fred og tilgivelse og andre hippyting. Hippyting man faktisk finner en god del av i Koranen. Både Koranen og Nye Testamentet er "bedre" enn Gamle Testamentet.

 

2. I det store og det hele spiller det liten rolle hva Jesus prekte, siden han likevel åpnet opp for all ondskapen fra Gamle Testamentet.

 

3. Bor i Bergen, men takk for tilbudet. Skal se om jeg kan få lastet den ned noe sted. Etter et kort Wikipediasøk så ser det ikke ut som en bok jeg vil være særs enig i, men man kan lære mye av så mangt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm..... Trodde ikke venstresiden trengte penger til noe som helst jeg? Er ikke penger en uting da?

 

Tror vel heller ikke mer penger vil løse problemet...

 

Og alle som ev. trenger mer penger for å løse dette, vil aldri bli tatt seriøst...

 

I forhold til overskriften som er en kombinasjon av både religion og politikk (Islam!) ser ikke jeg noen løsning før folk kan snakke sammen på et annet nivå....

 

Dette til tross for at mange islamister bruker pengeproblemer som et argument for å ta rotta på resten av verden...

 

Er ellers enig i det meste av det du sier... Norsk venstreside er så små at de er nødt til pisse alle andre oppetter ryggen for å bli hørt i det hele tatt.

 

Nå er de enda mindre.... Så små at de gjerne spiser kameler hver eneste dag for å beholde Halvorsen som finansminister.... Med andre ord helt ubrukelige og helt uten ryggrad....

 

Men dette ble litt Off Topic igjen.... Beklager det!

 

Islam har like mye å gi Norge som kristendom.... Dvs. ingenting :hrm:

Lenke til kommentar
Hmmm..... Trodde ikke venstresiden trengte penger til noe som helst jeg? Er ikke penger en uting da?

 

Tror vel heller ikke mer penger vil løse problemet...

 

Og alle som ev. trenger mer penger for å løse dette, vil aldri bli tatt seriøst...

 

I forhold til overskriften som er en kombinasjon av både religion og politikk (Islam!) ser ikke jeg noen løsning før folk kan snakke sammen på et annet nivå....

 

Dette til tross for at mange islamister bruker pengeproblemer som et argument for å ta rotta på resten av verden...

 

Er ellers enig i det meste av det du sier... Norsk venstreside er så små at de er nødt til pisse alle andre oppetter ryggen for å bli hørt i det hele tatt.

 

Nå er de enda mindre.... Så små at de gjerne spiser kameler hver eneste dag for å beholde Halvorsen som finansminister.... Med andre ord helt ubrukelige og helt uten ryggrad....

 

Men dette ble litt Off Topic igjen.... Beklager det!

 

Islam har like mye å gi Norge som kristendom.... Dvs. ingenting  :hrm:

7981782[/snapback]

Alt trenger penger. Mente ikke på noen måte at penger kunne kjøpe vekk alle problemer. Men for at innvandring skal fungere smertefritt så må det tiltak til som god norskopplæring, god opplæring og hjelp til å takle det norske byråkrati(Som er et av de vanskeligste i verden), oppfølging på arbeidsmarkedet, og i en del asylsøkeres tilfeller psykatrisk oppfølging(Så lenge folk kommer fra katastrofer, så kan man regne med at de vil bære psykiske arr av dette, og uten noen oppfølging må det til slutt gå galt for noen). Alt dette er ting som koster penger. Dessuten så er det mange norske fordommer som trengs å jobbes med også.

 

Men selvom venstesiden har vært pinglete på dette og mere til, så synes nå jeg at det er bedre å stemme på de enn på pakket på høyresiden.

Lenke til kommentar
Men selvom venstesiden har vært pinglete på dette og mere til, så synes nå jeg at det er bedre å stemme på de enn på pakket på høyresiden.

7981806[/snapback]

 

Siden det er deg lover jeg at jeg skal ta det pent :)

 

Politisk ståsted er uansett ikke for meg et problem.... Skulle ønske det ikke var det for andre også.... I alle fall i denne debatten....

Lenke til kommentar
Siden det er deg lover jeg at jeg skal ta det pent  :)

 

Politisk ståsted er uansett ikke for meg et problem.... Skulle ønske det ikke var det for andre også.... I alle fall i denne debatten....

7981821[/snapback]

Misforstå meg rett... Har ingenting i mot folk som stemmer på høyresiden. Folk er OK dyr, selvom mange har rare meninger. Det er vel noe av det morsomme med folk.

 

Har heller mye imot politikere(Som gruppe, ikke individuelt), og da særdeles mye i mot de på høyresiden.

Lenke til kommentar

Hater både politikere og/eller islamister eller kristne som gruppe :) Blir litt som en saueflokk hvor alle bare suger...

 

Enkeltindiver med egne meninger har jeg stor respekt for, uansett hva de måtte mene :)

 

Krangler gjerne med deg igjen med andre ord :)

 

Igjen i forhold til overskriften... Menes det Islam som religion, som politikk, eller snakker vi om en forvirret terrorist?

 

Kunne i samme omgang ha dratt frem noen forvirrede kristne misjonærer.... Norske også....

Lenke til kommentar
Edit til trådstarter! Har lest meldingen din igjen og skjønner ikke hva du snakker om? Mener du at Muhammed er/var verre en vår 'GUD' eller noe??

 

Kanskje du burde sette deg ned og lese litt historie ;)

 

Er tross alt ikke så lenge siden vi brente hekser her hjemme vet du :)

7981877[/snapback]

 

 

Dette er en "standardunnskyldning", man skulle tro det var en "hvordan unnskylde islam"-håndbok der ute..

 

Men.. Når du sammenligner kristendommen i middelalderen med islam i dag.. så understreker du bare poenget vårt.. ;)

Lenke til kommentar

Islam har veldig lite å bidra med.

Antallet ateister i Norge stiger for hvert år som går, og de som først er troende har allerede en religion de tilhører, dessuten vil jeg, uten å anse meg selv som videre rasistisk påstå at Islam er en for ekstrem, og for primitiv religion for nordmenn.

Vi er ikke oppvokst med et sånt syn på livet, og vi er kommet for langt til at vi skal la et sånt syn ødelegge alt som kan kalles likestilling og menneskerettigheter.

 

I tillegg syntes jeg Norge bøyer seg for mye av ved dette, å gi dem moskèer i et ikke-islamsk land, og så skal staten dekke det? Hinduene betaler for sitt eget tempel i Bergen, blant annet. Om norske mennesker reiser til et islamsk land, skal vi bøye oss for dem, kvinnene må gå med sjal osv., og så når de kommer til vårt land så.. må vi bøye oss for dem? WTF?! Det er fullstendig ulogisk at de skal kreve slikt av oss. Det står (så vidt jeg vet) i koranen at muslimer skal overta verden, litt etter litt, og ved å tvinge byer og land til å bøye seg etter dem ved å rope "rasist" høyt nok, er det akkurat det de får muligheten til.

 

Selvfølgelig, nå generaliserer jeg, og ikke alle muslimer er sånn, men det er ikke de som IKKE er sånn som utgjør en "farefaktor", det er de som er sånn, og det er da de jeg snakker om, så ikke ta dere bryet med å beskrive enkeltmuslimer dere kjenner, eller vet om som er snille. Jeg kjenner snille muslimer jeg og :)

Lenke til kommentar
Edit til trådstarter! Har lest meldingen din igjen og skjønner ikke hva du snakker om? Mener du at Muhammed er/var verre en vår 'GUD' eller noe??

 

Kanskje du burde sette deg ned og lese litt historie ;)

 

Er tross alt ikke så lenge siden vi brente hekser her hjemme vet du :)

7981877[/snapback]

 

Ja, islam er en middelalderideologi som overhodet ikke hører hjemme i den moderne verden. Muhammed var ingen Gud. Han var en massemorder som led av hallusinasjoner.

 

Du hater kristne sier du. Hater du muslimer også? De fleste kristne lever forresten ikke i Vesten.

Lenke til kommentar

"så synes nå jeg at det er bedre å stemme på de enn på pakket på høyresiden."

 

spesiell uttalelse... Det er da vitterlig høyresiden som har åpnet for å gjøre endringer med integrasjonsprosessene, i stedet for å lukke øynene å late som det ikke ER noe problem, slik venstresiden gjør.

 

Men du liker jo å komme med generelle, håpløse og kunnskapsløse påstander.. :)

Lenke til kommentar
"så synes nå jeg at det er bedre å stemme på de enn på pakket på høyresiden."

 

spesiell uttalelse... Det er da vitterlig høyresiden som har åpnet for å gjøre endringer med integrasjonsprosessene, i stedet for å lukke øynene å late som det ikke ER noe problem, slik venstresiden gjør.

 

Men du liker jo å komme med generelle, håpløse og kunnskapsløse påstander.. :)

7983230[/snapback]

Høyresiden har åpnet for å gjøre endringer i integrasjonsprosessen, ja, men i mine øyne har dette vært populistiske utsagn med lite mulighet for positive effekter og garantert å skape større fremmedgjøring av innvandrere.

 

Og hold person separat fra sak. Hvis du mener jeg ikke er en person som er rasjonell nok til å diskutere med, så bare slutt å svare på postene mine.

Lenke til kommentar
Islam bringer jo Norge inn i et mer flerkulturelt felleskap

 

Sammen med store, flerkulturelle nasjoner som Jugoslavia, Somalia, Sudan, og stort sett alle andre steder i verden der islam møter en annen kultur og forsøker å tilintetgjøre den...

 

[

 

Så krigene i Jugoslavia oppsto pga. islam?

 

Og Somalia er ikke et spesielt flerkulturelt land. ;)

Lenke til kommentar

Det Islam kan bidra til i Noreg, er refleksjon over våres forhold til andre religioner, og refleksjon over religionsfriheten i våres eiget samfunn. Skal vi akseptere at folk har ein annen religion enn oss? Eller skal vi dømme og trakasere deires religion, slik som det har vert ein aukande grad av i heile den vestlige verden.

 

Det som det heile til slutt bunner ned til er respekt for andre mennesker, sjølv om dei er anderledes enn deg og "oss".

Lenke til kommentar
Det Islam kan bidra til i Noreg, er refleksjon over våres forhold til andre religioner, og refleksjon over religionsfriheten i våres eiget samfunn. Skal vi akseptere at folk har ein annen religion enn oss? Eller skal vi dømme og trakasere deires religion, slik som det har vert ein aukande grad av i heile den vestlige verden.

 

Det som det heile til slutt bunner ned til er respekt for andre mennesker, sjølv om dei er anderledes enn deg og "oss".

7983649[/snapback]

 

Og hvordan tror du islam stiller seg til religionsfrihet? Hva mener muslimer bør gjøres med en muslim som velger seg en annen religion? Kan en norsk mann gifte seg med en muslimsk kvinne uten å bli tvunget til å bli muslim? At muslimer snakker om religionsfrihet er hyklerisk!

Lenke til kommentar
Det Islam kan bidra til i Noreg, er refleksjon over våres forhold til andre religioner, og refleksjon over religionsfriheten i våres eiget samfunn. Skal vi akseptere at folk har ein annen religion enn oss? Eller skal vi dømme og trakasere deires religion, slik som det har vert ein aukande grad av i heile den vestlige verden.

 

Det som det heile til slutt bunner ned til er respekt for andre mennesker, sjølv om dei er anderledes enn deg og "oss".

7983649[/snapback]

 

Og hvordan tror du islam stiller seg til religionsfrihet? Hva mener muslimer bør gjøres med en muslim som velger seg en annen religion? Kan en norsk mann gifte seg med en muslimsk kvinne uten å bli tvunget til å bli muslim? At muslimer snakker om religionsfrihet er hyklerisk!

7984395[/snapback]

Muslimer stiller seg veldig forskjellig til religionsfrihet, fra moderate muslimer som er for total religionsfrihet, til fundamentalistiske muslimer som kun er for frihet for "bokens folk", altså de Kristne og Jøder som følger Bibelen like fundamentalistisk som de Islamske fundamentalister.

 

Men i alle fall har Islam en basis for religionsfrihet, i motsettning til Kristendommen og Jødedommen hvor alle andre skal steines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...