ArmenMinAU Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Går det ikke ann å svare på spørsmålet? omg utrolig irriterende å lese denne topicen. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Da kan vi oppsummere. Islam vokser ekstremt raskt i Norge og vil bli en større og større maktfaktor her i landet. Denne politiske doktrine/religion kan ikke gi oss noen ting. Bare negative ting: Ekstrem kvinneforakt, sterkt press på ytringsfrihet, ekstremt homohat, null frihet til å konvertere vekk fra islam, vanskelige tider for jødene i landet, rangering av mennesker med muslimer på topp og hedninger (kafir) på bunn. Dette lover jammen meg godt for fremtiden... Endret 4. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Da kan vi oppsummere. Islam vokser ekstremt raskt i Norge og vil bli en større og større maktfaktor her i landet. Denne politiske doktrine/religion kan ikke gi oss noen ting. Bare negative ting: Ekstrem kvinneforakt, sterkt press på ytringsfrihet, ekstremt homohat, null frihet til å konvertere, vanskelige tider for jødene i landet, rangering av mennesker med muslimer på topp og hedninger (kafir) på bunn. Dette lover jammen meg godt for fremtiden... 8074527[/snapback] :lol: Burde ikke Islam først BLI en maktfaktor i Norge før man blir bekymret over at den skal vokse som maktfaktor?? Som bevist i de utallige trådene her på forumet mot Islam så er jo Islam basically Norges "punching-bag", en ting å slå på når man føler seg frustrert. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Da kan vi oppsummere. Islam vokser ekstremt raskt i Norge og vil bli en større og større maktfaktor her i landet. Denne politiske doktrine/religion kan ikke gi oss noen ting. Bare negative ting: Ekstrem kvinneforakt, sterkt press på ytringsfrihet, ekstremt homohat, null frihet til å konvertere, vanskelige tider for jødene i landet, rangering av mennesker med muslimer på topp og hedninger (kafir) på bunn. Dette lover jammen meg godt for fremtiden... 8074527[/snapback] Enda værre er at norsk kultur blir erstattet med arabisk, det norske folk blir erstattet med pakistanere og arabere... OT: Du kan ikke si at Sveriges makt har vært liten da de dominerte Østersjøen! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Enda værre er at norsk kultur blir erstattet med arabisk, det norske folk blir erstattet med pakistanere og arabere... OT: Du kan ikke si at Sveriges makt har vært liten da de dominerte Østersjøen! 8074555[/snapback] :lol: Dette viser de underliggende grunnene til alle disse trådene om Islam: Irrasjonell frykt for at Arabere og Pakistanere skal erstatte det Norske folk. Helt komplett latterlig. OT: Liten makt i forhold til de store Europeiske maktene som Tyskland, Frankrike, England, Italia, Spania, og ikke minst Russland. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Da kan vi oppsummere. Islam vokser ekstremt raskt i Norge og vil bli en større og større maktfaktor her i landet. Denne politiske doktrine/religion kan ikke gi oss noen ting. Bare negative ting: Ekstrem kvinneforakt, sterkt press på ytringsfrihet, ekstremt homohat, null frihet til å konvertere, vanskelige tider for jødene i landet, rangering av mennesker med muslimer på topp og hedninger (kafir) på bunn. Dette lover jammen meg godt for fremtiden... 8074527[/snapback] :lol: Burde ikke Islam først BLI en maktfaktor i Norge før man blir bekymret over at den skal vokse som maktfaktor?? Som bevist i de utallige trådene her på forumet mot Islam så er jo Islam basically Norges "punching-bag", en ting å slå på når man føler seg frustrert. 8074546[/snapback] Vi vet at islam vokser ekstremt raskt her i landet. Alle doktriner/ideologier som vokser ekstremt rakst og som kun bringer negative ting til samfunnet er ekstremt negativt. Det gjelder alt fra kommunisme til ny-nazisme. At islam allerede er blitt en maktfaktor å regne med så man i høyeste grad under karikaturstriden. Og det har bare økt. Imamer styrker stadig sin stilling og regjeringen jatter med. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Vi vet at islam vokser ekstremt raskt her i landet. Alle doktriner/ideologier som vokser ekstremt rakst og som kun bringer negative ting til samfunnet er ekstremt negativt. Det gjelder alt fra kommunisme til ny-nazisme. At islam allerede er blitt en maktfaktor å regne med så man i høyeste grad under karikaturstriden. Og det har bare økt. Imamer styrker stadig sin stilling og regjeringen jatter med. 8074737[/snapback] Karikaturstriden viste på ingen måte at Islam var en maktfaktor, men heller at media er en diger maktfaktor i å skape vår bevisthet om andre kulturer. Se f.eks på omtalen av demonstrajonene. 500 hundre folk i en millionby, 5000 folk i en 20 millionsby, etc, etc. Dette var ikke store demonstrasjoner. Likevel fikk disse utrolig små demonstrasjonene mye mer omtale i pressen enn utallige demonstrasjoner av helt andre dimensjoner om f.eks globalisering, arbeiderrettigheter, anti-krig, og lignende som skjer rundt i verden hele tiden. Man fikk inntrykk av at det var en massiv bevegelse, men i virkeligheten så kunne man lese tallene helt klart og se at dette var ekstremt små demonstrasjoner som ikke hadde fått noe oppmerksomhet hvis det ikke hadde handlet om Muslimer. Ledet noen av demonstasjonene til vold? Ja, men dette forteller mer om det politiske klimaet i landene hvor det skjedde enn det gjør om demonstasjonene i seg selv. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Karikaturstriden viste at islamistene får sette dagsorden. Utenriksministeren sto jo i stram giv akt for muslimene og prøvde å bortforklare og trivialisere ytringsfriheten. For en teit problemstilling! Hva har kristendommen å gi Norge? Hva har hinduismen å gi Norge? Ingenting. Islam er ikke mindre eller mer farlig enn noen annen religion. Vel, man kan si at den er det. Islam er på langt nær like selvmotsigende som kristendommen. Religionen er bedre tenkt ut, rett og slett. Kristendommen er en evig smørje av tull og tøys, og består bare av en hel masse tull som er stjålet fra andre religioner (les om Mithras og Jesus, så ser du at Jesus bare er Mithras med nytt navn, for eksempel). Endret 5. mars 2007 av Pricks Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hmm her sto det noe jeg ikke har skrevet. Endret 6. mars 2007 av D3nnis Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Samme gjorde det her, Unnskyld, var ikke jeg som skrev dette! en eller annen skummel dude som har kommet seg inn her. Endret 6. mars 2007 av D3nnis Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 For en teit problemstilling! Hva har kristendommen å gi Norge? Hva har hinduismen å gi Norge? Ingenting. 8080220[/snapback] Nettopp, å ha flere religioner i et land, er jo ikke noe negativt i seg selv. Hvorfor blusse seg såpass opp av Islam? Fordi skikkene deres ikke faller i smak hos nordmenn? Vesten har jo tatt imot østlige religiøse tradisjoner med åpne armer, vi krydrer maten eksotisk, vi trener yoga, mediterer, går på urter... men Islam finnes liksom interessant for vestlige? Er det det det går ut på? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Nettopp, å ha flere religioner i et land, er jo ikke noe negativt i seg selv. Hvorfor blusse seg såpass opp av Islam? Fordi skikkene deres ikke faller i smak hos nordmenn? Vesten har jo tatt imot østlige religiøse tradisjoner med åpne armer, vi krydrer maten eksotisk, vi trener yoga, mediterer, går på urter... men Islam finnes liksom interessant for vestlige? Er det det det går ut på? Islam er en politisk og fascistisk middelalderreligionen og den eneste store religionen som fremdeles er slik. Det er et knippe mer alvorlig enn spise urtevitaminer eller ha krydder i maten. Lenke til kommentar
Vico Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Islam er en politisk og fascistisk middelalderreligionen og den eneste store religionen som fremdeles er slik. Det er et knippe mer alvorlig enn spise urtevitaminer eller ha krydder i maten. Så du meiner religionen har tilknytning til ein politisk ideologi som kom på 1900-talet. Samtidig kaller du den ein middelalderreligion. Og kva er det som gjør den fascistisk? Og kva er det som gjør den middelaldersk? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 vi har nytte av og lære om islam synes jeg azza hilsen en nordmenn! Nordmenn gifter seg med muslimer,faktisk er muslimer mye til nytte,Mange nordmenn jeg har snakket med sier at islamen er fint og de sandre som ikke sier noe har respekt.Jeg er en noemenn og er gift med en som er iraker som er muslim og faktisk shia muslim,haha hun ble ikke drept eller noe forledrene elsker meg,og de er faktisk bedre enn en nordmenn og lærer mye gode matretter.lol islam er mye nytte som ikke vi som er fra Norge kjønner en shit av det er bare og kunne kontrolle seg selv.Og være rasast er bare tull 8080802[/snapback] Det står ikke gode matoppskrifter i koranen. *Islam* er rasistisk og diskriminerende -- selv om ikke *muslimer* nødvendigvis er det. Det samme gjelder kristendom og kristne. Jødedom og jøder... Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Kan noen her komme på hva islam har å gi Norge som vi ikke ville vært foruten? Hva kan islam berike Norge med? 7979118[/snapback] Spørsmålet er om hva du kan berike Norge med? I motsetning til denne mannen: Så vi alle venter på din eksepsjonelle liste over hva du har bedrevet for å bedre samfunnet som er definert av Norges grenser. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Heh, det skal da ikke så mye til å berike Norge? Jeg kan godt svare på spørsmålet ditt fordi jeg kunne spurt det samme selv. Det er viktig å tenke på miljøet, naturen gjør Norge spessielt og det er der vi har religionen vår fra. Derfor prøver jeg å forsøple minst mulig. Jeg synes norsk historie er spennende. Norsk kultur er også svært spennende. Mange slike ting er med på å gjøre meg mer bevisst på landet våre forfedre har kjempet for. I tillegg kan jeg jo nevne arbeid og betale skatt. Hvem er mannen på bildet? Jeg har følelsen av at jeg ikke liker ham Endret 6. mars 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvem er mannen på bildet? Jeg har følelsen av at jeg ikke liker ham 8088658[/snapback] Og der beviste du din totale intoleranse. Mannen avbildet har gjort mer for Norge enn det du noen gang kommer til å gjøre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvem er mannen på bildet? Jeg har følelsen av at jeg ikke liker ham 8088658[/snapback] Og der beviste du din totale intoleranse. Mannen avbildet har gjort mer for Norge enn det du noen gang kommer til å gjøre. 8088673[/snapback] Tja, kan du ikke heller fortelle meg om hvem han er? Skulle godt likt å vite hva godt han har gjort Norge. Du skrev jo "imotsetning til denne mannen". Synes du er god på intoleranse selv jeg Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Tja, kan du ikke heller fortelle meg om hvem han er? Skulle godt likt å vite hva godt han har gjort Norge. Du skrev jo "imotsetning til denne mannen". Synes du er god på intoleranse selv jeg Er ikke akkurat rakettforskning å finne ut hvem han er. Bildelinken gir deg svaret. I motsetning til deg så dømmer jeg ikke en person på utseende, men hva han faktisk gjør, dens kunnskaper og intellekt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Tja, kan du ikke heller fortelle meg om hvem han er? Skulle godt likt å vite hva godt han har gjort Norge. Du skrev jo "imotsetning til denne mannen". Synes du er god på intoleranse selv jeg Er ikke akkurat rakettforskning å finne ut hvem han er. Bildelinken gir deg svaret. I motsetning til deg så dømmer jeg ikke en person på utseende, men hva han faktisk gjør, dens kunnskaper og intellekt. 8088700[/snapback] Haha, sikkert grei han. Olje og sånn. Jeg tror alle dømmer mennesker på utseende, det er svært naturlig. Kanskje du ikke inrømmer det. Kanskje du ikke er klar over det selv. Samme kan det være. Uansett har det ingenting med diskusjonen å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå