Casiraghi Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Etter påloggging i XP så har System en tedens til å dra omtrent alt som er på CPU. Den ligger på 98-100% lenge... utrolig irritrende når du skal jobbe med andre ting, eller bare surfe på nettet. Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Først av alt kan du jo åpne oppgavebehandling (ctrl + alt + delete) og sjekke hvilken prosess som bruker cpu krafta di. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg skrev jo det... er "System" som sluker alt. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 det er sannsynligvis system idle process du snakker om, i så fall er det helt riktig. Det er egentlig hva som er ledig. atm. bruker system idle process 98% hos meg Lenke til kommentar
BlackAdder Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 det er sannsynligvis system idle process du snakker om, i så fall er det helt riktig. Det er egentlig hva som er ledig. atm. bruker system idle process 98% hos meg 7980927[/snapback] Hmm... Dette var min første tanke også da jeg leste denne posten, men nå sjekket jeg task manager fordi datamaskinen har vært litt treig de siste dagene og der fant jeg en prosess som bare heter "System". Det er altså ikke "System Idle Process", men en prosess med 'Image Name' "System" som kjøres av 'User' "SYSTEM". Den bruker innimellom all tilgjenglig CPU og jeg kan ikke huske å ha sett den før. Er det ingen andre som har den? Maskinen begynte å bli treig for noen dager siden rundt den tiden jeg slo av brannmuren til XP for at UPNP med routeren skulle fungere. Men når jeg tenker meg om, så fikk jeg noen oppdateringer fra Microsoft for noen dager siden også. Kanskje det er de som har lurt inn noe nytt? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det er vel kansje noe med os'et ditt siden system prosessen bruker så mye ressurser. Jeg har også denne prosessen siden den er en grunnleggende funksjon i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå