Gå til innhold

Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?

Mr. Bojangles

Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?  

196 stemmer

1. 1. Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?

• 1. Ja, gir til alle.
      11
    • 2. Ja, gir til musikanter og "artister"
      34
    • 3. Gir bare til norske tiggere
      11
    • 4. Gir ikke noe til tiggere.
      85
    • 5. Trenger pengene selv.
      55

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uteliggeren kan lære seg å spille trompet, så skal han få penger av meg.  :)

7984184[/snapback]

Du vet at trompeter koster penger?

7986817[/snapback]

Som nevnt tidligere så er det bare for enhver narkiss på gaten uten utdannelse, klær eller tilgang på dusj å kle på seg, komme seg i skikkelig arbeid, starte familie og kjøpe Volvo.

Da har man ihvertfall råd til en trompet.

Lenke til kommentar

Jeg tømmer ofte lommene mine til tiggere, og ofte så slår jeg av en prat hvis de er interiserte, mye hyggelig man kan prate om. Jeg er vel det man kan kalde en bonde i byen. jeg veit ikke hvor vanlig det er å ta med en misbruker inn på burger king og handle mat til han. Han sto å tigget, vi slo av en prat. han fikk småppenger + mat av meg :)

Jeg har fast jobb med ca 300 000 i året, og jeg har mer penger enn jeg trenger. Jeg ser ingen grunn til å ikke dele. Det er litt enklere å skjønne hvis du prater litt med folka og hører hvordan de havna på kjøret. Da forstår du hvor enkelt det faktisk er.

Btw, sånn jeg har forstått det, så er det nesten umulig å komme seg på metadonkur.

Lenke til kommentar

Det er sjelden jeg gir fordi jeg trenger pengene selv. Men når jeg gir så er det bare til musikere og slike som faktisk gjør noe. Gatemusikanter er noe som hører hjemme i en by av en viss størrelse.

Liker ikke tiggere med kopp og de hersens gamle roseselgende østeruopeiske damene som prøver å lure deg til å kjøpe av dem. Da bruker jeg heller pengene på meg selv.

edit: stemte forresten på at jeg bare gir til musikere og artister

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Gir hvertfall ikke til de som sitter der å røyker! :p

Det var en indianerdude som satt å spilte på fløyte en gang.

Det har jeg sansen for. Jeg ga han noen tiere. :)

Husker en gang da jeg var mindre.

Jeg og en kamerat lagde lodd, til inntekt for røde kors.

Vi gjorde det frivillig.

Etter en god runde hadde vi litt penger. Men vi hadde ingen anelse om hvordan vi skulle få sendt pengene.

Neste dag tenkte vi at vi bare skulle gi opp, for å heller kjøpe noe godt for pengene.

Når vi gikk inn på butikken så vi en spilleautomat, som det stod røde kors på.

Vi stappet pengene inn i automaten. Dermed håpet vi at røde kors fikk pengene vi hadde tjent. :D

Barndom FTW. :roll:

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg gav 20,- til en dame som satt å spillte trekkspill. Da jeg hadde gått en tur i frognerparken og kom tilbake var hun i ferd med å gå, så hun satte seg inn i volvoen hennes. :(

Har ikke gitt til "tiggere" etter det ...

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...