Gå til innhold

Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?

Mr. Bojangles

Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?  

196 stemmer

1. 1. Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?

• 1. Ja, gir til alle.
      11
    • 2. Ja, gir til musikanter og "artister"
      34
    • 3. Gir bare til norske tiggere
      11
    • 4. Gir ikke noe til tiggere.
      85
    • 5. Trenger pengene selv.
      55

Anbefalte innlegg

Gir noen ganger til gatemusikanter. Også gir jeg til noen av de som prøver å skrape sammen til dosa si... Egentlig så er de ganske koselige. :)

Jeg gir ikke til østeuropeere som sitter på kne med en kopp foran seg og ser rett ut i lufta...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg små penger gir jeg det jeg har =) Hvorfor beholde det jeg ikke har bruk for når andre trenger det...

Synes det koslig og hjelpe uannsett formål =)

Gatemusikkere lager koslig stemming de =D

EDIT: Og tenk dere litt om da folkens! Det dere sier jeg gir ikke til Narkomane fordi de er ikke mennesker? Noen her har heller bedre arrgument... Men, trengte du virkelig den 20 kroningen? Til hva cola, sukker holdig mat el.l =P Ennda et godt arrgument hvorfor man heller gir bort de små kronenen som ligger i lomma og klirrer og irriterer...

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Selv donerer jeg nesten alltid en "tjuings" eller to til gatemusikanter, men sjelden/aldri til de som bare sitter der uten å "gjøre seg fortjent". Det høres kanskje litt rart ut, men synes én som har brukt mange år på å lære seg et instrument, og som skaper god stemning i byen med musikk fortjener det mer enn én som bare sitter med koppen i hånda og ser trist ut.

7978986[/snapback]

Jeg må nesten støtte deg der, jeg gir heller ikke til de som trenger det.

Lenke til kommentar
Gir ikke noe til tiggere. De har bare seg selv å takke for at de havnet i den situasjonen de er i.

Det syntes jeg er teit å si.. Du aner jo ikke hva historiene til hver enkelt er, og de er rimelig forskjellige.

Endel har psykiske problemer f eks, som ikke er deres feil.

Og som sagt utlendinger som ikke får hjelp etc, nei syntes det blir for enkelt av en unnskyldning for å dekke opp at du egentlig ikke bryr deg uansett hvordan de måtte ha kommet seg dit.

Lenke til kommentar

Selv donerer jeg nesten alltid en "tjuings" eller to til gatemusikanter, men sjelden/aldri til de som bare sitter der uten å "gjøre seg fortjent". Det høres kanskje litt rart ut, men synes én som har brukt mange år på å lære seg et instrument, og som skaper god stemning i byen med musikk fortjener det mer enn én som bare sitter med koppen i hånda og ser trist ut.

7978986[/snapback]

Jeg må nesten støtte deg der, jeg gir heller ikke til de som trenger det.

7982022[/snapback]

Tok ikke den :ermm:

Musikantene trenger da penger like mye som de som ligger der som sakkosekker, bare at de gidder å løfte en finger. :)

I tillegg til at de skaper koselig stemning når de sitter der og spiller.

Lenke til kommentar
Tok ikke den  :ermm:

7983997[/snapback]

Du ser en mann som ligger på bakken, fryser, mangler et hjem og har en kopp foran seg. Du ser en mann som spiller trompet. Du gir pengene til mannen med trompeten fordi han gjør deg glad, ikke fordi han trenger pengene. Du gir ikke fordi du er gavmild eller av veldedige årsaker, men som betaling for underholdning. Musikantene tjener litt ekstra penger, uteliggere har ingenting og lever på det de får. Forskjellen er stor.

Lenke til kommentar
Tok ikke den  :ermm:

7983997[/snapback]

Du ser en mann som ligger på bakken, fryser, mangler et hjem og har en kopp foran seg. Du ser en mann som spiller trompet. Du gir pengene til mannen med trompeten fordi han gjør deg glad, ikke fordi han trenger pengene. Du gir ikke fordi du er gavmild eller av veldedige årsaker, men som betaling for underholdning. Musikantene tjener litt ekstra penger, uteliggere har ingenting og lever på det de får. Forskjellen er stor.

7984026[/snapback]

Uteliggeren kan lære seg å spille trompet, så skal han få penger av meg. :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Har gjerne gitt en sjelden gang. Pleier å gi en pils til noen av de "lokale" som står nede i byn hvis jeg skal inn på pub eller noe, for inn der kommer man ikke med øl. Så da gir jeg den så får de øl, jeg kommer inn på pub, de blir glad, jeg blir glad og da blir som regel alle glad.... Eller noe i den duren. Vet at hvis jeg hadde gitt en 10'er eller noe hadde den gått til en hansa på butikken anyways.

Lenke til kommentar
Om en gir noe til tiggere så går vel det som regel til deres neste skudd.

Folk burde jo nesten få dårlig samvittighet for å støtte tiggere med penger.

Omtrent 90 % av alle norges tiggere er jo tiggere av den grunn at de er narkomane.

7985172[/snapback]

De blir da ikke nyktere av at folk ikke gir dem spenn, da skaffer de bare stoff på et annet vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...