Gå til innhold

Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?

Mr. Bojangles

Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?  

196 stemmer

1. 1. Gir du penger til tiggere/gatemusikanter?

• 1. Ja, gir til alle.
      11
    • 2. Ja, gir til musikanter og "artister"
      34
    • 3. Gir bare til norske tiggere
      11
    • 4. Gir ikke noe til tiggere.
      85
    • 5. Trenger pengene selv.
      55

Anbefalte innlegg

Var en tur nede i sentrum (Stavanger that is) og gikk forbi to gatemusikanter, én på saksofon og én på trekkspill. Jeg la merke til at det var veldig få som ga noe til dem, selv om det var ganske mye folk ute.

Selv donerer jeg nesten alltid en "tjuings" eller to til gatemusikanter, men sjelden/aldri til de som bare sitter der uten å "gjøre seg fortjent". Det høres kanskje litt rart ut, men synes én som har brukt mange år på å lære seg et instrument, og som skaper god stemning i byen med musikk fortjener det mer enn én som bare sitter med koppen i hånda og ser trist ut.

Hva synes dere?

Skal mase om poll på en moderator. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til moderator som ordnet poll :)

Mange av de som tigger på gatene er utlendinger som kommer fra land der man ikke får noen form for velferdsordning. Tror aldri jeg har sett en norsk gatemusikant, bortsett fra folk som har OD-dag eller folk som skal samle inn penger til frelsesarméen eller til klasseturer o.l.

Lenke til kommentar

Hender jeg gir en noen korner til en gatemusikant, om de er flinke. Noen skaper en god stemning i byen om sommeren, mens andre gjør ikke. Noen spiller det samme 10 sekunders-stykke om og om igjen.

Mamma har kontor ut mot en av gatene ehr i byen, og en gang holdt hun på å bli gal. Hun måtte lufte, men samtidig var det en som stod på utsiden og spilte og spilte på et lite stykke han kunne. Om og om igjen.

Lenke til kommentar

Gir aldri noe til noen. Begynner man å mate dyrene kommer flere til og man blir til slutt aldri kvitt dem, og dette kan fint overføres til menneskeverden også.

Nå skal det sies; jeg har riktignok mer til overs for gatemusikanter og de som faktisk gjør noe for pengene fremfor å bare sitte der eller irritere meg ved å se trist på meg og spørre om jeg vil "tchøpe rå-åsa". Neste gang dere plager meg langsetter Nordre; ikke gidd engang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...